جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از هلمند تا فاریاب؛ وضعیت امنیتی ولایات شمالی و جنوبی چگونه است؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 مسوولان امنیتی بلخ گفته اند که حملات طالبان در ساحات پل امام بکری  و قریه “توخته” ولسوالی دهدادی این ولایت توسط نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پس زده شده است.

این مقامات با نشر اعلامیه ای گفته اند طالبان از این مناطق متواری شده و جنگ به صورت پراکنده جریان دارد.

در این اعلامیه از زمان و محل حملات جزئیات داده نشده است اما گفته شده که نیروهای هوایی چندین محل تجمع طالبان را هدف قرار داده و به این گروه تلفات سنگین وارد شده است.

در همین حال، غلام سخی لاله عضو شورای ولایتی بلخ به خبرنامه می‌گوید که جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان در ساحات “کد برق” ولسوالی دهدادی آغاز شده است. به گفته او از دو ماه به این سو در این ساحات هر از گاهی درگیری صورت می‌گیرد.

از تلفات و خسارات برخاسته از این درگیری اطلاعاتی در دست نیست.

همزمان با این عادل  شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ به خبرنامه می‌گوید که یک ماین چسپکی در ناحیه دوم شهر مزار شریف ظهر امروز انفجار کرده است.

به گفته‌ی آقای عادل در این حادثه یک فرد ملکی کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

وضعیت یک تن از زخمیان وخیم گزارش شده است. گفته شده است که مواد انفجاری در یک بایسکل جاسازی شده بود.

کشته شدن 63 طالب در هلمند

در خبر دیگر آمده است که مسئول حملات انتحاری و موتربمب طالبان با 63 طالب در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در هلمند کشته شده اند.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این وزارت از مسوول حملات انتحاری و موتربمب طالبان به عنوان “بشیر انس” نامبرده شده که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی با حمایت نیروی هوایی در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند کشته شده است.

وزارت دفاع ملی گفته است که دو موتر و مقدار زیادی از سلاح و مهمات گروه طالبان از بین رفته است.

برخورد هاوان بر شهر پلخمری

از سوی دیگر منابع امنیتی بغلان از برخورد گلوله هاوان جنگجویان طالبان بر شهر پلخمری خبر می‌دهند.

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان به خبرنامه گفت که این رویداد صبح امروز دوشنبه (18 اسد)، روی داده که در نتیجه آن یک فرد ملکی کشته و 5 نفر دیگر زخم برداشته است.

آقای بشارت همچنین می‌گوید که حمله تهاجمی طالبان بر شهر پلخمری آغاز شده و درگیری‌ها در شهر هنوز جریان دارد اما نیروهای امنیتی و خیزش مردمی، نمی‌گذارند تا طالبان وارد شهر پلخمری شوند.

کشته و زخمی شدن 8 طالب در فاریاب

در خبری دیگر دفتر مطبوعاتی پولیس فاریاب از کشته و زخمی شدن 8 جنگجوی طالب خبر می‌دهد.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خبرنامه گفت که شب گذشته (17 اسد) یک محل تجمع جنگجویان طالبان در ساحه منطقه سبز ولسوالی پشتونکوت مورد حمله چریکی مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی و ضربات توپخانه ای قرار گرفته که در نتیجه 2 طالب کشته و 6 تن دیگر آنان که همه عضو گروهی تحت نام خنجری می‌باشند، زخم برداشته‌اند.

آزاد سازی ورسج

همچنین وزارت داخله اعلام کرده که نیروهای دفاعی و امنیتی، ولسوالی ورسج ولایت تخار را از کنترل طالبان آزاد کرده‌اند.

در اعلامیه‌ که امروز دوشنبه (18 اسد) از سوی وزارت داخله منتشر شده آمده که در حال حاضر، نیروهای پولیس در قرارگاه ولسوالی ورسج ولایت تخار مستقر اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان