جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

بانکداری الکترونیک؛ معاش 9500 کارآموز زن توسط ام پیسه روشن پرداخت می شود

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

شرکت مخابراتی روشن اعلام کرده که معاش نه هزار پنجصد تن از کارآموزان زن در بر نامه‌ی توسعه‌ای «پروموت» از طریق خدمات ام‌پیسه‌ی این شرکت پرداخت خواهد شد.

در اعلامیه‌ای که از سوی این شبکه‌ی مخابراتی فرستاده شده، آمده‌است که خدمات «ام‌پیسه‌ی روشن» قرارداد توزیع دست‌مزد ۹۵۰۰ کارآموز زن را با برنامه‌ی پروموت امضا کرده‌است.

این برنامه توسط اداره توسعه بین المللی آمریکا(USAID) حمایت می‌شود و شرکت بین المللی دی‌ای‌آی (DAI) اجرا کننده آن می‌باشد. تفاهم‌نامه پرداخت‌های الکترونیک این برنامه بین این شرکت و کمپنی روشن امضا شده‌است.

برنامه‌ی «توسعه» یا «پروموت»  از جمله پروژه‌های توان‌مندسازی زنان در افغانستان است که برای ترویج رهبری و توسعه ظرفیت‌های زنان افغان با حمایت مالی دو صد میلیون دالری ایالات متحده سال گذشته آغاز به کار کرده است. این برنامه برای پنج سال ادامه دارد.

کریم خواجه، رییس اجرایی روشن می‌گوید زمانی که ام‌پیسه راه‌اندازی شد، برنامه آن این بود که با استفاده از جدیدترین تکنالوژی دست‌رسی به خدمات مالی به مردم افغانستان آسان گردد و با ایجاد این تسهیلات روشن توانسته باشد که در پیشرفت اقتصادی افغانستان سهم بیگرد.

Roshan-costumer

او افزود که ام‌پیسه یک گزینه‌ی شفاف و مطمیین برای موسسات، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی است تا از این طریق معاش کارمندان‌شان را با اطمینان خاطر و به وقت پرداخت نمایند.

انتقالات مالی با موبایل های هوشمند

«ام پیسه» خدمات انتقال پول را از طریق موبایل فراهم کرده و به ادعای روشن  برای 90 درصد جمعیت افغانستان که به بانک‌ها دسترسی ندارند خدمات بانکی عرضه میدارد. ام پیسه خدمات مالی نظیر دریافت و پرداخت قرضه های کوچک، انتقال پول در داخل افغانستان، انتقال بین المللی پول، پرداخت معاشات، خریداری کریدت موبایل و پرداخت بل برق عرضه می کند.

ام پیسه در ۲۸۷ شهر، شهرک و ولسوالی در ۳۴ ولایت افغانستان در دسترس عمومی قرار دارد و مسولان شرکت روشن گفته اند که این خدمات را در سال ۱۳۸۷ در کشور راه اندازی نموده اند.

شرکت های مخابراتی دیگر نظیر افغان بی سیم نیز خدمات مالی از طریق مبایل را راه اندازی کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

گسترش سیستم تادیاتی الکترونیکی

حدود دو ماه پیش بانک مرکزی افغانستان به همکاری وزارت‌های مخابرات وتکنالوژی و مالیه و همچنان اداره آیسا، نظام مدرن مالی پرداخت های الکترونیک را، ایجاد کرد.

اداره سیستم تادیاتی افغانستان (APS) در ماه ثور سال جاری خورشیدی با عضویت چهار بانک رسما آغاز به کار کرد. در محفل گشایش این اداره قرارداد همکاری بین نهادهای دولتی ذکره شده و چهار بانک عضو امضاء شد.

costumer-care

به گفته مسوولان اداره ای پی اس، با فعالیت و گسترش پرداخت های الکترونیک سیستم مدرن گردش پول در افغانستان آغاز خواهد شد.

به باور مقام‌های بانک مرکزی، این سیستم می‌تواند گردش پول نقد را در بازار کاهش دهد و بجای آن معاملات تجاری از طریق کارت‌های اعتباری را ترویج نماید. آنان می‌گویند این مکانیرم می‌تواند اقتصاد غیر رسمی افغانستان را به سوی رسمی شدن سوق دهد.

مقام‌های بانک مرکزی افغانستان به این باور است که اجرایی سازی سیستم الکترونیک، می‌تواند، فساد اداری را به‌طوری چشمگیری کاهش دهد.

شماری از مقامات بانک مرکزی در عین حال گفته اند که از جمله اهداف اساسی راه اندازی خدمات این سیستم الکترونیک، ترویج فرهنگ اقتصاد غیر نقدی، افزایش پرداخت مالیات و افزایش شفافیت و کاهش فساد می باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان