جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

به پیشواز عید فطر، حملات انتحاری جان 30 سرباز پولیس را گرفت

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

مردان منطقه مكتب چهل تن در ارغنده پايين مي خواستند نماز ظهر شان را بخوانند که انفجار قدرت‌مند آرامش شان را بر هم زد. دو حمله یکی پی دیگر، در منطقه مکتب چهل‌تن در ارغنده پایین از مربوطات ولسوالی پغمان، بر کاروان نیروهای پولیس صورت گرفته که 30 نفر را کشت و نزدیک شصت نفر دیگر را زخمی ساخت.

طالبان بس‌های حامل سربازان و افسران پولیس را که از میدان وردک به کابل می‌آمدند، هدف قرار دادند. شماری از این سربازن تازه از آکادمی نظامی پولیس میدان وردک فارغ شده بودند و بقیه نیز برای رخصتی عید به کابل می‌آمدند که هدف قرار گرفتند.

حدود ساعت دوازده ظهر امروز پنج شنبه، 231 افسر مربوط وزارت داخله که در پنج بس مخصوص پولیس، بخش نخست از یک کاروان دوهزار نفری بودند وارد شهر کابل شدند. موتر حامل این افراد، نخست توسط یک حمله کننده پیاده که مواد انفجاری را در بدنش حمل می کرد هدف قرار گرفت.

forces
حمله امروز به سربازان پولیس در کابل، در نوع خود بی سابقه بود

کمی بعدتر از حمله اول، حمله کننده دوم موتر پر از مواد انفجاری‌اش را زمانی منفجر ساخت که افسران تازه فارغ شده در تلاش نجات دادن زخمی‌های این رویداد بودند. آمار تلفات هنوز مشخص نیست. وزارت داخله کشته شدن 30 افسر و زخمی شدن حدود 58 سرباز دیگر را تأیید می‌کند؛ در مورد تلفات غیر نظامیان جزئیات ارائه نشده است.

حمله خونبار

حمله امروز خونبارترین رویداد تروریستی بر نیروهای امینتی پس از حمله طالبان بر ریاست محافظت رجال برجسته در شرق کابل در سه ماه نخست امسال است.

ظاهرن طالبان در جریان انتقال این سربازان و افسران تازه فارغ شده بوده اند و به نظر می رسد، حمله امروزی از قبل برنامه ریزی شده بود. این گروه مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است در حمله نخست بیست و هفت نفر را کشته و حمله دوم شان نیز ده ها کشته و زخمی در پی داشته است.

پیش از این در حمله به ریاست محافظت رجال برجسته 64 نفر کشته شدند و 347 نفر دیگر زخمی شده اند. اکثر کشته شدگان رویداد 31 حمله در شرق کابل نیروهای امنیتی این ریاست بودند که در جریان آموزش قرار داشتند.

NDS attack
نمای از حمله بر ریاست محافظت رجال برجسته دولتی

غیر نظامیان نیز همواره قربانیان اصلی حملات تروریستی در افغانستان بوده اند. در حمله امروزی کشته و زخمی شدن غیر نظامیان نیز گزارش شده اما آمار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

این افسران روز گذشته از مرکز نظامی پولیس میدان وردک فارغ شده بودند. والی میدان وردک به خبرنامه گفت که “این افسران روز گذشته فارغ شدند. من بسیار ناراحت هستم هم برای این که دیروز در محفل فراغت شان شرکت نتوانستم و هم به این خاطر که امروز این جوانان مورد حمله قرار گرفتند.”

واکنش ها به این حمله

محمد اشرف غنی رییس جمهور، حمله امروز را جنایت علیه بشریت خواند و به وزارت داخله دستور داد، چگونگی تصمیم انتقال فارغان مرکز آموزشی پولیس میدان وردک را بررسی نماید. اشرف غنی تاکید کرده است که “کشتار مردم در ماه مبارک رمضان عمل نا بخشودنی است و هر گونه سهل انگاری در تامین امنیت این فارغان نیز مورد پیگرد جدی قرار خواهد گرفت.”

رییس جمهور همچنان از علمای افغان خواسته است تا فردا برای قربانیان این حادثه دعا کنند و بر ضد آنچه که او “جنایت های تروریستان وحشی” خوانده، تبلیغ کنند. رییس جمهور افغانستان پیش از این نیز گروه طالبان را باغی، تروریست، محارب و شرارت پیشه خوانده بود.

president ghani
رییس جمهور غنی حمله امروز به سربازان پولیس را جنایت ضد بشری خواند

عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز با جنایت غیر قابل بخشش خواندن این رویداد، به خانواده های پولیس و وزارت داخله تسلیت گفت. آقای عبدالله تصریح کرد که این گونه حادثات ناگوار باید سبب استحکام بیشتر مردم و دولت برای دفاع از افغانستان گردد زیرا به گفته‌ای او تمام خانواده پولیس افغانستان به ماتم نشسته اند.

سفارت امریکا نیز در اعلامیه‌ای این حمله ره نکوهش کرده و گفته است که امریکا همچنان در کنار مردم افغانستان برای تامین صلح و امنیت خواهد بود. سفارت امریکا در کابل با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

این دومین حمله به جان کارمندان نظامی و غیر نظامی در کابل پس از انتخاب ملاهیبت الله اخندزاده، به عنوان سومین رهبرگروه طالبان است. سی و پنج روز پیش، در پنجم جوزای امسال یک مهاجم انتحاری کارمندان ریاست استیناف دادگاه میدان وردک را در شهرک محمد داود خان در ناحیه پنجم شهر کابل هدف قرار داد و یازده نفر را کشت. طالبان با گرفتن مسوولیت آن حمله گفته بودند، حمله شان به کارمندان دادگاه میدان وردک در واکنش به اعدام شش عضو این گروه از سوی دولت بوده است.

Police
قربانیان حادثه امروز همه سربازانِ بودند که روز گذشته از مرکز آموزش پولیس میدان وردک فارغ شده بودند

غیرحرفه ای گری

حدود دو هزار دانشجو و استادان پولیس امروز از میدان وردک به سوی کابل در یک کاروان بزرگ در حرکت بودند که مورد حمله قرار گرفتند. روز گذشته 231 سرباز از این مرکز فارغ شده بودند که در کاروان نخست و پیشاپیش دیگران حرکت می کردند.

یکی از استادان مرکز تعلیمی پولیس میدان وردک که در جمع این کاروان بوده، به خبرنامه گفت که تدابیر جدی امنیتی برای آنها گرفته نشده بود.

حمله امروز به کاروان نخست صورت گرفته است که روز گذشته از این مرکز فارغ شدند. بیشتر از پانزده صد نفر دیگر که عمدتن در موترهای کرایی و موترهای ولایت میدان وردک انتقال داده می‌شدند دانش اموزان و استادان این مرکز بودند که برای رخصتی عید به کابل می‌آمدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان