کودکی که با فشار افکار عمومی آزاد شد؛ آیا این فشار ربایندگان او را اعدام می‌کند؟

کودک چهارساله‌ی فراهی که حدود یک ماه قبل اختطاف شده بود، دیروز توسط نیروهای امنیت ملی آزاد شد.

در ویدیویی که از جانب اخطاف گران او، چندی قبل به وابستگان اش فرستاده شده بود و سپس به شبکه‌های اجتماعی درز کرد، نشان می‌دهد که او در درون چاه نگه‌داری می‌شده و با دست‌وپای بسته تحت شکنجه بوده‌است. نوید در برابر دوربین به پدر و مادرش می گفت “از چاه می ترسم، تنهایم، مرا خلاص کنید، این‌ها مرا می‌کشند.”

دیدن صحنه‌های این ویدیو چشم‌های بسیاری را اشک‌آلود کرد. زیرا نوید تنها کودکی نیست که اختطاف شده است؛ بسیاری هستند که همین حالا گرفتار اند، چه بسا کودکانی که اختطاف شدند و سپس سر بریده شدند، ذبح شدند، مثله شدند، شکم دریده شدند، به آتش کشیده شدند و…

اختطاف گران نوید اما پس از دستور فوق‌العاده رییس‌جمهور، به شدت مورد پی‌گرد قرار گرفتند تا این‌که دیروز توسط نیروهای امنیت ملی ولایت فراه، دست‌گیر شدند.

رییس جمهور غنی در تماس تلفنی با خانواده‌ی نوید گفته است که عاملان این قضیه را
رییس جمهور غنی در تماس تلفنی با خانواده‌ی نوید گفته است که عاملان این قضیه، به صورت علنی، محاکمه خواهند شد

محمد اشرف غنی پس از آگاهی از وضعیت رقت بار این کودک در چنجگال ربایندگان به شدت این مسئله را تعقیب کرد که منجر به آزادی این کودک شد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای نگاشته است که رییس جمهور غنی با پدر نوید که دیروز از چنگ ربایندگان رها گردید، صحبت تیلفونی کرده و تاکید نموده که اختطاف‌چیان این کودک که اکنون دست گیر شده اند، در مطابقت به قوانین نافذه‌ای افغانستان به صورت علنی و عادلانه محاکمه خواهند شد.

افغان‌ها پس از دست‌گیری چهار اختطاف‌کننده‌ای نوید، کمپاینی را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک به راه انداخته اند و خواستار اعدام بی‌قید و شرط ربایندگان شده اند. خبرنامه در ادامه به ‌برخی از این استاتوس‌ها پرداخته است.

baktash-mobarez

fawad-talash

saboor-tabesh

spirghi

wais-barakzai

zabih-barakzai

zakia-kamal

zia-wasel-fazli

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *