جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

کودکان و غیرنظامیان قربانی جنگ؛ پنتاگون گفته که وضعیت افغانستان به رهبری نظامی و غیرنظامی بستگی دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پنتاگون یا وزارت دفاع آمریکا گفته که جنگ در افغانستان در مسیر درستی به پیش نمی‌رود و وضعیت در این کشور به رهبری نظامی و غیرنظامی بستگی دارد.

جان اف کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالت متحده آمریکا در یک نشست خبری گفته که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هنوز هم باور دارد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ظرفیت و قابلیت این را دارند که در میدان جنگ تغییرات بزرگی را بیاورند.

کربی به نقل از آستین افزوده که امریکا با نفوذ و قدرت خود در هر کجا و هر زمان ممکن به حمایت از نیروهای افغان ادامه می‌دهد.

با این حال، سخنگوی این وزارت در نشست خبری خود گفته که بیشتر نیروهای امریکایی افغانستان را ترک کرده‌اند و این وزارت روی خروج کامل طبق دستور رییس‌جمهور بایدن تا پایان ماه جاری میلادی تمرکز دارد.

کربی افزود که پس از خروج کامل نیروها، ایالات متحده‌ی امریکا وارد یک رابطه‌ دوجانبه‌ی دیگر با دولت افغانستان خواهد شد. او همچنین گفته که امریکا صلاحیت لازم را دارد که برای حمایت هوایی از نیروهای افغان تا پایان ماه جاری ادامه بدهد.

به گفته سخنگوی پنتاگون حکومت افغانستان بیش از 300 هزار نیروی ارتش و پولیس دارد و ارتش افغانستان قوای هوایی دارد و امریکا به بهبود و حمایت آن ادامه می‌دهد. همچنین نیروهای افغان تسلیحات مدرن دارند و از یک ساختار سازمانی نیز برخوردارند.

او همچنین گفته که حکومت افغانستان مزایای زیادی دارد که طالبان ندارد: “طالبان نیروی هوایی ندارند، آنان خط پرواز ندارند. نیروهای دولتی مزایای زیادی دارند.”

کربی تأکید کرده که حالا زمان استفاده از این مزایا توسط نیروهای افغان است و رهبری آن را نشان دهند که این انتظار هم از بخش سیاسی و هم از بخش نظامی می‌رود.

کشته و زخمی شدن 163 کودک در سه شبانه روز

این گفته ها در حالی بیان می‌شود که طالبان حملات خود بر ولایات افغانستان را شدت بخشیده و به مراکز بعضی ولایات نیز حمله کرده‌اند.

با تشدید جنگ به شهروندان افغانستان به خصوص کودکان آسیب فراوان رسیده است. در تازه‌ترین مورد، یونیسف یا اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد روز گذشته دوشنبه (18 اسد) اعلام کرد که “قساوت” در افغانستان روز به روز بیشتر می‌شود و تنها در سه شبانه روز گذشته 27 کودک در نتیجه خشونت‌ها در ولایات قندهار، خوست و پکتیا کشته و 136 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که از مجموع این کودکان تنها در ولایت قندهار 20 کودک کشته و 130 کودک دیگر زخم برداشته و در ولایت خوست 2 کودک کشته و 3 کودک زخمی شده‌اند، همچنین در ولایت پتیا 5 کودک کشته و سه کودک زخمی شده‌اند.

4 هزار و 42 زخمی در 10 روز گذشته

در عین حال، کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفته که در 10 روز گذشته، چهار هزار و 42 زخمی جنگ در مراکز صحی تحت حمایت این کمیته، تداوی شده‌اند.

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ امروز سه شنبه (19 اسد) با نشر اعلامیه‌ گفته که این تعداد زخمیان در جریان 10 روز اول ماه آگست در 15 مرکز صحی مورد تداوی قرار گرفته‌اند.

طبق این اعلامیه، با تشدید جنگ در مراکز و اطراف شهرهای قندوز، قندهار، لشکرگاه در هلمند و سایر شهرهای افغانستان، صدها هزار تن در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

در اعلامیه این کمیته همچنین آمده که در جریان درگیری‌های اخیر در مراکز ولایات و شهرهای افغانستان، بسیاری از خانه‌ها، شفاخانه‌ها و زیربناهای آب و برق تخریب شده است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در این اعلامیه همچنین تکید کرده که این کمیته تلاش می‌کند تا زخمیان و پیکرهای کشته‌شدگان ناشی از جنگ را منتقل کند. به گفته این کمیته در ماه جولای سال روان،  به 13 هزار زخمی در سراسر کشور کمک کرده است.

این در حالی است که جنگ شدت یافته و هنوز از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان