جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

برای تنظیم هورمون های تیروئید، این میوه‌ها را به برنامه غذایی تان اضافه کنید

خواندن 4 دقیقه
3.3
(6)

سبک زندگی بی تحرک امروزی و عادات غذایی نامناسب مسبب بیماری‌ها و اختلالات زیادی است. یکی از شایع ترین اختلالات این دوران اختلال تیروئید است. تیروئید یک غده کوچک پروانه ای شکل است که در وسط قسمت پایین گردن وجود دارد. اگرچه اندام کوچکی است، اما نقش‌های بسیار مهمی ‌را در بدن ما ایفا می‌کند. این غده هورمون‌های تیروئید را تولید می‌کند که به کنترل رشد، ترمیم سلولی و متابولیسم کمک می‌کنند. هرگونه عدم تعادل در مقدار هورمون‌های تولید شده توسط این غده می‌تواند منجر به خستگی، ریزش مو، افزایش وزن، احساس سرما و احساس ضعف شود. بنابراین تنظیم هورمون ‌های تیروئید اهمیت زیادی دارد. دراین نوشتار ۴ میوه خواهیم دید که به تنظیم و کنترل سطح هورمون های تیروئید کمک می‌کنند. با ما همراه باشید!

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

ارتباط بین غده تیروئید و رژیم غذایی شما

دو نوع اصلی بیماری‌های تیروئید وجود دارد – کم کاری تیروئید (هورمون‌های کمتری تولید می‌شود) و پرکاری تیروئید (هورمون‌های بیشتری تولید می‌شود). هر دو بیماری ناشی از بیماری‌های مختلف است که بر نحوه عملکرد غده تیروئید تأثیر می‌گذارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که دچار اختلال تیروئید هستید

رژیم غذایی نقش مهمی ‌در مدیریت علائم بیماری تیروئید دارد. رژیم غذایی مغذی و متعادل ممکن است به درمان مشکل تیروئید کمک نکند، اما در صورت همراه شدن با داروی مناسب می‌تواند علائم را کاهش دهد. مصرف غذاهای غنی از برخی مواد مغذی ضروری مانند ید، کلسیم (بهترین منابع کلسیم) و ویتامین دی (بهترین منابع ویتامین دی) می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. در اینجا چهار میوه است که باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد.

۱. سیب

سیب یکی از سالم ترین مواد غذایی است و در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد. خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند، سطح قند خون شما را کنترل کرده و همچنین غده تیروئید را در حالت بهینه نگه دارد. مطالعات نشان می‌دهند که سیب می‌تواند بدن شما را سم زدایی و به عملکرد خوب غده تیروئید کمک کند. سیب همچنین سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و از دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی فوق العاده که به تنظیم قند خون کمک می کنند

۲. انواع توت‌ها

توت سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و برای اندام‌های تیروئیدی شما عالی است. انواع توت به تحریک تولید هورمون‌های تیروئید و حفظ عملکرد درست آنها کمک می‌کنند. توت‌ها همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که از ما در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. اگر از دیابت و افزایش وزن رنج می‌برید، انواع توت‌ها میوه‌های فوق‌العاده‌ای هستند، دو مشکلی که در مورد بیماری تیروئید رایج محسوب می‌شوند. هر زمانی که توت در دسترس بود مقداری از یکی از انواع آن را برای تنظیم هورمون های تیروئید در برنامه غذایی‌تان قرار بدهید.

مطلب مرتبط: ۹ ماده غذایی و ویتامین که سلامت غده تیروئید را بهبود می دهند

۳. پرتقال (مالته)

پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت کند. رادیکال‌های آزاد باعث التهاب در غده تیروئید می‌شوند و می‌توانند بر عملکرد آن تأثیر بگذارند. ویتامین C همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، قند خون را کنترل می‌کند، سطح کلسترول را کنترل می‌کند، از آسیب پوست جلوگیری و به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۴. آناناس

آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین C و منگنز است، هر دوی این مواد مغذی می‌توانند بدن ما را از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. این میوه خوش طعم و مزه همچنین حاوی ویتامین B است که می‌تواند به رفع خستگی، یکی از علائم مشکلات تیروئید، کمک کند. مصرف آناناس برای افرادی که از سرطان، تومور و یبوست رنج می‌برند نیز مفید است.

مواد غذایی که باید از آنها اجتناب کنید

وقتی صحبت از کارآیی غده تیروئید می‌شود، باید از برخی غذاها که ممکن است حاوی گواتروژن باشند اجتناب کنید. این نوع غذاها باید در حد اعتدال مصرف شوند. علاوه بر این، غذاهای فرآوری شده نیز باید با محدودیت مصرف شوند.

 

– برخی از غذاهای بسیار فرآوری شده عبارتند  از: کیک، کلوچه، چیپس

– غذاهای حاوی سویا: توفو، تمپه، لوبیا ادامامه، شیر سویا و غیره.

–  برخی از میوه‌ها: هلو، گلابی

– نوشیدنی‌ها: قهوه، چای سبز و الکل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان