4 نوع کولر که بالاترین استفاده را در افغانستان دارد

در حالی که در سال 2011 گزارش ها حاکی از مصرف سالیانه 20.2 میلیارد دالر برای کولر و سرد کردن کمپ های سربازان آمریکایی در افغانستان بوده، وضعیت زندگی شهروندان افغان نیز تغییر نموده است.

در این میان افغان ها از کولرهای خارجی نظیر ایرانی، کوریایی و چینایی استفاده نموده اند و در این اواخر کولرهای ساخت افغانستان نیز مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

1- سامسونگ

کولر سامسونگ بیشتر در افغانستان مورد استفاده طبقه بالا، شرکت ها، موسسات و دفاتر دولتی و غیردولتی می باشد. کیفیت سامسونگ بالا بوده و این کولر با قیمت بالای نیز در بازارهای افغانستان عرضه می شود. کولر سامسونگ در مدل های مختلف موجود می باشد.

samsung cooler

2- پرتابل برفاب

این کولرهای ایرانی دارای استفاده زیادی می باشد. از این کولرها که دارای مخزن آبی بوده و مصرف انرژی آن مناسب است، از سوی طبقات پایین و متوسط جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. اجناس ایرانی معمولا در افغانستان مورد اعتماد تر از اجناس پاکستانی هستند. اجناس پاکستانی شامل کولرهای این کشور به لحاظ کیفیت مورد استقبال عمومی قرار ندارد.

portable

3- کولرهای آلاسکا

این کولرهای آبی توسط شرکت آلاسکا تولید و در بازارهای افغانستان عرضه می شود. کولرهای آبی شرکت آلاسکا اخیرا مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته و کیفیت و قیمت آن مناسب است. این کولرها در هرات تولید می شود و سپس در فصل های گرم سال بیشتر در جنوب افغانستان و شرق این کشور عرضه می گردد. صنعت کولر سازی در افغانستان رونق گرفته و به نظر می رسد که کولرهای ارزان قمیت جایگزین پکه های مختلف موجود در بازار می گردد.

alaska

4- کولرهای هلمندی

این کولرها که بیشتر توسط کارخانه های تولیدی در هلمند ساخته می شود، در ولایت های هلمند و فراه بیشترین استفاده را دارد.

عصمت الله عرفان پیشه ور محلی است که اولین بار این ابتکار را انجام داده است. این کولر با چند متر آهن چادر، مقداری براده چوب، یک پکه سرد کننده موترهای تیز رفتار و یک پمپ آب ابتدایی ساخته شده که در جریانات برق مستقیم یا دی سی کار می کند. این کولرها با هزینه ی دو هزار افغانی در بازار عرضه می گردد.

hilmandi cooler

از سوی دیگر تولیدکنندگان این کولر نیز افزایش یافته و اکنون بیش از 15 کارگاه تولید این نوع کولر آبی در شهرلشکرگاه مرکز ولایت هلمند، فعالیت دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *