ترکش ایرلاینز؛ شریک جدید خدمات پسته رسانی افغانستان

تفاهم‌نامه انتقالات سریع خدمات پُستی با ناوگان هواپیمایی ترکش ایرلاینز امضا شد.

احمد شاه سادات، معین تخنیکی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان در نشست خبری گفت که هدف از مضای این تفاهم‌نامه تسهیل خدمات پُستی می‌باشد. به گفته او، با امضای این تفاهم‌نامه سرعت انتقال خدمات پُستی در خارج از افغانستان افزایش می یابد.

آقای سادات در ادامه گفت که پیش از این محموله‌های پُستی افغانستان تنها از طریق دُبی و هند به خارج انتقال می‌شد. حالا با امضای این تفاهم‌نامه از طریق ترکیه نیز فرستاده می‌شود. مقام‌های وزارت مخابرات و تکنالوژی افغانستان می‌گویند که انتقال بسته‌های پُستی از این طریق با کمترین زمان و ارزانترین قیمت برای شهروندان و تجار افغان مهیا می‌شود. ‌

این مقام‌ها تاکید می‌کنند که آنان در زمینه مدرن سازی، سرعت بخشی و مصوون سازی خدمات پُستی نیر برنامه های را روی دست دارند.

agreement

جمال مرادیان رییس انتقالات بین المللی شرکت خطوط هوایی ترکیه که به نمایندگی از این شرکت صحبت می‌کرد، امضای این سند را اراده‌ی برای انتقال محموله‌های پُستی افغانستان به خارج از این کشور با قمیت ارزان و سرعت بیشتر خواند.

این مقام ترکی افزود که “با امضای این سند ما می‌خواهیم افغان پُست را در زمینه ارایه خدمات معیاری همکاری نماییم.”

به گفته‌ی مقام‌های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، پیش از این ارسال محموله‌های پُستی به خارج از افغانستان 8 تا 10 روز را در بر می‌گرفت ولی از طریق ترکیه در آزمایش عملی که صورت گرفته، این مدت زمانی در کشورهای اروپایی به 3 روز و در امریکا و انگلستان به 5 روز تقلیل یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *