جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

در قندوز؛ چهار سرباز آمریکایی کشته و زخمی شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقامات آمریکایی در افغانستان از کشته و زخمی شدن 4 سرباز این کشور، در ولایت قندوز در شمال افغانستان خبر می دهند.

دفتر رسانه ای این نیروها در افغانستان با ارسال اعلامیه ای به رسانه های این کشور، گفته است که امروز و در نتیجه حمله طالبان، 2 سرباز آمریکایی کشته شده و 2 تن دیگرشان زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است که ” این سربازان زمانی مورد حمله قرار گرفتند که برای آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان در عملیات پاکسازی منطقه از وجود نیروهای طالبان، شرکت داشتند.”

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته است که ” با وجود رخ‌دادن این حادثه دلخراش، ما به همکاری مان با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهیم داد تا بتوانند از کشورشان دفاع کنند.”

usfo-statement

 

ادامه نبرد در قندوز

در همین حال رسانه های افغانستان خبر داده اند که 14 تن از شورشیان، درنتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان با نیروهای خارجی، در ولایت قندوز کشته شده اند.

دراین عملیات نظامی که شب گذشته صورت گرفته است، نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت نیروهای هوایی ناتو، 14 تن از شورشیان را کشته و 3 تن دیگرشان را زخمی ساخته اند.

گفته شده است که این عملیات نظامی، در روستاهای کندهاری، آلچین، ملاسردار، حضرت سلطان و امام صاحب ولایت قندوز راه اندازی شده بود.

ولایت قندوز ماه گذشته و پس از حمله طالبان به این شهر، به مدت 10 روز شاهد درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان بود.

طالبان برای دومین سال پیاپی توانستند با ورود به شهر، در کوچه ها و خانه ها مسکونی سنگر بگیرند و برخی از مناطق این شهر را به کنترل خود در آورند.

Kunduz
طالبان در کندز با پرچم مروبط به این گروه

سال گذشته نیز طالبان توانسته بودند به این شهر نفود کنند و بسیاری از مناطق این شهر از جمله چوک مرکزی آن را به کنترل خود در آورده و بیرق خود را بر آن نصب کنند.

در ماه های اخیر طالبان به حملات شان در ولایت های مختلف افغانستان شدت داده بودند. در ولایت های قندوز، فاریاب، بغلان، هلمند، فراه، ارزگان، و ننگرهار نبردهای شدیدی میان نیروهای دولتی و مخالفین مسلح جریان داشت.

مقامات افغانستان باز هم پاکستان را متهم کردند که در این جنگ ها دست دارد و از  گروه های تروریستی حمایت می کند. جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفته بود که” انتقام مردم قندوز را از مزدوران آی اس آی خواهد گرفت.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان