جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نی: در فراگرد گفت‌وگوهای صلح، آزادی بیان به حاشیه رانده شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان(نی) در واکنش به هیئت تعیین شده گفتگوهای صلح از سوی حکومت می گوید، در فراگرد گفت‌گوهای صلح، آزادی بیان به نحوی به حاشیه رانده شده و حتا در مواردی از آن صحبت نمی‌شود.

نی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آزادی بیان و حفظ این ارزش، با توجه به هیئت تعیین شده برای گفت‌وگو با طالبان، امروز شنبه(9حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است که آزادی بیان یکی از ارزش‌های اساسی حقوق بشری است که در 18 سال پسین در افغانستان به درجه‌ای از شکوفایی رسیده است.

نی افزوده، در هژده سال گذشته آزادی بیان برای شهروندان و همکاران بین المللی افغانستان مهم ترین و باارزش‌ترین این دست‌آوردها است و در فراگرد گفت‌گوهای صلح، این ارزش به نحوی به حاشیه رانده شده و حتا در مواردی از آن صحبت نمی‌شود.

NAI

حمایت کننده رسانه های آزاد تاکید کرده است: “نی، نگران این است که مبادا با توجه به آن‌چه در گفت‌گوهای میان طالبان و آمریکایی ها اتفاق افتاد، و از دست‌آوردهای 18 سال پسین و در راس آن از آزادی بیان، گپی به گونه‌ی جدی رانده نشد، در گفت‌گوهای میان افغان‌ها نیز، تکرار همان گفت‌وگوها باشد.”

نی از حکومت خواسته تا کم از کم یک تن از نمایندگان جامعه‌ رسانه‌ای را که مستقلانه و به‌گونه‌ آزاد بتواند از ارزش آزادی بیان دفاع کند، شامل هیئت گفت‌وگو کند.

این نهاد خاطرنشان کرده که نبود نماینده‌ جامعه‌ رسانه‌ای در هیئت مذاکره‌کننده، صدمه‌ کلانی به ارزش آزادی بیان است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که حکومت روز گذشته هیئت 21 نفری گفتگوکننده صلح بین الافغانی را به ریاست معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی معرفی کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان