جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تداوم کشتار هدفمند؛ انفجار در ولسوالی بگرامی ۳ کشته و زخمی برجای گذاشت 

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 

مقامات امنیتی از انفجاری در ولسوالی بگرامی خبر داده اند.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفته است که در این انفجار یک منسوب نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند. این حادثه در اثر انفجار ماین هنگام عبور یک موتر نوع هایلکس دولتی صورت گرفته است.

‏آقای فرامرز افزوده است این انفجار حوالی ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز در ساحه شهرک میرویس‌ در ولسوالی بگرامی رخ داده‌ است.

از سوی دیگر روز گذشته دادستانی کل کشور اعلام کرد که دو دادستان ریاست دادستانی مبارزه با جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی در ولسوالی ده‌سبز کابل ترور شد.

از یکی از این دادستان‌ها به نام توفان عمری یاد شده است. آقای عمری سابقه‌ی کار روزنامه‌نگاری نیز داشت. هویت دادستان دومی مشخص نشده است.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به رسانه ها گفته که “این رویداد روز یک‌شنبه (17 اسد) رخ داده است. این دو دادستان در دادستانی مرکز عدلی توقیف‌گاه بگرام مؤظف بوده‌اند و هنگامی که از وظیفه به‌سوی کابل در حرکت بوده، هدف یک حمله‌ “تروریستی” قرار گرفته‌اند.”

یکی از این دادستان‌ها در محل رویداد جان باخته و دادستان دیگر نیز پس از انتقال به شفاخانه جانش را از دست داده است.

این در حالی است که در چند ماه اخیر حملات طالبان بر شهرها و ولسوالی ها افزایش یافته و افراد مختلف هدف قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر سفارت امریکا در کابل حملات اخیر طالبان بر مراکز شهرها را محکوم کرده و گفته است که این حملات با تعهد طالبان مبنی بر یافتن راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره، مغایرت دارد.

در اعلامیه‌ی این سفارت از طالبان خواسته شده است که برای پایان دادن به رنج مردم افغانستان، با آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه موافقت و در مذاکرات صلح به‌طور کامل مشارکت کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان