جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

۱۰ کاری که هر روز صبح قبل از ساعت ۱۰ باید انجام دهید

خواندن 5 دقیقه
3
(2)

لازم نیست سحرخیز باشید تا از فواید آیین‌هایی صبحگاهی بهره‌مند شوید. بیشتر افراد دکمه تعویق زنگ ساعت را می‌زنند، غلتی می‌خورند و لباس می‌پوشند و بدون هیچ برنامه‌ای روزشان را شروع می‌کنند.

با این حال، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که هوشیارانه روزتان را آغاز کنید. این هوشیاری باعث افزایش احساسات مثبت و بهره‌وری و کارایی شما می‌شود و در پایان روز احساس بهتری خواهید داشت.

در ادامه به کاری اشاره می‌کنیم که هر روز صبح قبل از ساعت ۱۰ باید انجام دهید تا اوضاع را بر وفق مرادتان تغییر دهید.

هر صبح که برمی‌خیزید، به این بیندیشید که چه سعادت ارزشمندی است زنده بودن؛ نفس کشیدن، اندیشیدن، لذت بردن، عشق ورزیدن.     ـــ‌ مارکوس اورلیوس

۱. مراقبه کنید

مراقبه یا حتی یک تمرین ساده تنفس می‌تواند به شما کمک کند روزتان را با حس آرامش شروع کنید. به جای آن‌که قبل از هر چیز گوشی موبایل‌تان را بردارید و ایمیل‌هایتان را چک کنید، فقط چند دقیقه بنشینید و آرامش و سکوت را تجربه کنید.

شما در طول روز فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهید، پس خودتان را متعهد سازید که با آرامش بیشتری شروع کنید. با این کار حال و هوای روزتان را تعیین می‌کنید و به افزایش تمرکز، انرژي، و مثبت‌اندیشی خود می‌افزایید.

مطلب مرتبط: به گفته کارشناسان این ۹عادت روزانه، علت زوال عقل هستند

اگر تنها عبادتی که در تمام زندگی‌تان کردید متشکرم بوده باشد، کافیست.    ـــــ میستر اکهارت

۲. تأمل و شکرگزاری

روزتان را با تأمل درباره چیزهایی شروع کنید که به خاطرشان شکرگزارید. تمرین مداوم شکرگذاری در صبح آگاهی شما از شکرگزاری در طول روز را افزایش می‌دهد. همچنین شما را در مواجهه با چالش‌ها منعطف‌تر ساخته و کمک می‌کند مشکلات را واقع‌بینانه‌تر ببینید.

۳. مقاصد روزانه‌تان را مشخص کنید

در آرامش و سکوت ابتدای روز، پیش از پرداختن به حل و فصل مسائل گوناگون، با تمرکز بر سه هدفی که می‌خواهید به دست بیاورید روزتان را برنامه‌ریزی کنید.

این سه هدف را اولویت روز خود قرار دهید. وقتی روزتان را با توجه به مقاصدتان برنامه‌ریزی می‌کنید، بیشتر احتمال دارد در پایان روز حس کنید موثر و مولد بوده‌اید.

مطلب مرتبط: ۸ مهم ترین عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی!

۴. برای برنامه‌ریزی‌تان حاشیه بگذارید

همانطور که روزتان را به توجه به مقاصدتان برنامه‌ریزی می‌کنید زمان اضافه‌ای در آن بگنجانید تا با ظهور مسائل بیشتر اختلالی در روند آن‌ها ایجاد نشود. حاشیه‌گذاری برنامه‌ریزی‌تان با مقداری وقت آزاد احتمال رسیدن شما به اهداف‌تان را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند کمی اوقات فراغت برایتان فراهم کند.

۵. آب‌رسانی کنید

بدن شما بی‌آب بیدار می‌شود، بنابراین بسیار مهم است که صبح قبل از هرچیز آب بنوشید. دانا گیتس در کتاب خود به نام رژیم اکولوژی بدن، توصیه می‌کند تا اواسط صبح نیمی از مقدار آب روزانه‌تان را نوشیده باشید. با این کار سموم را از بدن خود بیرون رانده و کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. بعلاوه سردردهایتان در طول روز نیز کاهش می‌یابد.

۶. حرکات کششی انجام دهید

خیلی سخت بتوان کسی را پیدا کرد که با کوفتگی و خشک شدن بدن بیدار نشود. گنجاندن ورزش در برنامه صبحگاهی همیشه هم آسان نیست. اگر قرار بود یک ورزش را انتخاب کنید،‌ نشریه آمریکایی داروهای ورزشی پیشنهاد می‌کند یک سلسله نرمش‌های کششی را در برنامه صبح‌تان قرار دهید.

مطالعات نشان داده است که کشش مداوم در صبح باعث افزایش انعطاف‌پذیری، بهبود گردش خون، کاهش استرس و بهبود طرز ایستادن بدن می‌شود.

مطلب مرتبط: این عادت ۵ دقیقه ای می‌تواند زندگی تان را از این رو به آن رو کند

۷. موسیقی گوش کنید

شروع کردن روز با یک موسیقی شاد و پرانرژی نه تنها خواب را از سرتان می‌پراند بلکه انرژی مثبت را در شما تزریق می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد موسیقی باعث می‌شود حس خوبی داشته باشید. براساس گفته‌های شرکت‌کنندگان در این مطالعه، دو فایده اصلی گوش دادن به موسیقی “تغییر خلق و خو” و “خودآگاهی” است.

موسیقی نه تنها در بهبود خلق و خوی شما موثر است، بلکه می‌تواند انگیزه و عملکرد شما را ارتقا داده و خواب شبانه خوبی را نیز برایتان به ارمغان بیاورد.

۸. لبخند بزنید

روزتان را با لبخند زدن به خود در آینه دستشویی شروع کنید. لبخند زدن تاثیر مثبتی بر نگرش و تندرستی کلی شما دارد، حتی وقتی زورکی باشد. لبخند زدن شما را مهربان‌تر و قابل اعتمادتر نشان می‌دهد. در حقیقت داتشگاه مون‌پلیه کشف کرده است که لبخند زدن شما را به یک رهبر موثرتر تبدیل می‌کند.

۹. تمیزکاری کنید

زندگی پرمشغله است و ممکن است روتین‌های صبحگاهی را کمی عجولانه انجام دهید. وقتی عجله دارید شاید وسوسه‌کننده باشد که لباس‌ها را همانطور کف اتاق بگذارید، ظرف‌های داخل سینک را نشویید ،یا زباله‌ها را دور نیندازید.

به تاخیر انداختن تمیزکاری‌ها می‌تواند شما را از تحقق بالاترین پتانسیل و بهترین عملکردتان باز دارد. تمیز و مرتب کردن خانه قبل از رفتن به شما اجازه می‌دهد که هنگام برگشتن کاملاً آرام بگیرید و استراحت کنید.

مطلب مرتبط: ۷ عادت صبحگاهی کسانی که پوستی صاف و زیبا دارند

۱۰. سخت‌ترین کارتان را اول انجام دهید

شاید اغواکننده به نظر برسد که ابتدا یک مشت از کارهای کوچک فهرست روزانه‌تان را انجام دهید، اما بارها و بارها ثابت شده است که انجام سخت‌ترین کار در ابتدای روز منجر به یک روز پربارتر و شادتر می‌شود. به احتمال زیاد وقتی به مرور روزهایتان بهتر و آسان‌تر می‌شود به عنوان یک روز خوب از آن یاد می‌کنید. مزیت: این کار از به تعویق انداختن کارهای جلوگیری می‌کند که دوست نداریم انجامشان دهیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان