یک مطالعه جدید می‌گوید که نوشیدن چای می‌تواند ریسک ابتلا به این سرطان را کاهش دهد

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰

یک مطالعه جدید نشان داد که نوع خاصی از چای ممکن است از تشکیل سنگ های دردناک کلیه جلوگیری کند. و اخیرا یک مطالعه جدید دیگر نشان داده است که چای ممکن است در برابر نوعی از سرطان که سالانه نزدیک به 200،000 فرد جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از بدن محافظت کند.

در مطالعه ای که به تازگی در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است، محققان انکولوژی و پزشکی داده های 25000 مرد را که در آزمایش بزرگ‌تری شرکت کرده بودند برای تعیین اثرات غربالگری سرطان پروستات، ریه، روده بزرگ و تخمدان ارزیابی کردند.

مطلب مرتبط: ۱۵ نشانه سرطان که غالب مردان نادیده می گیرند

شرکت کنندگان عادات غذایی خود را در طول 11.5 سال گزارش کردند. در آن مدت، 3،088 نفر از مردان شرکت کننده مبتلا به سرطان پروستات تشخیص داده شده بودند.

جالب توجه است، مردانی که بیشترین مقدار نوشیدن چای را گزارش کرده بودند، در مقایسه با مردانی که کمترین چای را مصرف می‌کنند، با “خطر  به میزان قابل توجهی کمتری” برای ابتلا به سرطان پروستات مواجه بودند.

مطلب مرتبط: ۳۱ ماده غذایی ضد سرطان که همه باید در برنامه غذایی شان بگنجانند

حتی زمانی که محققان سن و سبک زندگی آنها را در نظر گرفتند، نوشیدن منظم چای نیز همین تأثیر را نشان داد. “در نتیجه،” محققان گزارش می‌دهند، “در بین افرادی که چای می‌خورند، ارتباط مثبت کوچکی بین نوشیدن چای و کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد.”

مطلب مرتبط: ۵ باور اشتباه در مورد سرطان که باید نادیده بگیرید

به هر روی ممکن است شنیدن اینکه اگر اهل نوشیدن چای هستید، سطوح مفیدی از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی را مصرف می‌کنید، امیدوارکننده است. به علاوه مقدار آبی که با نوشیدن هر فنجان چای به دست می‌آورید، به حفظ تعادل سیستم بدن کمک می‌کند.­

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *