بازگشت از سعودی؛ ادامه‌ی کنفرانس بروکسل در ریاض برگزار می شود

داکتر عبدالله ریاست اجرایی افغانستان که امروزدر مورد نتایج سفرش به عربستان سعودی با خبرنگاران در کابل صحبت می کرد، گفت که “درصحبت با مقامات عربستان از آن کشور خواستیم، کنفرانس بعدی در مورد افغانستان را که بعد از بروکسل برگزار خواهد شد، میزبانی نماید که مورد موافقت مقامات این کشور قرار گرفت.”

رییس اجرایی افغانستان با بیان این که کنفرانس بعدی در مورد افغانستان در دوسال آینده برگزار خواهد شد، میزبانی این کنفرانس توسط عربستان به عنوان یک کشور اسلامی را نکته ای مثبت خواند و افزود که این اقدام، پیام مثبتی را در پی خواهد داشت.

باز بودن دروازه صلح

داکتر عبدالله از گفتگوها با مقامات عربستانی در مورد صلح و تامین امنیت در افغانستان سخن گفت و اشاره کرد که دولت افغانستان در این دیدارها به مقامات سعودی اطمینان داده است که افغانستان، برای حل مشکلات در این کشور خواستار گفتگو، مذاکره و صلح است.

شاه عربستان متعهد شده است تا در زمینه‌ی صلح هم‌کار افغانستان باشد
شاه عربستان متعهد شده است تا در زمینه‌ی صلح هم‌کار افغانستان باشد

رییس اجرایی افغانستان با  اشاره به این که عربستان، کشوری است که بالای پاکستان تاثیر مستقیم دارد، گفت ” دولت افغانستان همواره دروازه های گفتگو و صلح را باز گذاشته است.”

مقامات عربستان هم صلح را نیازی اساسی برای افغانستان دانسته اند و گفته اند که در این زمینه آماده همکاری با دولت افغانستان هستند.

کنفرانس علمای جهان اسلام

رییس اجرایی افغانستان گفت که دولت عربستان سعودی برای برگزاری کنفرانسی با حضورعلمای اسلام در کشورش اعلام آمادگی کرده است.

عبدالله، برگزاری این کنفرانس درعربستان را قدمی مهم و پیامی مهم، برای جهان اسلام دانست چرا که قرار است از این کنفرانس، پیام صلح،اعتدال و همدیگر پذیری به جهان اسلام فرستاده شود.

عکس منتشر شده از طالبان در پاکستان
رییس اجرایی افغانستان: پاکستان خانه اصلی طالبان است

آقای عبدالله در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سفر هیات طالبان پس از گفتگو های صلح به پاکستان، به صورت غیر مستقیم، این کشور را خانه امن طالبان دانست.

رییس اجرایی افغانستان گفت “این موضوع خبر تازه ای نیست. اینها به این کشور رفت و آمد دارند و تمام فعالیت های شان از پاکستان صورت می گیرد.”

او همچنین به وجود رهبران طالبان در پاکستان اشاره کرد.

گفتگو با رییس جمهور

رییس اجرایی افغانستان همچنین به گفتگوهایش با رییس جمهوری اشرف غنی در مورد رفع برخی اختلافات سخن گفت و از ادامه این گفتگوها خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *