داعش ده‌ها تن را در ولایت غور تیرباران کرد

شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش، ده‌ها غیر نظامی را در 15کیلومتری شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور افغانستان، تیرباران کردند.

منابع محلی در ولایت غور اعلام کردند که نیروهای وابسته به داعش، ده‌ها غیرنظامی را در این ولایت کشته‌اند. البته در مورد تعداد دقیق کشته‌ شده‌های این رویداد تا کنون گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد.

صدای امریکا از قول سخن‌گوی والی غور نگاشته است که این افراد روز گذشته در منطقه “غلمین” شهر فیروزکوه هنگام جمع‌آوری هیزم از سوی افراد وابسته به گروه داعش گروگان گرفته شده بودند و سپس این شبه نظامیان گروگان ها را به رگ‌بار بسته اند. آقای خطیبی افزوده است که داعشیان یک هزار رأس گوسفند این قربانیان را نیز چپاول کرده اند.

بی بی سی فارسی از قول غلام ناصر خاضع، والی ولایت غور در مرکز افغانستان نگاشته است که حوالی ساعت 5 عصر دیروز( سه‌شنبه چهارم عقرب/ آبان) نیروهای داعش در شمال دشت “کاسی” ولایت غور که تحت کنترل نیروهای دولتی افغانستان است، می‌خواستند که سه رمه‌ی گوسفند مردم محل را با خود ببرند که با نیروهای امنیتی افغانستان و مردم محل درگیر شدند که در نتیجه دو کارمند امنیت ملی، یک نفر از نیروهای مردمی و یکی از فرماندهان ارشد داعش به نام فاروق که در منطقه‌ی موسوم به مرغاب در این ولایت فعالیت داشت، کشته شدند.

او گفته است که نیروهای داعش وقتی که می‌خواستند رمه‌ها را ببرند شماری از مردم محلی را که شامل چوپانان، دهقانان و کسانی که مشغول جمع کردن هیزم بودند نیز با خود بردند. و در نهایت آنان را به گلوگه بسته اند و قرار است اجساد شان به مرکز غور منتقل شود.

آقای خاضع اما تعداد کشته شدگان را که شامل کودکان نیز می‌شوند، بین ۲۸ الی ۳۳ نفر آمار داده است.

به گفته آقای خاضع این افراد مسئول قتل 14 مسافر هستند که حدود یک سال قبل در ولایت غور کشته شدند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان

ارگ ریاست جمهوری

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ی نگاشته است که “این نوع جنایت‌ها دوسیه‌های جنایت کاران را هر روز قطورتر ساخته و به عنوان جنایت کاران جنگی روزی در دادگاه عدالت و در برابر قانون و مردم افغانستان پاسخ‌گو خواهند بود.”

مجلس نمایندگان افغانستان در مورد کشته شدن غیر نظامیان در غور امروز واکنش های تندی داشته اند

مجلس نمایندگان

تیرباران ده‌ها غیر نظامی در ولایت غور خشم شماری از نمایندگان مردم در مجلس را برانگیخته است.

این نمایندگان می‌گویند که طالبان روز گذشته ۲۳ تن از غیرنظامیان در ولایت غور را به گونه دسته‌جمعی تیرباران کرده اند. اما پیش از این منابع محلی در این ولایت گفته بودند که در این رویداد ۳۳ تن از باشندگان شهر فیروزکوه به ضرب گلوله کشته شده اند.

بااین حال، سید نادرشاه بحر، عضو مجلس نمایندگان در نشست علنی امروز این مجلس گفت که “مردم دیروز شاهد یک فاجعه خونین در ولایت غور بودند.” آقای بحر افزود “کسانی که تیرباران شده اند همه افراد عادی و دهقانان بودند”

طالبان نیز مسولیت این رویداد را رد می کنند
طالبان نیز مسولیت این رویداد را رد می کنند

طالبان

پیش از آن گروه طالبان نیز مسوولیت کشتن این افراد را رد کرده بودند. گروه طالبان در اعلامیه ای به افراد تحت امرخود دستور داده است تا عاملان این رویداد را به سزای اعمال شان برسانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط مختار پدرام

مختار پدرام حدود یک دهه عمر خود را در کارهای روزنامه‌نگاری گذرانده است. لیسانس ادبیات از دانشگاه کابل است و دوره‌های مختلف در بخش روزنامه‌نگاری تحقیقی، روزنامه‌نگاری آنلاین و روزنامه‌نگاری جنگ، نیز آموزش دیده است. مدت بیشتر از یک سال به عنوان مدیر دیپارتمنت مطالعات امنیتی در مرکز مطالعات استراتیژیک کابل بوده است. سه سال با تلویزیون خصوصی یک به عنوان خبرنگار تحقیقی و امنیتی کار کرده است. پدرام سردبیر و مسوول چند خبرگزاری و نشریه چاپی نیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *