جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در یک ماه گذشته 63 غیرنظامی کشته و 134 تن دیگر زخمی شده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده که در یک ماه گذشته، 63 غیرنظامی در افغانستان کشته و 134 تن دیگر زخمی شده‌اند که این رقم نسبت به ماه‌های گذشته، یک و نیم برابر کاهش را نشان می‌دهد.

Civilian

گروه دادخواهی از افراد ملکی امروز دوشنبه(10سرطان) با پخش گزارش جدید خود گفته است، بر اساس معلومات این گروه میزان تلفات و جراحات افراد ملکی در ماه جون نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته که عامل عمده این کاهش، وقوع تنها یک حمله انتحاری عنوان شده است.

در یافته‌های این گروه آمده است که به تناسب ماه‌های گذشته، در ماه جون صرف در ۱۱ ولایت افراد ملکی متقبل تلفات و جراحات شده‌اند، که در نتیجه آن 134 تن زخمی و ۶۳ تن دیگر کشته شده‌اند.

به گفته گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، ۵ خانم و ۶ کودک شامل کشته‌شدگان و نیز  ۷ خانم و ۱۶ کودک در جمع زخمی‌ها اند.

بر اساس معلومات این گروه، بیشترین میزان تلفات و جراحات وارده بر افراد ملکی در ولایت ننگرهار به ثبت رسیده  که 46 تن کشته و زخمی شده‌اند.

گروه دادخواهی حفاظت ازافراد ملکی خاطرنشان کرده که در شش ماه اول سال جاری میلادی، یک هزار 981 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

این گروه کاهش تلفات ملکی را تغییر میدان جنگ از مناطق مسکونی به سنگرهای نظامی عنوان کرده، گفته است، با این وجود، هنوز تلفات افراد ملکی قابل نگرانی است.

این گروه از طرف‌های درگیر خواسته که در عملیات‌های‌شان به غیرنظامیان آسیبی نرسانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان