جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کشتن منصور؛ صبر امریکا به سر رسید

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مرگ ملا اختر منصور در ساعات پایانی امروز با بیش از یازده هزار تویت در صدر مسایل روز دنیای تویتر قرار گرفته است. در میان این تویت‌ها که خبرنامه بخش اعظم آن را مرور نموده، جالب ترین‌ها در تویت‌های است که از سوی کاربران آمریکایی و پاکستانی نوشته شده است.

mansour-trending-on-twitter

از آمریکا علاوه بر جان کری که پیامی را در این‌ باره منشتر کرد و منصور را تهدیدی به تمام بازی‌گران افغانستان دانست و مانعی بر سر راه صلح و مصالحه، جان مکین رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز در تویتی نسبت به مرگ منصور واکنش نشاده داده است. آقای مکین نوشته است که “امیدوارم مرگ ملا منصور منجر شود تا رییس جمهور آمریکا در تصمیم‌اش در باره ممانعت حملات سربازان آمریکایی برای هدف قرار دادن طالبان، بازنگری کند.”

https://twitter.com/SenJohnMcCain/status/734157564091437056

در همین حال، آدام شیف عضو کمیته استخبارات مجلس نمایندگان آمریکا در باره کشته شدن ملا منصور در تویتی نوشته است که “مرگ منصور تهدید آنی طالبان را در برابر سربازان ما از بین نمی‌برد، با آن که می‌تواند آن را مختل کند. به همین جهت، باید با تمام امکانات در منطقه حضور داشته باشیم و باید تلاش کنیم تا به رسیدن یک راه حل سیاسی کمک نماییم.”

https://twitter.com/RepAdamSchiff/status/734139431410536448

جنیفر کواناغ سیاست شناس ارشد در مرکز مطالعاتی معتبر راند، در تویتی نوشته است که “مرکز ملا منصور به نابودی طالبان منجر نخواهد شد اما رقابت‌ها برای جانشینی او شاید بازخیزش اخیر این گروه را مختل سازد.”

https://twitter.com/jekavanagh/status/734206204415594499

علاوه بر این استراتژیست آمریکایی، مایکل کوجیل من، محقق امور جنوب آسیا در مرکز ویدرو ویلسن در واشنگتن نیز در باره مرگ ملا منصور در تویتی نوشته است که ” هدف قرار دادن ملا منصور شاید طالبان را وا دارد تا حملات خود را برای نشان‌دادن این که هنوز قدرت‌مند هستند، افزایش دهد.” او در ادامه گفته است که افغانستان آرام بمان.

https://twitter.com/MichaelKugelman/status/734183063278608385

اما جاناتان لاندی خبرنگار امنیت ملی رویترز در واشنتگن در باره پیام آمریکا با کشتن ملامنصور در تویتی نوشته است که ” حمله آمریکا بر ملا منصور در داخل پاکستان پیامی است به آی اس آی/ ارتش پاکستان که صبر آمریکا از بازی دوگانه و مخالفت با صلح به سر رسیده است.”

https://twitter.com/JonathanLanday/status/734169344138174464

علاوه بر آمریکا، تویت‌های دیگر جالب و خواندنی از پاکستان نوشته شده است. این تویت‌ها بیش‌تر در باره سکوت سخن‌گویان ارتش پاکستان و شرمی است که اسلام آباد باید از حضور این شواهد در باره پناه دادن به تروریستان و شورشیان داشته باشد.

در میان همه تویت‌ها، بشرا گوهر معاون حزب عوامی نشنل پارتی پاکستان و عضو پارلمان آن کشور در تویتی نوشته است که ” آیا اسامه بن لادن و ملامنصور حق حاکمیت ما را با استفاده از خاک پاکستان برای انجام حملات تروریستی نقض نمی‌کردند؟”

https://twitter.com/BushraGohar/status/734328544004833280

محمد تقی یکی از روزنامه‌نگاران پاکستانی در باره واکنش ارتش پاکستان نسبت به این حمله گفته و نوشته است که ” همان گونه که انتظار می‌رفت، جنرال بجوا (سخن‌گوی ارتش) از سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان به عنوان سپر انسانی در اولین واکنش رسانه‌ای در باره مرگ ملامنصور استفاده نموده است.”

https://twitter.com/mazdaki/status/734403010214907908

یکی از خبرنگاران دیگر پاکستان در واکنش به مرگ ملا منصور نوشته است “در حالی که همگان در باره ملامنصور سخن می‌گویند، ساختار ما زبان خود را از دست داده است. آن‌ها حتی نمی‌توانند تایید و یا رد کنند که حمله که انجام شده در خاک ما بوده یا نه ”

https://twitter.com/TalatHussain12/status/734314967361544192

در همین حال صحفه تویتر دنیا نیوز، در باره مرگ ملا منصور از قول یکی از کارشناسان خود نوشته است که ” قتل ملا منصور تصمیم بسیار احمقانه آمریکا بود که نابودی بیشتری را برای افغانستان خواهد آورد.”

https://twitter.com/DunyaNews/status/734385466359861248

واکنش‌های بی‌شماری دیگری نیز از شهروندان پاکستان در باره آن‌چه که آنان افتضاح دولت این کشور در حمایت از شورشیان و تروریستان خوانده اند، منشر شده است.

با این حال، آن‌چه که می‌توان از این مجموعه واکنش‌ها نتیجه گرفت این که ایالات متحده از سیاست‌های دوگانه پاکستان در قبال شورشیان افغان شاید به سطوح آمده باشد. به این جهت، شاید کشتن ملا منصور اغاز از اقدامات گسترده واشنگتن علیه طالبان در خاک پاکستان باشد.

عبدالله رحمانی هم‌کار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان