جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

گرامی‌داشت تولد به سبک هندی

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تویت مودی تولد اشرف غنی را جهانی ساخت

پیام تبریکی تویتری نارندرا مودی نخست وزیر هند به مناسبت تولد رییس‌جمهور غنی، حاشیه‌های بیشتر از متن در تویتر برپا کرده و توجه رسانه‌های مهم جهانی را در پی‌داشته است.

روز جمعه هفته گذشته، نخست وزیر هند که به فعالیت در رسانه‌های اجتماعی مشهور است، در ادامه دیپلماسی تویتری جهانی خود، پیامی به آقای غنی فرستاد و در آن تولد او را به روز دوازده فبروری تبریک گفت و برایش طول عمر آرزو نمود.

رییس جمهور غنی در فاصله‌ای اندک از این پیام در پاسخ به آقای مودی، ضمن تشکر از او نوشت که مونیخ است و در حقیقت تاریخ تولدش 19 ماه می میلادی می‌باشد.

تبریکی تولد رییس‌جمهور غنی از سوی نارندرامودی و پاسخ آقای غنی
تبریکی تولد رییس‌جمهور غنی از سوی نارندرامودی و پاسخ آقای غنی

 

با آن که شماری از فعالان تویتری هندی از این پیام نخست وزیر هند استقبال کردند و در مواردی از رییس جمهور غنی خواسته اند تا پس از این روز دوازده فبروری را به عنوان سال‌روز تولدش تجلیل نماید، اما رسانه‌های هند و بین‌المللی از آقای مودی و تیم مدیریت رسانه‌های اجتماعی او، به خاطر این خطا به شدت انتقاد نموده اند.

روزنامه پرتیراژ اندینن اپکسپرس نوشته است، تیم نخست وزیر هند نباید روی اطلاعات انترنتی بدون بررسی صحت و سقم آن‌ها، اعتماد نمایند.

بی بی سی انگلیسی از یکی از فعالان تویتری نقل قول کرده که نوشته است: ” این بزرگترین جوک بین المللی از کسی بود که بر بزرگترین کرسی، در بزرگترین دموکراسی، تکیه داده است.”

اما صفحه ویژه هند روزنامه تلی گراف به گذشته اشتباهات فاحش تویتری مقامات هندی پرداخته و علاوه بر این اشتباه نخست وزیر هند، از اشتباه وزیر خارجه آن کشور، در رابطه با تصاویری ارایه شده از سوی عربستان سعودی از قربانیان مراسم حج و اشتباه وزیر داخله آن کشور، در باره پاکسازی تروریستان از مرکز نیروهای هوایی هند در پتانکوت در روز دوم آن حمله یاد آوری کرده و نوشته است، که تیم حکومتی آقای مودی نباید در انظار عمومی، به دلیل این اشتباهات معلوماتی بیش از این، بی‌اعتبار گردند.

اما افغان‌های فعال در تویتر برخلاف معمول، با احتیاط نسبت به این خطای دوست دیرین شان برخورد نموده و کمتر کسی، پای پست آقای اشرف غنی از افغانستان نظری داده است.

با این حال، تویتر و رسانه‌های اجتماعی در میان افغان‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای مشهور شده است. بسیاری از مقامات و شهروندان افغان که تسلط بر زبان انگلیسی دارند، در تویتر فعال اند.

رییس جمهوری و رییس اجرایی افغانستان همراه با شماری از وزرا و نمایندگان مجلس این کشور، ده‌ها هزار کاربر در تویتر شان دارند.

در بسیاری موارد، یکی از راه های سریع اطلاع رسانی و یا نقد دولت مردان افغان، رسانه‌های اجتماعی شامل تویتر است.

ماه گذشته، پس از غیابت چند روزه حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان از انظار عمومی در محافل رسمی این کشور، کاربر افغان تویتر نوشت که “در تعجبم که حنیف اتمر کجاست که حالا به جای او معاونش حضور دارد؟ در پست دیگری گفت که “در روزهای گذشته صحفه فیس بوک ارگ تصاویری را که نشر می‌کند حنیف اتمر دیده نمی‌شود حتی در اتاق وضعیت بحران. این جالب است نه؟

در همان روز سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان پاسخ داده و گفت که “حنیف اتمر برای درمان در بیرون از کشور به سر می‌برد و فردا بر می‌گردد.”

سوال پیمانه اسد، کاربر افغان تویتر درباره غیبت آقای اتمر مشاور امنیت ملی و پاسخ سخنگوی او
سوال پیمانه اسد، کاربر افغان تویتر درباره غیبت آقای اتمر مشاور امنیت ملی و پاسخ سخنگوی او

 

این نمونه‌ی از حساسیت مقامات ارشد حکومتی افغانستان نسبت به رسانه‌های اجتماعی است. اکثر این مقامات از دیدارها و نظرات ایراد شده شان در توتیر تصاویر و متن‌های را منتشر می‌کنند.

حساب کاربری تویتر آقای سالنگی با بیش از صدهزار کاربر
حساب کاربری تویتر آقای سالنگی با بیش از صدهزار کاربر

 

اما کمتر دیپلماسی رسانه‌های اجتماعی در میان مقامات حکومت افغانستان، در حوزه روابط خارجی این کشور دیده می‌شود. آن گونه که در جنوب آسیا افرادی نظیر نخست وزیر هند و یا مریم نواز شریف دختر نخست وزیر پاکستان، که یکی از سیاست مداران در حال ظهور حزب مسلم لیگ شاخه نواز پاکستان است، و یا مقامات ایرانی و غربی، در دیپلماسی رسانه‌های اجتماعی فعال اند، مقامات ارشد حکومت افغانستان اهمیت کمتری نسبت به این مساله قایل شده اند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع، نبود فرهنگ دیپلماسی عمومی رسانه‌های اجتماعی در افغانستان باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان