جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت صحت: کرونا به زودی رفتنی نیست/ تمام برنامه‌ها بر مبنای زندگی با کرونا طرح شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت می گویند که شواهد، آمار، ارقام و تحقیقات علمی نشان می دهد که کرونا به زودی رفتنی نیست و  گزینه‌ای که امروز روی دست جامعه انسانی می‌باشد، این است که تمام برنامه‌های خود را بر مبنای زندگی با کرونا طرح و دیزاین کنند.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت امروز دوشنبه(22ثور) در یک نشست خبری گفت، توقع وزارت صحت از شهروندان کشور این است که با رعایت اصول بهداشتی، شستن دست ها، پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، خود و دیگران را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

مجروح افزود: “پیام وزارت صحت عامه به دولت، جامعه و سکتور خصوصی به صورت واضح این است که شواهد، آمار، ارقام و تحقیقات علمی نشان می دهد که کرونا به زودی رفتنی نیست و این ویروس به زودی ما را رها نمی کند، بناء گزینه که امروز روی دست ما است، این است تا تمام برنامه های‌مان  بر مبنای زندگی با کرونا طرح و دیزاین شود.”

majruh

وی تاکید کرد که باید زندگی با کرونا را جزئی از نورم روزمره زندگی ساخته و محیط کار، محیط آموزشی، محیط تجارت و محیط اداره قسمی وفق داده شود تا با وجود تهدید کرونا، زندگی اجتماعی، اداری، سیاسی و اقتصادی تداوم بخشیده شود.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت با بیان این‌که موافق با رفع آنی قرنطین نیست، خاطرنشان کرد که تمام اقشار جامعه و دولت باید منابع خود را روی این برنامه متمرکز سازند تا با رعایت اصول بهداشت و کار، در شرایطی که کرونا به عنوان یک تهدید مطرح است، آمادگی لازم را داشته باشند.

مجروح ادامه داد که توقع وزارت صحت عامه از تمام بخش ها به خصوص بخش های آموزشی این است که فرصت را بیش از این از دست ندهند و محیط های آموزشی مکاتب و دانشگاها، محیط تجاری، محیط کاری و ادارات دولتی به گونه ای تنظیم شود که در صورت ادامه تهدید ویروس کرونا، آرام آرام بتوانند روند آموزش، کار و تجارت خود را به صورت مداوم ادامه دهند.

وی همچنان تاکید کرد: “کرونا یک اوج دارد، اما دوباره نزول می کند و شرایط نزولش به صورت آنی رفع شدنی نیست و به این معنی است که ما یک مدت طولانی تا نایل شدن به واکسن، با کرونا زندگی خواهیم کرد”.

این اظهارات معین وزارت صحت در حالی مطرح می شود که تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به چهار هزار و 687 تن رسیده که به گفته مجروح، بیشتر آن در کابل است. تاکنون 504 مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان بهبود یافته و 122 تن نیز جان باخته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان