جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ردپای داعش؛ حمله‌کننده سومالیایی اوهایو پیش از آمریکا در پاکستان اقامت داشته

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه داعش مسوولیت حمله‌ی روز دوشنبه این هفته، در دانش‌گاه اوهایو که در اثر آن 11نفر زخم برداشتند را بر عهده گرفته است.

سایت خبری انترنتی اعماق، وابسته به گروه داعش این مهاجم را «سرباز» خود خوانده و نگاشته است که”مجری این حمله در ایالت آمریکایی اوهایو سرباز دولت اسلامی است و این عملیات را در واکنش به درخواست‌ها برای هدف گرفتن شهروندان کشورهای ائتلاف بین المللی انجام داد.”

داعش مسولیت این حمله را به عهده گرفته است
داعش مسولیت این حمله را به عهده گرفته است

عبدالرزاق علی آرتن، مهاجم 18ساله‌ی سومالی‌تبار که دو روز قبل (28م ماه نومبر) با حمله بر دانش‌آموزان دانش‌گاه ایالتی اوهایو، سرخط رسانه‌های جهان شد، تا سال 2014 میلادی در پاکستان بوده است.

علی آرتن دانش‌آموز همین دانش‌گاه بوده است و پیش از این نیز در صفحات مربوط به او در شبکه های اجتماعی از سرکوب مسلمانان انتقاد کرده بود.

https://twitter.com/vishalkumarg87/status/803509896083816448?ref_src=twsrc%5Etfw

فرمانده‌ی پولیس محلی این منطقه گفته است که مهاجم نخست با موتر به جمعیت یورش برده و سپس با چاقو به آنان حمله کرده است و در نهایت توسط پولیس، با گلوله از پا در آمده‌است.

پیش از این نیز «عمر متین» 29 ساله در ایالت فلوریدای ایالات متحده، بر یک کلپ شبانه همجنس‌گرایان حمله ور شده بود که در اثر آن بیش‌از 100 نفر کشته و زخمی شدند. و سپس داعش او را از «رزمندگان داعش» نام برد.

عمر متین، مهاجمی که به کلپ شبانه‌ای در
عمر متین، مهاجمی که به کلپ شبانه‌ای در ایالت فلوریدای امریکا حمله کرد و بیش از 100 تن را کشت و زخمی ساخت

متین در آن حمله 50 نفر را کشت و 53 تن دیگر را زخمی ساخت. نبرد او با پولیس آمریکا سه ساعت ادامه یافت و در نهایت از جانب پولیس کشته شد.

حمله او مرگ‌بارترین حمله مسلحانه در تاریخ معاصر امریکا نام گرفت.

نمایی
این حمله سه ساعت طول کشید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان