بریا مو مبارک شه

افغانستان در نخستین بازی بیست آوره جام جهانی کریکت اسکاتلند را شکست داد.
کریکت افغانستان که از عمر طولانی برخوردار نیست موفقیت‌های چشمگیری داشته است که از آن جمله، توانسته به مسابقات جام جهانی کریکت پنجاه آوره در سال گذشته و اکنون در جام جهانی بیست آوره هند راه یابد.

در ادامه موفقیت های چشم گیر تیم ملی کرکت افغانستان، این بار در رو یا روی که با تیم ملی کرکت اسکاتلند داشت، با اختلاف 14 دوش به پیروزی ارزشمندی دست یافت. این بازی که راس ساعت هفت و نیم به وقت محلی در استدیوم انجمن کرکت ویداربها در ناگپور هند برگزار شد، اولین بازی افغانستان در جام جهانی 20 آوره بود. اصغر استانکزی، امیر حمزه، دولت زدران، گلب الدین نایب، حمید حسن، کریم صدیق، محمد نبی، محمد شهزاد، نجیب زدران، نورعلی زدران، رشید خان، سمیع الله شنواری، شفیق الله، شاپور زدران، عثمان غنی، میرویس اشرف شانزده بازیکنی هستند که در این رقابت ها از افغانستان نمایندگی می کنند.

به اساس قرعه کشی، افغانستان تصمیم گرفت نخست بازی را آغاز کند
به اساس قرعه کشی، افغانستان تصمیم گرفت نخست بازی را آغاز کند

آغاز بازی

در نخستین بازی، قرعه فال به نام افغانستان خورد تا اول بازی کند.
نور علی اولین بازی‌کنِ بود که با کسب 17 دوش از 13 توپ در آور سوم ویکت خود و اولین ویکت افغانستان را از دست داد.
محمد شهزاد محمدی بازیکن بیست و نه ساله و راست دست افغان ها که این روزها به ستاره درخشان این کشور در بازی‌های ملی و بین المللی مبدل شده است، این بار نیز برای اسکاتلندی ها به مانند کابوس ظاهر شد. او با بدست آوردن 61 دوش از 39 توپ توانست نقش خیره کننده‌ای را در اولین پیروزی افغانها در نخستین بازی این کشور در مسابقات جام جهانی 20 آوره کرکت 2016 هند، بازی کند و به این ترتیب به عنوان بهترین بازیکن میدان نیز انتخاب شد.
این ملی پوش افغانستان در حالی توانست پنج توپ با چهار دوش امتیاز و سه توپ با شش دوش امتیاز را کسب کند که خود نیز در آور سیزدهم ویکت خود و دومین ویکت افغانستان را از دست داد.
گلب الدین نایب، اما سومین ویکت افغانستان را از دست داد. او با بدست آوردن دوازده دوش از یازده توپ در آور شانزدهم، ویکت خود را از دست داد.
محمد نبی، کاپیتان سابق تیم ملی کرکت افغانستان و بهترین بازیکن این کشور در رده‌ بندی های بین المللی که تازه به میدان آمده بود و یک دوش کسب کرده بود، پس از برخورد شوت اصغر به ویکت مقابل، اشتباهن خود ویکت چهارم افغانستان را در آخرین توپ آور هفدهم از دست داد.

پس از اخراج نبی توسط بازیکنان اسکاتلندی، شفیق الله شفق بازیکن افغانستان بود که آخرین ویکت این کشور را با کسب شانزده دوش از پنج توپ به اثر ناهم‌آهنگی بین او و کاپیتان اصغر استانکزی در آور بیستم از دست داد.

اصغر استانکزی کاپیتان تیم ملی کرکت افغانستان همراه با بهترین بازیکن میدان
اصغر استانکزی کاپیتان تیم ملی کرکت افغانستان همراه با بهترین بازیکن میدان

در این بازی اصغر استانکزی، کاپیتان تیم افغانستان بود و انضمام الحق، مسئولیت سر مربی‌گری این تیم را به عهده داشت.

بازی پرهیجان

اسکاتلند با وصف بازی بسیار هیجان‌انگیز، به هدف تعیین شده از سوی افغانستان نرسید و از بیست آور، فقط توانست 156 دوش را کسب کند و به این ترتیب اولین شکست خود را در اولین بازی جام جهانی 20 اوره هند در تقابل با افغانستان تجربه کرد. این پنجمین بار است که افغانستان در تقابل با تیم قدرت مند اسکاتلند در بازی های 20 آوره به پیروزی می‌رسد.

از آغاز 2015 تا کنون افغانستان 17 بازیِ بین المللی 20 اوره را انجام داده است که در 14 بازی آن پیروز میدان بوده است و این به نوبه خودش یک ریکارد محسوب می‌شود. پس از این بازی افغانستان با برآورد 4.666 در رده‌بندی بالاتر از هند و پاکستان صدر نشینی خود را مستحکم تر ساخت.

دیدار بعدی افغانستان روز پنجشنبه در مقابل هانگ‌کانگ برگزار خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *