جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مکاتب افغانستان به اینترنت متصل می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کابل: وزارت معارف اعلام کرده است که تمام مکاتب کشور به اینترنت متصل خواهند شد. این وزارت روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرده که رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف با عمر منصور انصاری، رئیس اداره تنظیم کننده مخابرات افغانستان یا اترا در مورد نحوه اتصال مکاتب به اینترنت گفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت معارف، رئیس دفتر آترا اعلام کرده که این سازمان آمادگی ارائه امکانات برای اتصال مکاتب به اینترنت را دارد و تیم های فنی هر دو موسسه کار عملی را در این زمینه آغاز می کنند.

با این حال، وزارت معارف هدف از وصل کردن مکاتب به انترنت را استفاده دانش‌آموزان از تازه‌ترین داشته‌های علمی و کاربرد آن در آموزش، تبادل نظر، اشتراک در رقابت‌ها و بحث‌های علمی با سایر دانش‌آموزان در سراسر کشور و مهیا کردن زمینه‌های بیش‌تر یادگیری عنوان کرده است.

بحث وصل انترنت در مکاتب در حالی مطرح می‌شود که دانش آموزان کشور با کمبود تعمیر مدارس و برق در اکثر ولایات مواجه می‌باشند. هر چند در سال 1392 وزارت معارف و وزارت تکنالوژی معلوماتی برای وصل مکاتب به انترنت توافق کرده بودند و قرار بود مدت سه سال این برنامه تکمیل شود ولی تا هنوز اجرایی نشده است.

شروع مکاتب پس از تعطیلی

این در حالی است که مکاتب افغانستان پس از بیش از یک ماه تعطیلی به دلیل شدت گرفتن مبتلایان کرونا دوباره آغاز شده است.

اکنون در مناطق گرم سیر، دانش آموزان پس از پایان امتحانات نیمه سال به رخصتی تابستانی می‌روند و در مناطق سردسیر دانش آموزان مشغول سپری نمودن امتحانات خود هستند.

وزارت صحت کشور به تاریخ 8 جوزا برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا و کنترول وضعیت افغانستان تمام مکاتب و مراکز آموزشی و دانشگاه های کشور را در 16 ولایت تعطیل کرده بود. هرچند رخصتی مکاتب برای 2 هفته اعلام شده بود اما این رخصتی تا بعد از عید قربان تمدید شد.

در حال حاضر وزارت معارف و تحصیلات عالی تصمیم دارد با بررسی آمار و ارقام ویروس کرونا در صورتی که میزان مبتلایان و گراف آن از 23 درصد پایین تر باشد، دروس مکاتب پس از رخصتی 10 روزه بعد از امتحانات ادامه یابد در غیر آن اگر این گراف بالاتر باشد بر اساس راهنمایی وزارت صحت کشور در مورد تمدید رخصتی ها تصمیم گرفته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان