جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پیام‌رسان‌های مبایل؛ وایبر کم‌ترین امنیت اطلاعات را دارد

خواندن 8 دقیقه
5
(1)

مسنجر یا پیام رسان های مبایل جای بسیاری از وسایل ارتباطی دیگر را گرفته است.

اخیرا در پژوهشی سازمان عفو بین‌الملل، 9 بهترین مسنجر را که امن‌ترین‌ها نیز نام گرفته اند به ترتیب امنیت آن ها به معرفی گرفته است

واتس اپ

سازمان عفو بین الملل در این تحقیق خود برنامه‌ی واتس اپ یکی از پیام‌رسان های شرکت فیس بوک را امن‌ترین نرم‌افزار برای چت و گفت‌وگوهای خصوصی با 73امتیاز در صدر قرار داده‌است. مسنجر واتس‌اپ، اَپی است که قابلیت ارسال پیام و برقراری تماس صوتی را دارد . شهروندان افغانستان کمتر از واتس‌اپ استفاده می کند.

msngers-privecy
رده بندی سازمان عفو بین الملل

فیس‌تایم و آی‌مسج

این دو نرم‌افزار که از سوی کمپنی ایپل، سازنده‌ی مبایل‌های هوشمند آی‌فون، تبلت‌های آی‌پد و کامپیوتر های مک، پشتی‌بانی می‌شود، در این رده‌بندی جای‌گاه دوم را به لحاظ امنیت ارتباطات دارد.

نرم افزار فیس‌تایم برای تماس های صوتی و تصویری روی بستر انترنت در دست‌گاه‌های شرکت ایپل وجود دارد. البته اگر شما با بعضی از این دست‌گاه‌ها بر می خورید که این برنامه در میان اپلیکیشن‌هایش دیده نمی شود، بدون شک، دست‌گاه شما برای امارات ساخته شده و به‌خاطر این که این آپ در امارات متحده عربی ممنوع است، ایپل نیز آن را از این مجموعه در دستگاه‌های که برای امارات می سازد، حذف کرده‌است.

آی مسج نیز نرم‌ افزاری است که روی دستگاه‌های شرکت ایپل نصب می‌باشد. آی مسیج به شما اجازه می‌دهد تا با مخاطب ایپل خود، اس ام اس و ام ام اس و حتی عکس و فلم دریافت کنید و یا به آن‌ها ارسال کنید.

در این برنامه حتی شما می‌توانید که مخاطبان ثبت شده در مبایل خود و یا حتی موقعیت که در آنجا قرار دارید را به مخاطب خود ارسال کنید.

نمایی از لوگوی تیلیگرام
نمایی از لوگوی تلیگرام

تلی‌گرام

در این آمار گیری تلی‌گرام سومین مسنجری است که خدمات خصوصی امن برای شما ارایه می‌کند. عمر تلگرام در افغانستان کوتاه است؛ اما میزان تاثیر گذاری آن بزرگ است. این اپ در چند ماه اخیر میان شهروندان افغانستان محبوبیت جدی یافته است. سرعت بالای آن در انتقال فایل‌ها و تصاویر و امنیت بالای آن، میزان استفاده از تلی‌گرام را در افغانستان افزایش داده است. اکثر شخصیت‌های مطرح سیاسی و فرهنگی و در عین حال شرکت‌های بزرگ و کوچک و خبرگزاری‌ها از تلی گرام برای پیام‌رسانی خود استفاده می‌کنند.

تلی‌گرام  قادر است در کنار پیام‌های متنی، تصویر، ویدیو و هر فایلی که فکرش را کنید، ارسال و دریافت کند. تلی گرام که موسس آن یکی از مدیران وب سایت VK است، برای تمامی پلت‌فارم‌های موبایل موجود بوده و علاوه بر نسخه‌ی مخصوص ویندوز و مک، نسخه‌ی تحت وب آن نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

https://www.youtube.com/watch?v=kWQesF0-VSQ

گوگل

این اپ چهارمین اپ امن جهان در رده بندی آمده است. مسنجر گوگل ابتکار دیگری از این غول انترنتی است که اخیرا در اختیار استفاده کننده‌گان تلفن‌های هوشمند اندروید قرار گرفته است. این اپ به گونه‌ی است که به شما قابلیت ارسال پیام‌های متنی و ارتباط دل‌خواه و خیلی ساده را با دوستان تان، حتی به گونه‌ی افلاین می‌دهد. این اپلیکیشن قابلیت برقراری سریع و آسان گفت و گو میان مخاطبان را فراهم ساخته است.

این اپ هم چنان می‌تواند که تصاویر و ویدیوهای شما را به دوستان و اعضای خانواده‌تان ارسال کند و همین طور برعکس. این برنامه؛ اما روی سیستم عامل‌های اندروید که از 4.1 بالاتر باشند، قابلیت نصب و اجرا را دارد. از نکات جذاب دیگر این برنامه این است که استفاده کننده می تواند، مخاطبان خود را به صورت خیلی آسان بیابد و محیطی که برای این برنامه طراحی شده است، زیبا و کارپسند می‌باشد.

لاین
لاین

لاین

لاین در این رده بندی پنجم است. لاین از اپ‌های دیگری است که طرفداران زیادی در میان جوانان دارد. این اپ همانند فیس بوک ظرفیت گذاشتن استاتوس را داشته و در عین حال برای ارتباطات نیز از قابلیت‌های خوبی برخودار است. در گزارش سازمان عفو بین الملل، این نرم افزار پنجمین پیام رسان امن لقب گرفته است.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۱ در جاپان راه‌اندازی شد و تنها پس از دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جاپانی مبدل شد. لاین در ابتدا برای اندروید و iOS ارایه شد اما در نهایت و در سال ۲۰۱۲ نسخه مربوط به مبایل‌های بلک‌بری آن نیز، عرضه شد.

نسخه ویندوز-فون آن نیز، یک سال بعد وارد بازار شد. این اپلیکیشن یکی از قدیمی ترین و پرامکانات ترین اپلیکیشن‎های موبایل نیز به حساب می‌آید که با ارائه‌ی امکاناتی نظیر کانال‌های تایید شده و تایم لاین و همچنین بهره مندی از استیکرها و پشتیبانی فارسی آن، یکی از محبوب ترین اپلیکیشن‌ها در داخل افغانستان ساخته است.

وایبر

وایبر اما ششم است. وایبر شاید پس از مسنجر فیسبوک در میان افغان‌ها، بیش ترین استفاده کننده را دارد. این اپ اما آنچه پیش‌بینی می‌شد، امنیت در خور ستایشی ندارد و در این تحقیق، جای‌گاه ششم امن ترین پیغام رسان را از آن خود کرده است.

این اپلیکشن دارای قدرت شریک کردن ویدیو، ارسال پیام و برقراری تماس‌های صوتی و تصویری است که برآورد می‌شود. این اما بیشترین استفاده‌کننده را در افغانستان دارد.

وایبر
وایبر

از عمر این اپ دیری نمی‌گذرد اما در این مدت اندک توانسته، جایگاه ویژه را در میان استفاده کنندگان اپ‌های انترنتی باز کند. وایبر در سال ۲۰۱۰ و برای رقابت با اپلیکیشن اسکایپ وارد گوشی‌های آیفون شد و بعد از گذشت یک سال به طور آزمایشی و محدود قدم به دنیای اندروید گذاشت و در سال ۲۰۱۲ به طور رسمی فعالیت خود را در این پلتفرم نیز آغاز کرد.

با این وجود ویندوزفون نیز از این اپلیکیشن بی نصیب نمانده و وایبر در همان سال برای گوشی‌های ویندوزفون نیز منتشر شد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۳  به قیمت ۹۰۰ میلیون دالراز سوی شرکت جاپانی (Rakuten) خریداری شد.

کاکائو تاک

شاید با نام این پیام‌رسان زیاد آشنا نباشید. در افغانستان کاکائو طرفداری ندارد یا هم اگر دارد به حدی نیست که به حساب بیاید. این اپ با تمام این ناآشنایی اما جایگاه هفتم را در اختیار دارد و پس از وایبر امن ترین مسنجر به حساب می‌آید.

کاکائو تاک ویژه ی تلفن های همراهی است که با سیستم عامل‌ اندروید و ویندوز پشتیبانی شود. این برنامه همچنان در کامپیوتر های ویندوز نیز قابل استفاده است. نرم افزار کاکائو تالک بیشتر شباهت به وی چت و وایبر دارد و قابلیت ارسال پیام های اس ام اس و پیام های کوتاه را به صورت مجانی دارد.

این نرم افزار بیش از 100میلیون کاربر در جهان دارد. ادعاهای نیز وجود دارد این برنامه‌ی انترنتی، قابلیت‌های وتس آپ را کپی کرده است.

لینک برای برقراری ارتباطات میان کارکنان شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد

مایکروسافت لینک

لینک یک برنامه‌ی نسبتا جدیدی است. لینک محصول شرکت میلیاردی مایکروسافت می باشد که اخیرا جایگاه در خور ستایشی برای خودش باز کرده است. این برنامه کاربردی در گزارش این سازمان تا جایگاه هشتم پیش آمده است.

این برنامه در کل برای برقراری ارتباطات میان کارکنان شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این برنامه شما قابلیت این را پیدا خواهید کرد که به سادگی بفهمید چه کسی از کامپیوترش در شبکه‌ی موجود استفاده می‌کند و به راحتی امکان برقراری انواع تبادل اطلاعات و ارتباطات را به شما می دهد.

این نرم افزار آنلاین، تمام لازمه های ارتباطی در یک دفتر را برای استفاده کنندگان خود ارایه می‌کند و میتوانید تلفن، پست برقی، پیام‌های‌ فوری، پست صوتی، فکس، ویدیو کنفرانس و… همه و همه را در این برنامه بیابید. مایکروسافت ادعا دارد که استفاده از لینک در یک شبکه یا شرکت‌ها، مصارف را خیلی کاهش می‌دهد.

https://www.youtube.com/watch?v=Pc2aJxnmzh0

سنپ چت

سنپ چت عمر زیادی ندارد. سال 2011 این برنامه طراحی و راه اندازی شد و اما با همین عمر کوتاه به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها برای فرستادن و دریافت پیام و تبادل عکس، تبدیل شده است.

سنپ چت همانند وایبر و وی چت است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا عکس ها و ویدویو های شان را با استفاده از فیلترهای مخصوص این اپ ایدت کند.

از خصوصیات مورد توجه این اپلیکیشن انترنتی این است که به کاربران خود اجازه‌ی حذف یا پاک کردن عکس‌ها و پیام‌هایی را که تبادل کرده اند، پس از به نمایش در آمدن، می دهد.

همچنان این برنامه برای مخاطبان خود اجازه این را می دهد که تصاویر و ویدیو های خود را با استفاده از شکلک های زیبا و جذاب طراحی کنند و سپس به مخاطبان خود بدون دلهره ی از مصرف شدن پول شان بفرستند.

با این عمر کوتاه اما ارزش سنپ چت بیش از 20 میلیارد دارد تخمین زده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان