حمایت‌ها از رییس جمهور؛ موج تنفر از پاکستان در افغانستان

رییس جمهور اشرف غنی در ششمین کنفرانس قلب آسیا که سه روز قبل در کشور هند برگزار شد، از کشور پاکستان به دلیل حمایت از گروه های تروریستی انتقاد کرد.

محمد اشرف غنی به کمک ۵۰۰ میلیون دلاری پاکستان برای بازسازی افغانستان اشاره کرده و خطاب به سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر این کشور گفته بود: ” بهتر این است که این پول‌ها برای مبارزه با تروریزم استفاده شود، چرا که بدون رسیدن به صلح، هر مقدار کمکی که صورت گیرد مردم افغانستان را به خواسته شان نمی‌رساند.”

این موضع گیری رییس جمهور در افغانستان، با واکنش های زیاد و مثبتی رو به رو شده است. خبرنامه در گزارشی به واکنش های برخی از چهره های پیشین سیاسی و شهروندان افغان پرداخته است که در ادامه می آید

امر الله صالح رهبر روند سبز افغانستان، گفته: احساسات ما در برابر پاکستان همانند احساس یک عقاب زخمی در برابر صیاد است. از اینکه رییس جمهور غنی پول خون آلود و باروت بوی پاکستان را رد کرد گامی در جهت همسوویی سیاست و احساس یک ملت است. فقر ما نباید وسیله ی همیشگی برای سرخم ساختن ما باشد. این کار سزاوار شاباش است.

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز در رابطه به موضیع‌گیری اخیر رییس‌جمهور افغانستان، در صفحه‌ی تویتر خود نوشته است که ” من از موضع‌گیری اخیر دولت افغانستان بر علیه پاکستان حمایت می‌کنم. ردکردن سیاست دوگانه پاکستان یک گام مثبت است، و قابل تحمل نیست”

بدخش خراسان‌پور

استیتس بدخش
استیتس بدخش

همایون آرزوپ

استیتس همایون
استیتس همایون

اقبال کاکر

استیتس اقبال
استیتس اقبال

خلیل‌‌الله نبوی

خلیل الله نبوی چنین نگاشته است
خلیل الله نبوی چنین نگاشته است

رحیم سردار

استیتس رحیم سردار
استیتس رحیم سردار

سید انور

 

استیتس آقای رسول اوغلی
استیتس آقای رسول اوغلی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *