جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

از دیروز و پس از آنکه السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفت، این رمز ارز در کنار دالر آمریکا واحد پول رسمی این کشور آمریکای مرکزی شده است. نایید بوکله، رئیس جمهور این کشور، در توییتی نوشت که این کشور با این اقدام در آستانه «تاریخ سازی» است.

بر اساس آمار بانک جهانی که توسط CNBC گزارش شده است، حامیان این اتفاق می گویند که این اقدام برای مهاجران ارسال پول به السالوادور را ارزان تر و آسان تر می کند، که بسیار مهم است زیرا این حواله ها بیش از 24 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شوند. همچنین امید می‌رود که این اقدام بتواند دسترسی شهروندان به خدمات مالی را بهبود بدهد. مدیرعامل Strike، یک شرکت مالی دیجیتال که به تدارکات این قانون جدید کمک کرد، به CNN گفته است که بیش از 70 درصد “جمعیت فعال” این کشور در حال حاضر حساب بانکی ندارند.

مطلب مرتبط: ۹ حقیقت جالب در مورد بیت کوین که همه علاقمندان و صاحبان آن باید بدانند

اما ترس‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اتخاذ چنین ارز ناپایداری به مردم آسیب برساند و ثبات اقتصادی را به خطر بیندازد. بیت کوین قبل از آنکه تقریباً نیمی از ارزش خود را طی سقوطی که در تابستان داشت، از دست بدهد، در اپریل به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی بیش از 60 هزار دالر رسیده بود. صندوق بین المللی پول نیز درباره اثرات به طور بالقوه بی ثبات کننده آن هشدار داده است.

این قانون بدین معناست که شهروندان قادر به پرداخت مالیات با بیت کوین خواهند بود و مغازه ها نیز می توانند قیمت ها را با ارز دیجیتال نمایش دهند. CNBC خاطرنشان می کند که این اقدام باعث می شود السالوادور اولین کشوری باشد که رسماً بیت کوین را در ترازنامه خود دارد و آن را به عنوان بخشی از ذخایر خود نگه می دارد.

السالوادور ماه ها پس از تصویب این قانون در ماه جون برای حمایت از این رمز ارز فعالیت کرده است. ماه گذشته نصب 200 دستگاه خودپرداز (ATM) در سراسر این کشور آغاز شد. این کشور همچنین در حال راه اندازی کیف پول دیجیتال خود با نام “Chivo” است که برای تشویق به پذیرش آن، 30 دالر بیت کوین رایگان به کاربران اهدا می کند.

با وجود همه ابتکارات، شواهد روایتی نشان می دهد که تعداد کمی از مشاغل آماده این تغییر هستند. فایننشال تایمز بیش از 20 شرکت در پایتخت این کشور را مورد بررسی قرار داد و تنها سه مورد را پیدا کرد که گفتند برنامه های فوری برای پذیرش این ارز دارند. دیگران یا آماده سازی خود را شروع نکرده بودند، یا در برابر معاملات با بیت کوین به شدت مقاوم بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان