جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

پروپابلیکا می گوید واتس اپ می تواند پیام های شما را بخواند، فیسبوک تکذیب می کند!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک گزارش جدید و نسبتاً طولانی پروپابلیکا ادعا می کند که وعده های رمزگذاری و حفظ حریم خصوصی واتس اپ واقعیت ندارد. در حالی  واتس اپ با یک سرویس کاملاً خصوصی فاصله دارد، اما آیا واقعاً پیام های شما را می خواند؟

گزارش پروپابلیکا به وضوح باعث نگرانی و سردرگمی کاربران واتس اپ و تردید آنها درباره رمزنگاری سراسری پیام‌ها در این پیام‌رسان شده است.

فیس بوک به سرعت نسبت به این گزارش واکنش نشان داد و  در گفتگو با 9to5Mac، گفت که گزارش پروپابلیکا بر اساس یک سوء تفاهم است. پیام های واتس اپ رمزگذاری شده سرتاسری هستند و کسی غیر از گیرنده پیام نمی تواند آن را بخواند. با این حال، اگر پیامی را گزارش کنید، تیم تعدیل محتوای واتس اپ می تواند آن را ببیند تا مشکل حل شود.

آیا واتساپ پیام های شما را می خواند؟

رمزگذاری سرتاسری به این معنی است که پیام‌ها وقتی از دستگاه شما خارج می شوند درهم ریخته می شوند و هنگامی که به گیرنده می رسند دوباره سرهم می شوند. بنابراین هیچ کس، حتی فیسبوک/واتس اپ از محتویات یک پیام اطلاع ندارند. این رمزگذاری یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت این اپلیکیشن است.

گزارش پروپابلیکا این تصور را ایجاد می کند که واتس اپ قادر به خواندن پیام های شما است. واتس اپ تنها زمانی می تواند پیامی را بخواند که توسط شخصی گزارش شده باشد.

وقتی شخصی را گزارش می دهید، واتس اپ یک کپی از آخرین پیام های شما را با مخاطب گزارش شده دریافت می کند تا بتواند در مورد آن اقدامات لازم را انجام دهد. خود گزارش پروپابلیکا اشاره می کند که چگونه این ویژگی منجر به گزارش 4.00.000 مورد از تصاویر سوءاستفاده احتمالی از کودکان شد. گزارش واتس اپ و قابلیت بلاک کردن نیز برای حذف عناصر ضد اجتماعی مفید است.

نکاتی از گزارش پروپابلیکا

در حالی که تجزیه و تحلیل این گزارش از ویژگی های واتس اپ تا حدودی ناقص است، نکاتی از آن به دست می‌آید. این گزارش به جنبه های تاریک تعدیل محتوا اشاره می کند. در اینجا قسمتی از گزارش پروپابلیکا آمده است:

 

«بسیاری از مادریتورها که عمدتا در دهه 20 و 30 خود هستند، با تجربه گذشته به عنوان متصدی فروشگاه، کارمندان فروشگاه‌ها و باریستاها، توسط اکسنچر استخدام شدند، یک شرکت بزرگ که برای فیس بوک و دیگر غول‌های فورچون 500 کار می کند.

لیست مشاغل استخدامی موقعیت های “بررسی محتوا” را تبلیغ می کند و هیچ اشاره ای به فیس بوک یا واتس اپ ندارد. در اسناد استخدامی عنوان اولیه کارکنان به عنوان “همکار تعدیل محتوا” ذکر شده است. پرداخت از حدود 16.50 دلار در ساعت شروع می شود.

در مجموع، کارکنان هر هفته میلیون ها قطعه محتوای واتس اپ را رصد می کنند. هر مرورکننده روزانه بیش از 600 تیکت را بررسی می کند که به ازای هر تیکت کمتر از یک دقیقه وقت دارد.

گزارش پروپابلیکا در مورد حریم خصوصی  واتس اپ»

اگر این موارد حقیقت داشته باشد، فیس بوک به وضوح باید بر آموزش بهتر مادریتورهای محتوای خود کار کند. این گزارش همچنین بیان می کند که مادریتورهای محتوای واتس اپ بیشتر باید با افرادی برخورد کنند که با دوستان خود درگیر شده اند.

حتی اگر این گزارش را خیلی هم جدی نگیریم، باز هم نمی توان انکار کرد که حریم خصوصی مطلق یک افسانه است. نه تنها  واتس اپ، بلکه برنامه های متمرکز بر حریم خصوصی مانند پرتون میل نیز از نظر قانونی مجبور هستند در زمینه حریم خصوصی محدودیت داشته باشند.

اخیراً واتس اپ به دلیل معرفی «خط مشی رازداری» که حریم خصوصی کلی آن را تضعیف کرد، با انتقادات زیادی روبرو شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان