جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دانشمندان آنتی بادی‌هایی را کشف کردند که می‌تواند طیف وسیعی از انواع SARS-CoV-2 را خنثی کند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

محققان به تازگی آنتی بادی‌هایی را کشف کرده اند که می‌توانند طیف وسیعی از انواع SARS-CoV-2 (عامل کووید-۱۹) و سایر ویروس‌های کرونا را خنثی کنند.

آنها امیدوارند که کار آنها که در مجله نیچر آمده است، به توسعه درمانی برای بحران کنونی کووید-۱۹ و همچنین همه گیری‌های احتمالی آینده کمک کند.

آنتی بادی‌ها یا پادتن‌ها مکانیسم دفاعی بدن انسان در برابر مواد ناآشنایی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها در خون هستند. آنها پس از تولید، به مواد خارجی متصل می‌شوند، که به آنها آنتی ژن می‌گویند. فرآیند اتصال، واکنش ایمنی بدن را تحریک می‌کند و سلول‌های دیگر را برای مبارزه با آنتی ژن مهاجم بسیج می‌کند.

دانشمندان همچنین می‌توانند در محیط آزمایشگاهی آنتی بادی بسازند. سه درمان مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونال که برای جلوگیری از اتصال SARS-CoV-2 به سلول‌های انسانی طراحی شده‌اند، در حال حاضر از طریق مجوز استفاده اضطراری توسط سازمان غذا و دارو (FDA) در دسترس هستند:

– bamlanivimab plus etesevimab

– casirivimab plus imdevimab

– sotrovimab

یکی از این سه، casirivimab plus imdevimab، برای استفاده در انگلستان نیز تأیید شده است.

به گفته داکتر ویلیام شافنر، افرادی که تست SARS-CoV-2 مثبت و در معرض خطر پیشرفت بیماری شدید قرار دارند- از جمله افرادی که بالای 65 سال سن دارند و کسانی که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است– باید در مورد درمان آنتی بادی مونوکلونال با یک متخصص مشورت کنند.

داکتر شافنر – که استاد طب در بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل، TN است – در مطالعه Nature حضور نداشت.

او در مصاحبه ای به Medical News Today گفت: “[درمان آنتی بادی مونوکلونال] برای جلوگیری از تکامل عفونت از عفونت خفیف به عفونت جدی طراحی شده است.” به عبارت دیگر، شما به تازگی [به ویروس مبتلا شده اید]، اما ما اکنون می‌توانیم دارویی را به شما بدهیم که به شما در جلوگیری از بستری شدن و مریض شدن شدید کمک کند. ”

با این حال، برخی از آنتی بادی‌های مونوکلونال با جهش ویروس‌ها، اثر خود را از دست می‌دهند. در 27 آگست 2021، FDA مجوز خود را برای یک ترکیب آنتی بادی مونوکلونال تغییر داد: bamlanivimab و etesevimab.

آنتی بادی‌هایی با کارایی بیشتر

در حال حاضر، تیم بزرگی از محققان که به طور مشترک کار می‌کنند تشخیص داده اند که:

– SARS-CoV-2 به احتمال زیاد به تکامل خود ادامه می‌دهد و باعث می‌شود ویروس از دست درمان با آنتی بادی فرار کند.

– سایر کروناویروس‌های انسانی همچنان در حال تکامل خواهند بود.

– گاهی ویروس‌ها می‌توانند از گونه ای به گونه دیگر منتقل شوند.

به همین دلایل، آنها در مطالعه خود نوشتند که قصد دارند در جهت ایجاد آنتی بادی‌ها و واکسن‌هایی که “در برابر تکامل ویروسی قدرتمند هستند” تلاش کنند.

برای انجام این کار، محققان دوازده آنتی بادی ضد SARS-CoV-2 را که از افرادی که قبلاً به SARS-CoV-2 مبتلا شده بودند، جدا کردند. آنها به دنبال مواردی بودند که ممکن است در برابر از بین رفتن اثرشان در برابر جهش ویروس‌ها مقاوم و در برابر انواع ویروس‌های تنفسی موثر باشند.

در حین کار، محققان به دنبال آنتی بادی‌هایی بودند که روی یک قطعه پروتئینی ویروسی به نام دامنه اتصال گیرنده (RBD) متصل می‌شوند. در مورد SARS-CoV-2، RBD روی پروتئین اسپایک کروناویروس قرار دارد که به گیرنده‌های سلول میزبان متصل می‌شود. آنتی بادی‌هایی که RBD را مسدود می‌کنند می‌توانند از ورود ویروس به سلول‌ها جلوگیری کنند.

SARS-CoV-2 با استفاده از گیرنده ای به نام آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) وارد سلول‌ها می‌شود. محققان توضیح می‌دهند که آنتی بادی‌هایی که عنصر اتصال گیرنده‌ی ACE2 (RBM) را هدف قرار می‌دهند، معمولاً کارایی ضعیفی در بین ساربکوویروس‌ها دارند و به راحتی با جهش‌ها از بین می‌روند.

با این حال، محققان آنتی بادی RBM به نام S2E12 را شناسایی کردند که ممکن است مانع محکمی برای فرار ویروسی باشد.

 

یکی دیگر از آنتی بادی‌هایی که محققان مورد مطالعه قرار دادند، به نام S2H97، به خوبی با همه ویروس‌های تنفسی متصل شد و از عفونت SARS-CoV-2 در همسترها جلوگیری کرد، هنگامی‌ که این حیوانات 2 روز قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس به طور پیشگیرانه آن را دریافت کردند.

در مقاله ای در Nature در مورد این مطالعه مصاحبه شد، نویسنده اول مطالعه تایلر استار گفت: “این جالبترین آنتی بادی است که ما توصیف کرده ایم. “

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان