جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(6)

محمد رضا حیاتی در 27 دی 1334 در خانواده پر جمعیت با هفت خواهر و یک برادر در جنوب، شهر  آبادان به دنیا آمده است.

بیوگرافی محمد رضا حیاتی

این گوینده خبر صدا و سیما مدرک لیسانسش را از رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت و از 26 سالگی به عنوان گوینده خبر مشغول به کار شده است.

آغاز فعالیت خبری محمد رضا حیاتی

آغاز فعالیت خبری محمد رضا حیاتی - بیوگرافی محمد رضا حیاتی

محمد رضا حیاتی قبل از این که در سن 26 سالگی صدایش به رادیو معرفی شود، بیشتر می‌نوشت و از این راه با مطبوعات همکاری داشت. اما پس از آن و در سال 1360 توسط یکی از گویندگان قدیمی تن صدایش به رادیو معرفی شد و پس از یک تست، ابتدا وارد بخش نمایشی شد و بعد از آن برای گویندگی خبر درخواست داد. آقای حیاتی برای اولین بار، اجرا و گویندگی خبر ساعت 10 را بر عهده داشت.

چرا آقای حیاتی گوینده خبر شد؟

بر اساس گفته های محمد رضا حیاتی او به اجرا و گویندگی علاقه خاصی داشت و احساس می‌کرد می تواند در این عرصه پیروز شود. به همین دلیل با شروع کار در بخش گویندگی خبر، به آنچه می‌خواست دست یافت. او بیشتر برنامه های زنده را می‌پسندید و میانه خیلی خوبی با برنامه های از قبل ضبط شده نداشت.

گویندگی خبر از انقلات تا رحلت امام

بر اساس کارنامه حرفه‌ای آقای حیاتی، او از سال 1361 مشغول اجرای برنامه های خبری تاریخ معاصر انقلاب ایران و جهان بوده است. از طرفی خبر رحلت حضرت امام (ره) نیز توسط او از صدا و سیما پخش شد.

شبکه های خبری مورد پسند محمدرضا حیاتی

آقای حیاتی بی‌بی‌سی و شبکه من و تو که به تازگی بسته شد و قول خودش چندان حرفه ای نیز نیستند و کار خاصی نمی‌کنند، را همچنان از الگوهای خوب در عرصه اطلاع رسانی خبری می‌داند.

ازدواج، فرزندان و همسر محمدرضا حیاتی

ازدواج، فرزندان و همسر محمدرضا حیاتی

محمد رضا حیاتی همزمان با ورودش به صدا و سیما با همسرش که اصالتا اهوازی است، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های علیرضا و امیر است که اولی دانش آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی و دومی مدیریت بازرگانی گمرکی خوانده است. بر اساس گفته های آقای حیاتی علیرضا پسر او مدتی نیز به عنوان مترجم در صدا و سیما کار کرده است. همچنین پسر کوچک مدرک آشپزی بین المللی دارد.

از نویسندگی برای فیلم های صنعتی تا انجام کارهای تبلیغاتی

آقای حیاتی در کنار گویندگی خبر در بخش نویسندگی برای فیلم‌‌های صنعتی نیز کار کرده و گاهی نریشن خوانده است. او در کنار این کارها برخی مواقع نیز مشغول انجام کارهای تبلیغاتی برای شرکت های خودروسازی و تولیدی بوده است.

بازنشستگی

بازنشستگی - بیوگرافی محمد رضا حیاتی

محمد رضا حیاتی این گوینده با سابقه و نام آشنا در 2 تیر 1394 در 59 سالگی و پس از 34 سال فعالیت در عرصه گویندگی خبر در صدا و سیما بازنشسته شد اما تا سال 1399 همچنان به کارش ادامه داد.

جایزه برترین گوینده خبر

او در طول سال ها کار حرفه ای چندین بار موفق به دریافت جایزه برترین گوینده خبر شبکه جام جم و شبکه های داخلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده است.

تهدیدات به مرگ

همچنین آقای حیاتی در طول سال‌ها کار با شبکه خبر چندین بار تهدید به مرگ شده است و این اتفاقات باعث شده بود تا او نتواند به طور آزاد در برنامه ها یا محافل حاضر شود. به گفته او، زمان رحلت امام، 8 سال دفاع مقدس و حوادث بعد از انتخابات سال 88 از سخت ترین دوران زندگیش بوده است.

اخراج از صدا و سیما

اخراج محمد رضا حیاتی از صدا و سیما

آقای حیاتی پس از صحبت هایش با روزنامه صبح و اظهار نظرش در مورد ابی و محسن چاوشی ممنوع التصویر شد. بر اساس مصاحبه‌های او در آن زمان که با رسانه ها انجام داده بود، بعد از منتشر شدن اظهارتش از تلویزیون با او تماس می گیرند و می گویند فعلا به تلویزیون نیایید. او نیز گفته: “چشم، من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم دیگر نباشم اما اصرار خود شما باعث شد تا الان به کارم ادامه دهم.” سپس محمد رضا حیاتی از صدا و سیما اخراج شد.

کار در تلویزیون اینترنتی روستا تی وی

محمد رضا حیاتی پس از صدا و سیما، به طور رسمی کارش را به عنوان مجری تلویزیون اینترنتی روستا تی وی آغاز کرد و در دو بخش اخبار روستا و برنامه طنز خبری این تلویزیون مشغول کار شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تعمیر گیربکس تیگو 5 سایت لوازم آرایشی ارزان پرستار بچه کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی کاشت مو درج آگهی رایگان تعمیر ماکروفر ال جی توری حصاری کی کارت تعمیر تلویزیون سونی انتخابات 1403 بهترین مارک اسپرسوساز خانگی کدام است؟ رمان حل مشکل نیامدن پیامک بانکی محاسبه اسپرد در بازار فارکس دعای محبت فوری نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم تجارتخانه آراد برندینگ شیشه اتومبیل مجله اخبار روز استادورک قبرس شمالی نیولایف خرید و فروش شرکت خرید نهال صنوبر ترکیه شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید