جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

تهدید فراگیر؛ آغاز اقدامات قاطع برای مبارزه با بچه بازی در افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور افغانستان در یک فرمان تازه خواستار «تحقیقات جامع» در مورد بچه‌بازی در میان نیروهای پولیس افغانستان شده است. این تصمیم پس از آن گرفته شده که اخیرا گزارشی از سوی خبرگزاری فرانس پرس در مورد بچه‌بازی درافغانستان نشر شده و در آن اعلام شده بود که طالبان از بچه‌بازی برای راه اندازی حمله‌های داخلی در پوسته‌های پولیس استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش در دو سال گذشته صدها مامور و افسر پولیس در ولایت جنوبی ارزگان کشته شده اند.

با این وجود ارگ ریاست جمهوری افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که رییس جمهور دستور تحقیقات جامع در ارزگان و اقدام فوری بر اساس یافته‌ها، این تحقیقات را صادر کرده است.

در این اعلامیه آمده است که  «هر کسی، بدون در نظرداشت رتبه‌اش در صفوف نیروها مجرم شناخته شود مورد پیگرد قرار گرفته و در مطابقت کامل با قوانین افغانستان و مکلفیت‌های بین المللی ما مجازات می‌شود.»

Buggery
کودکان برای سوء استفاده جنسی در ایستگاه های پلیس حضور دارند

در گزارش این خبرگزاری فرانسه از بچه‌بازی در صفوف پولیس بیشتر در ارزگان گزارش شده است؛ جایی که فرماندهان پولیس، قاضیان، مقام‌های حکومتی و قربانیان حملات داخلی به فرانس پرس گفته اند که طالبان این پسران را برای حمله بر پولیس استخدام می‌کنند.

چندین مقام ‌به این خبرگزاری گفته اند که همه‌ی ۳۷۰ پوسته پولیس ملی و محلی در ولایت ارزگان عملا “بچه بی ریش” دارند که تعداد آن‌ها در برخی پوسته‌ها به چهار تن می‌رسد. مقام‌ها گفته اند که این افراد به صورت غیرقانونی استخدام شده و برعلاوه استفاده جنسی، سلاح نیز به دست دارند.

چشم پوشی

سال قبل روزنامه نیویارک تایمز از «بچه بازی» توسط نیروهای امنیتی افغانستان و هم‌چنان چشم پوشی نیروهای امریکایی از این پدیده، گزارش داده بود. نیویارک تایمز در این گزارش گفته بود که به سربازان امریکایی در افغانستان از سوی افراد مافوق شان دستور داده شده بود تا از قضایای سوء استفاده جنسی پولیس و فرماندهان افغان از کودکان، حتی اگر در پایگاه‌های نظامی صورت بگیرد، چشم پوشی کنند.

روزنامه نیویارک تایمز این گزارش را به نقل از معلومات چندین سرباز و پدر یک سرباز نیروی دریایی که در سال 2012 کشته شده بود، نشر کرده است.

Buggery
بچه بازی یک پدید شایع در افغانستان گزارش شده است

در این گزارش آمده بود که یک کاپیتان نیروی ویژه امریکایی یک فرمانده ملیشه‌ای افغان را به دلیل این که یک کودک را به عنوان برده جنسی در بستر خواب بسته بود توبیخ کرده بود، و در نتیجه از مقام‌اش برکنار شده و از افغانستان خارج ساخته شده بود.

تجاوز بر کودکان

بر اساس گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در سال‌های اخیر به ویژه در سال 2013، بیش از  400 مورد تجاوز جنسی بر کودکان در این کشور ثبت شده است.

این گزارش براساس مصاحبه با 4166 کودک در 27 ولایت افغانستان تهیه شده بود که براساس آن 20 درصد کودکان از تعلیم و تربیه محروم بودند. 24 درصد کودکان گفته اند که همه روز مورد تحقیر و اهانت قرار می‌گیرند.

هم‌چنان در تحقیق که در سال 2014 این کمیسیون در مورد «بچه بازی» انجام داده، آمده است که بیشترین عاملان تجاوز بر کودکان را افراد متاهل تشکیل می‌دهند.

در این تحقیق که با 36 تن از عاملان و 31 تن از قربانیان بچه بازی مصاحبه شده است، آمده است که افراد مجرد و متاهل در میان عاملان بچه بازی موجود اند.

این مطالعه کمیسیون حقوق بشر افغانستان نشان می‌دهد که 78 درصد عاملان بچه بازی متاهل هستند و بچه بازان از یک تا سه کودک را نگهداری می‌کنند. 29 درصد بچه بازان گفته اند که با پرداخت پول پسران مورد علاقه شان را پیدا می‌کنند. شماری دیگر نیز از راه زور و تهدید کودکان را وادار می‌کنند تا به خواست‌های‌شان تن دهند.

seema samar
رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در کنفرانس در باره پیامدهای بچه بازی

براساس این تحقیق 87 درصد قربانیان گفته اند که از این کار رضایت ندارد در حالی که 13 درصد دیگر ابراز رضایت کرده اند. 81 درصد کودکان قربانی گفته اند که قصد دارند این کار را ترک کنند.

واکنش های گسترده

هیئت نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در مورد این پدیده گفته است که بچه بازی یکی از نگرانی‌های جدی جامعه بین المللی است. مارک بودن، معاون نماینده خاص سازمان ملل برای افغانستان به فرانس پرس گفته است که «یوناما همواره گزارش‌های حاکی از بچه بازی از جمله در میان نیروهای امنیتی افغانستان را دریافت می‌کند. یوناما به همکاری خود با حکومت افغانستان ادامه می‌دهد تا همه اشکال سوءاستفاده از کودکان یک عمل مجرمانه تلقی شده و از آن جلوگیری به عمل آید.»

با این حال سفارت ایالات متحده امریکا در کابل نیز گفته است که آنان هرگونه خشونت مخوف از این گونه را که در این گزارش بازتاب یافته است، شدیدن محکوم می‌کنند.

سفارت امریکا در کابل افزوده است که «ما از حکومت افغانستان می‌خواهیم که از قربانیان و خانواده‌های شان حمایت کرده و آن‌ها را مورد محافظت قرار دهد، در حالی که تامین عدالت و حسابگویی را براساس قوانین افغانستان علیه عاملان آن ترغیب می‌کنیم.»

Buggery
کودکان قربانیان بچه بازی در افغانستان

دانکن هونتر، نماینده کانگرس ایالات متحده امریکا در نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور خواستار نقش بازدارنده امریکا برای پایان دادن به بچه‌بازی در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان شده بود.

همچنان در همین مورد دوسال پیش کمیسیون حقوق بشر افغانستان از دولت این کشور خواسته بود که «بچه‌بازی» را رسمن جرم بشمارد.

مسوولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گویند کودکانی که قربانی “بچه بازی” می‌شوند، در آینده به افراد جنایتکار تبدیل می‌شوند و مهار کردن جرم و جنایت در چنین جامعه‌ای دشوار می‌شود.

سرور سروش همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان