جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

چگونه به صورت طبیعی از دست چربی‌های شکم خلاص شویم: ۵ چای گیاهی و دمنوش لاغری شکم

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

بیشتر ما می‌دانیم که چای‌های گیاهی برای سلامتی خوب هستند. آن‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان و خواص دیگری هستند که سلامت عمومی بدن را بهبود بخشیده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان، بیماری قلبی، و غیره را کاهش می‌دهند. به علاوه، انواع چای گیاهی و دمنوش لاغری شکم می‌توانند کمک تان کنند که زودتر و سریع‌تر به اهداف کاهش وزن‌تان دست پیدا کنید.

نوشیدن چای به افزایش متابولیسم و سم ‌زدایی سیستم‌های بدن نیز کمک زیادی می‌کنند. آن‌ها بسیار کم کالری هستند و خواصی دارند که سبب کاهش اشتها شده و  با چاقی و اضافه وزن مقابله می‌کنند. در ادامه پنج چای گیاهی را معرفی می‌کنیم که دارای بیشترین خواص لاغرکننده هستند و می‌توانند چربی‌های سرسخت شکم را هم کاهش دهند.

۱. چای سبز

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین چای‌های گیاهی که بسیار برای کاهش وزن توصیه می‌شود چای سبز است. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام کاتچین و اپی‌ گالوستاچین گالات (ای‌جی‌سی‌جی) است. این آنتی‌اکسیدان‌ها سوخت و ساز را بالا می‌برند و با کاهش بیشتر وزن و چربی‌های شکم در ارتباط هستند. این چای یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است و تصور می‌شود که دارای خواص بسیاری، از جمله پیشگیری از سرطان است.

۲. چای اولونگ

این چای از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می‌شود و یک نوع چای سنتی چینی است که تاثیرش در کاهش وزن و افزایش چربی‌سوزی و سوخت و ساز اثبات شده است. اولونگ یک چای سبک و روشن است که مقادیر زیادی کاتچین دارد. کاتچین با افزایش توانایی بدن در سوخت و ساز چربی به کاهش وزن کمک می‌کند.

۳. چای ترش

چای ترش که از کاسبرگ‌های قرمزرنگ گل روزل (هیبیسکس سابدریفا، از سرده ختمی‌ها ) تهیه می‌شود حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به شیوه‌های گوناگون به سلامت شما کمک کند. مطالعات بسیاری نشان داده است که نوشیدن چای ترش می‌تواند به تسریع کاهش وزن و جلوگیری از چاقی کمک کند. این چای گیاهی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و سبب بهبود سلامت کبد و محافظت در برابر سرطان شود.

مطلب مرتبط: ۸ برترین خواص چای ترش برای سلامتی که ابدا نباید نادیده بگیرید

۴. چای بابونه

این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌های مفید است که خواصی همچون مقابله با چاقی دارند. این چای دارای خواص ضدالتهابی، ضدافسردگی، خواب‌آور، و ضداضطراب است. بنابراین، نوشیدن چای بابونه به عنواننوعی دمنوش لاغری شکم می‌تواند به بهبود خواب، و کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند که خود سبب پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.

۵. چای نعناع

چای نعناع یک نوشیدنی سرحال‌کننده و خوشمزه است که اثرات تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بر سیستم شما دارد که به کاهش استرس و تنظیم عملکردهای بدن‌تان کمک می‌کند. یادتان باشد استرس می‌تواند سوخت و سازتان را مختل کند و در روند کاهش وزن‌تان مشکلاتی ایجاد کند. رایحه قوی چای نعناع نیز می‌تواند به سرکوب اشتها کمک کند که برای افزایش چربی‌سوزی ضروری است. از آن جایی که چای نعناع دارای ترکیبات ناپایداری مانند منتول، منتون، هسپریدین، لوتئولین، و اریوسیترین است، نوشیدن آن می‌تواند به شیوه‌های گوناگون به بهبود سلامتی شما کمک کند.

* نکته مهم: عموماً بیشتر گیاهان مورد استفاده در تهیه چای‌های گیاهی بی خطر در نظر گرفته می‌شوند اما توصیه می‌شود قبل از مصرف آن‌ها برای کاهش وزن همیشه با یک پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان