جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

بارسلونا برای هفتمین بارِ متوالی اتلتیکو را شکست داد

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

شب گذشته در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال بارسلونا موفق شد در جدالی تمام اسپانیایی، دو بر یک تیم مادریدی اتلتیکو را شکست دهد. بارسا که بعد از شکست خانگی شنبه شب مقابل رئال مادریدِ ده نفره، از انگیزه خاصی برای برد این رویارویی برخوردار بود، از شاگردان دیاگو سیمئونه با دو گل پذیرایی کردند.

لیونل مسی در بازی دیشب مقابل اتلتیکو
لیونل مسی در بازی دیشب مقابل اتلتیکو

نکته جالب این بازی، دستور یوفا به هر دو باشگاه اسپانیایی بود که با لباس دوم خود برابر هم صف آرایی کنند. با توجه به شکست شنبه شب، این انتظار می رفت بازیکنان بارسلونا بازی را هجومی آغاز کنند، در دقایق پنجم و 15هم دو شوت ستاره چپ پای بارسلونا راهی به دروازه اتلتیکو نداشت. در ادامه ارسال مدافع سمت راست بارسلونا از ناحیه راست زمین را نیمار نتوانست با ضربه سر وارد دروازه اوبلاک کند. ضربه سر نیمار از روی تیر بالایی دروازه اوبلاک، به بیرون رفت و مجالی شد برای مادریدی ها که اندکی نفس راحت بکشند. در ادامه، باشگاه مادریدی که در ناحیه‌ای دفاعی دچار ضعف بود، از لاک دفاعی خارج شد و اندکی پیش کشید. شوت زمینی گریزمن که با اندکی اختلاف از کنار دروازه تریستگن بیرون از زمین رفت، اولین خطر جدی روی دروازه بارسلونا عنوان شد.

فرناندو تورس، تک گل‌زن اتلتیکو دی این دیدار بود
فرناندو تورس، تک گل‌زن اتلتیکو دی این دیدار بود

اندکی نپایید و خارج شدن از لاک دفاعی برای این تیم مثمر واقع شد. اتلتیکو موفق شد با ضربه پرقدرت فرندادو تورس در دقیقه 25م خلاف جهت بازی به گل نخست دست یابد. پاس زیرکانه کوکه را تورس با ضربه‌ای از لای پاهای دروازه بان بارسا وارد چهارچوب دروازه این تیم کرد. تا در ادامه، کار برای کاتالان ها سخت‌تر شود.

مهاجم اسپانیایی اتلتیکو، پس انجام خطا بالای بازیکن حریف کارت زرد دوم خود را دریافت کرد
مهاجم اسپانیایی اتلتیکو، پس انجام خطا بالای بازیکن حریف کارت زرد دوم خود را دریافت کرد

بارسا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت به یک‌باره فشار را روی دروازه تیم مادریدی اتلتیکو چند برابر کرد و در مقابل اتلتیکو نیز با استفاده از ضدحملات برای بارسا گاهی خطرساز می‌شد. تا این‌که در دقیقه 35 نخستین گل‌زن این بازی دو کارته و از زمین اخراج شد. بدین ترتیب جدی ترین زنگ خطر برای اتلاتیکو مادرید نواخته شد. یاران بارسایی نیز این فرصت را به خوبی درک می‌نمودند و به حملات شان شدت بیشتر بخشیدند. نیمه اول این دیدار با فرصت های نصفه و نیمه برای بارسلونا، با همین نتیجه به پایان رسید.

آمار دو تیم
آمار حضور دو تیم در بازی دیشب

نیمه دوم و حملات قهار بارسلونا

بارسلونا که ده نفره شدن اتلتیکو را بهترین فرصت برای برپا سازی یک جشن واره گل در خانه خود می‌دانست، نیمه دوم را کاملا هجومی آغاز کرد. اتلتیکو که چاره‌ای جز رفتن در لاک دفاعی خودش نمی‌دید، با چنگ و دندان برای حفظ نتیجه رقم خورده تلاش می‌کرد. اولین فرصت تیم بارسلونا را در نیمه دوم نیمار و مسی خلق کردند که ارسال زیرکانه نیمار را فوق ستاره این تیم با ضربه آکرباتیک به سمت دروازه اوبلاک شلیک کرد که با اختلاف خیلی اندک از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت. دومین موقعیت جدی بازیکنان بارسلون توسط نیمار رقم خورد. نیمار برازیلی پاس انیستا را پس از فریب دادن یکی از بازیکنان حریف، با کنار پای راست خود به سمت دروازه اوبلاک پرتاب کرد که شوت کات دار نیمار، پس از برخورد به تیر افقی دروازه اتلتیکو، یک بار دیگر بارسلونا را در امر رسیدن به گل ناکام ساخت. حملات نصفه نیمه بازیکنان بارسلونا را یکی پس از دیگری اوبلاک مهار می کرد تا هم چنان رسیدن به گل برای این تیم کاتالان یک رویا باقی بماند.

لویس سوارز در نیمه دوم این دیدار، نتیجه بازی را به تساوی کشانید
لویس سوارز در نیمه دوم این دیدار، نتیجه بازی را به تساوی کشانید

اتلتیکو مادریدی ها با چنگ و دندان از دروازه شان دفاع می نمودند. در مقابل آبی اناری های شهر بارسلون نیز از تمام نیرو برای نفوذ به دروازه حریف استفاده می کردند. سرانجام حملات بارسلونا پاسخ داد و این تیم توانست پس از تغییر جناح بازی از سمت راست به چپ، آلوز که با شوت سرکش آلبا مواجه شده بود در میانه راه به سوارز برخورد کرد و وارد دروازه اتلتیکو شد؛ درست ده دقیقه بعد یعنی در 74مین دقیقه بازی، باز هم این ارسال آلوز از سمت راست بود که با ضربه سر پرقدرت لویز سوارز وارد دروازه اتلتیکو شد و این بار بارسلونا بود که با یک گل از اتلتیکوی ده نفره پیش افتاده بود.

مهاجم بارسلونا حین به ثمر رساندن گل دوم خود
مهاجم بارسلونا حین به ثمر رساندن گل دوم خود با ضربه سر

با وجود ده نفره شدن اتلتیکو و جو بازی به نفع بارسلونا اما بازی‌کنان تیم بارسلون دست از حملات نمی کشیدند. با تمام این ها در ادامه، موقعیت خیلی جدی روی دروازه های هردو تیم ایجاد نشد. و بازی با همان نتیجه 2 بر 1 خاتمه یافت تا تیم لویز انریکه برای هفتمین بار متوالی اتلتیکو مادرید به رهبری دیگو سیمئونه را شکست دهد و برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بازی برگشت کاری آسان تری را در ویسنته کالدرون پیش رو داشته باشد.

فرناندو تورس پس شکست تیم اش در تویتر خود چنین نوشته است
فرناندو تورس پس شکست تیم اش در تویتر خود چنین نوشته است

پس از شکست اتلتیکوی ده نفره مقابل بارسلون، فرناندو تورس تنها گل‌زن اتلتیکویی‌ها در این دیدار، در صفحه تویتر‌ اش نوشته است که مسولیت این شکست را او برعهده می‌گیرد و از هواداران این تیم خواسته است که از حالا تا زمان رسیدن بازی برگشت در کالدرون به حمایت این تیم بپردازند.

سر مربی بارسلونا پس از برد دو بر یک تیم اش مقابل اتلتیکو
سر مربی بارسلونا پس از برد دو بر یک تیم اش مقابل اتلتیکو

واکنش های لویس انریکه

لویس انریکه سرمربی تیم باشگاهی بارسلونا، پس از برد تیم‌اش گفته است که برای رویارویی با تیمی مثل اتلتیکومادرید شما در هر زمان نیاز به دقت، تمرکز و سرعت بالا دارید. در نیمه اول شاید از تمامی این خصوصیات برخوردار نبودیم. اما در ادامه وضعیت بهتری پیداکردیم. آن ها در نیمه اول موقعیت بسیار خوبی خلق کردند و در نهایت با استفاده از اشتباه ما به گل رسیدند. لویس در ادامه افزود: در نیمه دوم تلاش کردیم این عقب ماندگی را جبران کرده و به حریف حمله کنیم. خوشحالم به هدفی که داشتیم رسیدیم و با فوتبالی که ارایه کردیم، باعث شدیم تا هواداران از بازی تیم لذت ببرند. فکر می‌کنم با فوتبالی هجومی کاری کردیم اتلتیکو در زمین خودش زندانی شود. انریکه در ادامه افزود: از عملکرد تیمم خوشحالم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان