جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

عینک‌های نسبتا هوشمند که می توانند عکس و تماس بگیرند؛ محصول مشترک ری بن و فیسبوک

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فیس بوک پنجشنبه، نهم سپتامبر عینک هوشمند خود را به نام ری‌بن استوریز یا “Ray-Ban Stories”  معرفی کرد. در این نوشتار مروری کوتاه خواهیم داشت بر ویژگی‌های این محصول جدید فیسبوک و ری بن.

ری بن استوریز

عینک‌ هوشمند ری بن استوریز دارای یک دوربین مینیاتوری است که می تواند عکس و فیلم بگیرد و مستقیماً به تلفن شما ارسال کند. ری بن استوریز با بلندگوهای کوچک داخلی، همچنین قابلیت پخش موسیقی یا گرفتن تماس تلفنی را نیز دارد.

این محصول جدید به عنوان شیوه‌ای جدید برای “به اشتراک گذاشتن ماجراهای‌تان” توسط فیس بوک به بازار عرضه می شود.

این غول رسانه‌های اجتماعی اولین شرکت فناوری نیست که عینک‌های هوشمند عرضه می‌کند. در سال 2014، گوگل “Google Glass” را عرضه کرد که پس از انتقادات قابل توجه، این فناوری پوشیدنی به سرعت متوقف شد.

یک نکته در مورد ری بن استوریز این است که می توان آنها را به طور نامحسوس پوشید. مردم احتمالا بیشتر به این توجه خواهند کرد که شما برای کنترل عینک روی قاب آن ضربه می زنید. با فشردن دکمه در دسته راست یک فیلم 30 ثانیه ای گرفته می شود، و با یک فشار طولانی یک عکس گرفته می شود. همچنین می توانید از فرمان صوتی برای گرفتن عکس و ویدیو استفاده کنید. هنگامی که دوربین در حال ضبط فیلم است، چراغ LED  کوچکی روشن می شود.

کیفیت عکس و فیلم عینک در سطح متوسط است. به نظر می رسد کیفیت تصاویر تقریباً مشابه با دوربین‌های تلفن‌های هوشمند حدود 10 سال پیش باشد، بنابراین واضح است که جای زیادی برای بهبود دوربین این عینک‌های هوشمند وجود دارد. البته پردازش خود تلفن هنگام بارگذاری عکس‌ها، کیفیت‌ آنها را تا حدی افزایش می دهد و برخی از مشکلات آنها را حل می‌کند.

همچنین شایان ذکر است که استفاده از عینک مستلزم لینک کردن آن به یک برنامه جدید فیس بوک به نام View  است که در اصل یک برنامه ساده ویوی رسانه است که محدودیت‌هایی در نحوه بارگذاری رسانه از دستگاه‌های خارجی در تلفن شما اعمال می‌کند. همین جا است که می توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را قبل از قرار دادن آنها در گالری یا به اشتراک گذاری آنها در فیسبوک یا اینستاگرام، ویرایش‌های سریع انجام دهید.

صدا شاید جالب‌ترین بخش این عینک‌ها باشد. بلندگوهای نزدیک گوش شما را با کیفیتی که دارند در فضاهای آرام شگفت زده می‌کند اما هنگامی که در محیطی پر سر و صدا باشید ناراضی خواهید بود. متأسفانه بیشتر فضاهای بیرونی پر سر و صدا هستند و از عینک آفتابی هم که بیشتر در خارج از منزل استفاده می شود. گیرنده های صدای این عینک‌ها برای تماسهای تلفنی مناسب است.

یکی از ویژگی‌های عجیب این عینک‌ها عدم ضد آب بودن آنها است، چیزی که برای یک عینک آفتابی کیفیت عالی به نظر نمی رسد.

به هر روی این عینک‌ها هوشمندانه طراحی شده اند و می توان با احتیاط از آنها استفاده کرد. با این اوصاف، اگر بخواهیم صادق باشیم  این عینک‌ها هیچ کار خاصی را خوب انجام نمی‌دهند -کیفیت عکس و فیلم بسیار معمولی است، بلندگوهای درون فریم در خارج از خانه ضعیف عمل می کنند و گرفتن تماس‌ها به وسیله این ابزار نیز خوشایندترین تجربه نیست. در این میان قیمت 299 دالر برای این عینک‌ها، ممکن است فروش آنها را سخت کند. اما با توجه به همه اینها، موضوعی که اهمیت زیادی دارد این است که تولید این محصول می‌تواند قدم دیگری به سوی آینده واقعیت افزوده باشد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان