جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

لیونل مسی دوباره به تیم ملی کشورش بازگشت

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

لیونل مسی ستاره پرطرفدار ارژانتینی شب گذشته، از بازگشت دوباره اش در تیم ملی ارژانتین خبر داد. ابتدا پدر مسی، از بازگشت پسرش به تیم ملی فوتبال آرژانتین حرف زد. ساعتی پس از اعلام این خبر، خود لیونل مسی نیز بیانیه‌ای را در رابطه به بازگشت‌اش به تیم ملی فوتبال کشورش نشر کرد.

با این وجود صفحه رسمی تیم مسی نیز نوشت که مسی دوباره به تیم ارژانتین باز گشته است.

https://twitter.com/TeamMessi/status/764231119814393857

لیونل مسی گفته است که برای کشورش و بخاطر عشقی که به کشورش دارد، می‌خواهد دوباره به تیم ملی بازی کند. مسی در این بیانیه‌ی خود ابراز داشته است که “بسیاری از چیزها از ذهنم در شب فینال رفت، حتی عشق نسبت به کشورم، این پیراهن اما بیش از حد بزرگ است”

مسی سه سال پشت سر هم با تیم ملی آرژانتین در سه فینال شکست خورد. ابتدا جام جهانی 2014، شکست یک بر صفر مقابل آلمان و سپس در نایب قهرمانی در کوپا آمریکا، همه باعث شد تا تصمیم نهایی‌اش را برای خداحافظی بگیرد.
لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا ساعاتی پس از اظهارات پدر و مدیر برنامه‌هایش مبنی بر بازگشت او به تیم ملی آرژانتین، با انتشار بیانیه‌ای رسما حضور مجدد خود را اینگونه در رده ملی را اعلام کرد.

https://twitter.com/ESPN_JorgeRamos/status/764177123800080385

از سویی هم فدراسیون فوتبال آرژانتین نیز از حضور او در لیست بایوزا، برای بازی‌های بعدی آبی و سفیدپوشان در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2018 خبر داده است.

پس از تلاش‌های سرمربی جدید آرژانتین و در نهایت دخالت افراد مسوول، لیونل مسی موافقت خود را با بازگشت به تیم ملی آرژانتین اعلام کرد که بتواند در دو بازی حساس انتخابی جام جهانی روسیه، تیم ملی کشورش را همراهی کند.

دلیل ترک تیم

فوتبال گویا برای مسی به پایان رسیده بود، همانطور که خودش پس از شکست در فینال کوپا آمریکا مقابل شیلی در ضربات پنالتی گفت که “تیم ملی دیگر برای من تمام شده است”

شاید هیچ کس قبل از این بازی فکرش را هم نمی‌کرد که در پایان آن چنین اتفاقی بیفتد. شاید مسی دیگر جوان نباشد ولی آنقدر جوان هست که بتواند نقشی کلیدی در جام جهانی 2018 به همراه آلبی سلسته ایفا کند.

از سوی هم تیم خوبی در آرژانتین کنار او هستند که می‌توانند برای قهرمانی بجنگند و تعلق خاطر او به تیم ملی هیچ‌گاه زیر سوال نرفته است. بنابراین چرا او از از فوتبال ملی کناره گیری کرد؟

ناراحتی بیش از حد از شکست فینال‌ها و اختلاف با فدراسیون ارژانتین از جمله دلایل عمده ترک این تیم از سوی مسی بود. شکست آخری، چهارمین شکست مسی در فینال‌های ملی بود و این تعداد شکست در فینال، برای کسی که هر بار پیراهن سفید و آبی آسمانی آرژانتین را به تن می‌کند و زیر فشار شدیدی می‌باشد، بسیار زیاد است.

Messi-on-the-ground

آرژانتین از سال 1993 تا به حال جامی نبرده و این خیلی قبل تر از زمانی است که مسی برای تیم ملی آرژانتین شروع به بازی کرد؛ ولی اینکه بلاخره یک جام به ویترین افتخارات آنها اضافه شود، از مسی انتظار می‌رود.

او باید این بار را به دوش کشیده و به عنوان کاپیتان، مرکز ثقل تیم باشد. تفاوت فینال 2007 با فینال امسال این بود که در آن موقع او ستاره تیم نبود و حالا هست. تیم حول محور او چیده نشده بود و به او بهترین بازیکن تاریخ گفته نمی‌شد. ولی کشیده شدن فینال جام جهانی به وقت اضافه بر دوش او بود. هم‌چنین ضربات پنالتی فینال کوپا آمریکا 2015 و فینال امسال.

از سوی هم اختلاف با فدراسیون ارژانیتن سبب شد که مسی این تیم را برای مدتی ترک کند. فدراسیون آرژانتین در حال حاضر تحت شدید ترین فشارهاست. مسی چندبار از برخورد آنها با بازیکنان انتقاد کرده است. فیفا کمی بعد از اینکه تحقیق و بررسی خود را درباره این فدراسیون آغاز کرد، از این موضوع پرده برداشت.

فدراسیون آرژانتین در حال حاضر رییسی ندارد و بودجه خاصی نیز در اختیارش نیست. گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد فیفا آنها را جریمه کند یا به طور کلی از لیست تیم‌های عضو فیفا خارج کند. هر چند که چنین اقدامات تندی بعید به نظر می‌رسد، شکی نیست که فدراسیون آرژانتین به ضعیف ترین شکلی مدیریت می‌شود.

leo-messi

ساعاتی پس از شکست در فینال کوپا آمریکا، گزارش‌ها حاکی از خداحافظی چندین بازیکن دیگر شامل ماسکرانو،‌ دی‌ماریا،‌ آگوئرو، هیگواین و بیلیا بود. صحبتی از این‌که چرا این افراد می‌خواهند چنین کاری انجام دهند مطرح نیست ولی شاید آنها از درگیری با فدراسیون آرژانتین خسته شده اند.

شاید آنها فکر می‌کنند بازی کردن برای چنین فدراسیونی ارزش ندارد و یا هم خداحافظی دسته جمعی آنها باعث تغییرات اساسی در فدراسیون خواهد شد.

شرکت کردن در جام جهانی 2018

پیش از این رییس جمهور آرژانتین تاکید کرده بود که مسی باید به فوتبال برگردد و بازوبند کاپیتانی آلبی سلسته را در جام جهانی 2018 روسیه بر بازو ببندد.

از جهت هم تصمیم جنجالی مسی، واکنش‌های زیادی در رسانه‌های آرژانتین به دنبال داشت. مردم آرژانتین با وجود اینکه از عمل‌کرد مسی رضایت نداشتند؛ اما به هیچ وجه دوست ندارند که ستاره بزرگ آنها از بازی‌های ملی خداحافظی کند.

با وجود این که مسی تاکنون از تصمیم خود برای خداحافظی از بازی‌های ملی صرف نظر نکرده بود اما رییس جمهور آرژانتین تاکیدکرده بود که  ستاره بارسلونا در جام جهانی 2018 روسیه بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. این نشان می‌دهد که این بازیکن تا چه اندازه برای آرژانتینی‌ها اهمیت دارد.

Messi

مائوریسیو ماکری رییس جمهور آرژانتین گفته بود: “مسی از مهم‌ترین چیزهای است که در آرژانتین داریم. باید با او با نهایت احترام برخورد کرد. او شایسته بهترین‌ها است و باید بگویم بازوبند کاپیتانی آرژانتین را در جام جهانی روسیه 2018 بر بازو خواهد بست.”

با این وجود بیانیه‌ی شب گذشته‌ مسی و اعلام حضورش در جام جهانی 2018 روسیه، خبری خوشحال‌کننده‌ی برای هواداران این ستاره ارژانتینی بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان