جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار آمریکا به طالبان؛ با تسلط قهرآمیز جهان در کنارتان نخواهد بود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده با اشاره به افزایش خشونت و حملات طالبان، گفت که افغانستانی که به حقوق اولیه مردم خود احترام نگذارد، دارای دولت همه شمول و نماینده نباشد، از قوانین و مهمترین دستاوردهای 20 سال گذشته پیروی نکند افغانستانی است که به عنوان یک دولت منسجم شناخته نمی شود.

آقای بلینکن تاکید کرد که”طالبان بارها گفته‌اند که در آینده به دنبال چیزهای زیادی است – از جمله به رسمیت شناختن شدن بین المللی، حمایت بین المللی. آن ها می خواهند رهبران شان بتوانند آزادانه در سراسر جهان سفر کنند. آن ها خواهان لغو تحریم ها علیه شان هستند. و اگر طالبان به دنبال تصرف کشور با زور و انجام انواع جنایات گزارش شده باشند، هیچ یک از این موارد امکان پذیر نخواهد بود.”

در واقع، بلینکن همچنین در مورد اولویت اعطای برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده صحبت کرد و گفت که حتی با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ایالات متحده و شرکای آن همچنان در این کشور دخیل هستند.  بلینکن گفت: “ما به کار خود در جهت ایجاد افغانستانی که در آن همه افغان ها بتوانند در امنیت زندگی کنند، ادامه می دهیم. حمایت خود را از نهادهای افغانستان و دستاوردهای مردم افغانستان در 20 سال گذشته ادامه خواهیم داد.”

او افزود: “ما به شدت در دیپلماسی برای پیشبرد مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان با هدف یک راه حل سیاسی که به اعتقاد ما تنها راه صلح پایدار است ادامه می دهیم.  طی 13 سال گذشته، وزارت امور خارجه بیش از 73000 ویزای ویژه مهاجرتی برای افغان های واجد شرایط که به ایالات متحده و خانواده های آن ها کمک کرده اند، صادر کرده است.  تنها در سال گذشته، ما نزدیک به 8000 ویزا صادر کردیم.  اکنون ما برنامه را سرعت بخشیده و گسترش داده ایم. کنگره اخیرا این سطح را تا 8000 ویزای دیگر افزایش داد. اولین پرواز عملیات پناهجویان متفقین روز جمعه وارد ایالات متحده شد، پرواز دوم صبح روز دوشنبه انجام شد و 400 نفر را انتقال داده و این پروازها ادامه خواهد یافت. “

 بلینکن افزود که ایالات متحده در حال حاضر بر انتقال گروهی متشکل از بیش از 1000 متقاضی و خانواده های آن ها که تقریبا مراحل رسیدگی خود را انجام داده اند – در مجموع حدود 4000 نفر متمرکز شده است.  علاوه بر این، آمریکا در حال پیگیری توافقنامه های کشورهای سوم است. او تاکید کرد که بنابراین افغان های واجد شرایط می توانند به سرعت منتقل شوند تا با خیال راحت در کشوری دیگر منتظر بمانند تا فرآیند رسیدگی به اسناد آن ها به صورت دقیق بررسی کرده و به پایان برسد. او گفت که در عین حال اولویت – 2 یا P-2 ایجاد شده تا که به بسیاری از این افغان ها و اعضای خانواده آنها اجازه دسترسی به برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده را بدهد.

 همچنین، مقامات ارشد وزارت خارجه ایالات متحده ضمن توضیح محدودیت زمانی برای تعیین اولویت اعطای برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده، گفتند که اولین قدم در این فرایند مربوط به مراجعین است و آن ها امیدوارند بلافاصله آن را آغاز کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان