جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

پیروزی چشم‌گیر تیم فوتبال افغانستان در مقابل سنگاپور

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

افغانستان در بازی مقدماتی جام جهانی 2018، توانست در مقابل حریف قَدَری به نام سنگاپور به پیروزی برسد. بازی افغانستان در مقابل سنگاپور در تهران برگزار شد اما نکته شگفت‌آور، حضور ده‌ها هزار نفری افغان‌های مقیم ایران در خانه همسایه بود.

سنگاپور نام آَشنا در جهان امروز و معروف به خاطر پیشرفت‌های اقتصادی است. این کشور یکی از قدرت‌مند ترین اقتصادهای جهان است. غلبه بر چنین کشوری موجی از شادی را در داخل و حتی در میان دوستان بین المللی افغانستان در خارج از این کشور برانگیخته است.

جالب‌ترین این واکنش‌ها، استاتوس فیس‌بوکی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه است که افغانستان بخشی از ماموریت آن می‌باشد. در این پیام که به زبان پشتو و سپس فارسی پیروزی افغانستان تبریک گفته شده، از این پیروزی به نیکی یاد گردیده است.

Afghanistan vs Singapore1

رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان نیز با سرعت، پیروزی تیم فوتبال افغانستان در مقابل سنگاپور را تبریک گفته اند. اشرف غنی رییس جمهور در تویتی که از تویتر ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، این بازی تیم ملی فوتبال افغانستان را عمل‌کرد چشم‌گیر خوانده و از آن ستایش کرده است.

 

Afghanistan vs Singapore2

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه افغانستان در استاتوس فیس‌بوکی اش بازی افغانستان را تهاجمی توصیف کرده و این پیروزی افغان‌ها را در مقابل سنگاپور به جامعه ورزشی و ملت افغانستان تبریک گفته است.

 

Afghanistan vs Singapore3

محمد عمر داودزی از رهبران اپوزیسیون افغانستان نیز به سرعت واکنش نشان داده و در تویتی نوشته است که ورزشکاران ما به صورت مداوم باعث غرور ما می‌شوند.

Afghanistan vs Singapore4

خانه ملت افغانستان نیز خاموش نیست. محمد عارف رحمانی نماینده غزنی در پارلمان در استاتوس فیس‌بوکی خود ضمن تبریک این بُرد، نوشته است که این پیروزی شیرین و شادی بخش، گل لبخند و شادمانی را بر لبان همه مردم و شهروندان خسته از جنگ و آوارگی ما نشاند.

Afghanistan vs Singapore5

رنگینه کارگر، عضو مجلس نمایندگان از ولایت فاریاب نیز در پست فیس‌بوکی خود، این پیروزی را به ملت افغانستان تبریک گفته است.

Afghanistan vs Singapore6

سخنگوی فعال وزارت دفاع افغانستان نیز با شوق تمام این پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را تبریک گفته و نوشته است که نیروهای مسلح ملی افغانستان به تیم ملی فوتبال این کشور افتخار می‌کند.

Afghanistan vs Singapore7

با این حال سفرای افغانستان در خارج نیز این پیروزی را دنبال کرده اند. شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند پیروزی افغانستان در مقابل سنگاپور را به یاد ماندنی توصیف کرده است.

Afghanistan vs Singapore8

جانان موسی‌زی سفیر افغانستان در چین ضمن تبریکی این پیروزی، بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان را قهرمانان این کشور خوانده است.

Afghanistan vs Singapore9

و اما در این میان، زهرا یگانه، بانوی افغان و نویسنده رمان “روشنای خاکستر” : یکی از معدود اثرهای را که اخیرن نوشته و درد و رنج زن افغان را به خوبی بیان کرده است، با شور تمام در فیس‌بوک خود این پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را تبریک گفته است.

Afghanistan vs Singapore10

مجموعه این واکنش‌های داخلی و بین‌المللی در رسانه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که ورزش در این کشور همواره شادی و سرور عمومی را خلق کرده است.

مختار پدرام همکار این گزارش بوده است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان