جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

من دو مدیرعامل موفق و یک داکتر بزرگ کردم؛ اینها بزرگترین اشتباهاتی هستند که می‌بینم والدین مرتکب می‌شوند

خواندن 5 دقیقه
5
(1)

مطمئناً من ادعا نمی‌کنم که موفقیت آنها فقط و فقط به من بستگی داشته است، اما هر سه فرزند من افرادی موفق، دلسوز و توانمند هستند.
سوزان مدیرعامل یوتیوب، جانت استاد طب اطفال و آنه موسس و مدیر عامل 23andMe است. آنها در حرفه‌ّهای فوق رقابتی و تحت سلطه مردان، به رده‌های بالا رسیدند.
والدین دائماً از من مشاوره می‌خواهند. در طول چند دهه تجربه من به عنوان مادر، مادربزرگ و مربی، چندین ارزش اساسی را شناسایی کرده‌ام که به فرزندان‌مان در رسیدن به موفقیت کمک می‌کند.
یکی از این ارزش‌ها مهربانی است، و این ارزشی است که برخی والدین نمی‌توانند به بچه‌های خود بیاموزند.
۱. به بچه‌های خود مراقبت کردن و توجه داشتن را یاد بدهید
من با این باور بزرگ شدم که وظیفه دارم که به دیگرانکمک کنم و جامعه خود را بهتر بسازم. هنوز هم چنین احساسی دارم. اگر همه فقط بنشینند و حرف بزنند، هیچ کاری انجام نمی‌شود. من همیشه یک فاعل و انجام دهنده بودم.
همه اینها دخترانم را تحت تأثیر قرار داد، نه به این دلیل که من در مورد اهمیت خدمت به جامعه برای آنها سخنرانی می‌کردم – بلکه به این دلیل که این کار واقعاً برایم مهم بود.
من سعی کردم با کارهای خودم به آنها نشان دهم که چه چیزی می‌توانند به دست آورند. من در آن زمان متوجه تأثیر عمیق آن بر تندرستی کودکان، که توسط تعدادی از مطالعات جالب تأیید شده است،‌ نبودم.
۲. اهمیت جامعه
بر اساس یک مطالعه در سال 2013، نوجوانانی که داوطلب کمک به دیگران می‌شوند، هم خلق و خوی منفی کمتر و هم خطر قلبی عروقی پایین‌تر را تجربه می‌کنند. مطالعه دیگر، از سال 2016، نشان داد که نوجوانانی که کار داوطلبانه انجام می‌دهند، به طور قابل توجهی کمتر رفتارهای غیرقانونی بروز می‌دهند و همچنین محکومیت و بازداشت کمتری را در سنین 24 تا 34 سال دارند.

اما چند نفر از ما در مورد فرزندپروری به این موضوع فکر می‌کنیم؟ چند نفر از ما اهداف خود را دنبال می‌کنیم و با رفتار خود به بچه‌های خود نشان می‌دهیم که چگونه برای جامعه خود بجنگیم؟ چه تعداد از کودکان احساس قدرت دارند که بزرگترین چالشهای موجود را بپذیرند و راهی برای کمک پیدا کنند؟
شاید برای‌تان ناراحت‌کننده باشد، اما من متوجه شده‌ام که بیشتر بچه‌ها کاملاً روی خودشان تمرکز دارند. جایی که می‌خواهند درس بخوانند، تعطیلاتی که می‌خواهند بگذرانند، چیزهایی است که دوست دارند بخرند. گاهی اوقات این حس ایجاد می‌شود که ما در حال آموزش یک ملت و یک جهان خودشیفته هستیم!
۳. ایده آمریکایی کلا اشتباه است
بچه‌ها با این احساس بزرگ می‌شوند که مرکز جهان هستند. به عنوان بزرگسالان جوان، نه تنها از قدرت و استقلال برخوردار نیستند، بلکه اصلا آماده نیستند تا دست به کارهایی بزنند که می‌تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند.
آنها تمرکز خود را روی پول قرار داده‌اند، زیرا فکر می‌کنند پول آنها را خوشحال و موفق می‌کند. این ایده آمریکایی است: ثروتمند شوید، بعد دیگر کاری نکنید. در ساحل بنشینید. برای یک شام گران قیمت بیرون بروید و ….! اما این نوع پیگیری‌ها آدم‌ها را به عده‌ای خودشیفته و معتادِ هیجان تبدیل می‌کند. آدم‌هایی که قبل از دیگران نگران خود هستند. آنها خوبیِ جامعه را در اولویت قرار نمی‌دهند، برای اهداف اجتماعی نمی‌جنگند و زندگی سرشار از معنا و هدف را دنبال نمی‌کنند.
در نتیجه، آنها اغلب در نهایت منزوی و افسرده می‌شوند. من میلیونرهای ناراضی و حتی میلیاردرهای ناراضی زیادی را دیده‌ام. بسیاری از آنها احتمالاً از همان زمان بچگی یک زندگی بی‌هدف را شروع کردند.
۴. خدمات‌رسانی و هدف را در اولویت قرار دهید
فکر می‌کنید چرا در ایالات متحده آمریکا همه درگیر اعتیاد، افسردگی و خودکشی هستیم؟ به نظر نمی‌رسد ما اطلاعات درستی در مورد شیوه خوب زندگی کردن، نحوه مراقبت از خود و دیگران داشته باشیم.
ما در تعقیب پول و دارایی هستیم. نه خدمت‌رسانی، نه هدف‌مندی. اگر هم هدفی داریم، این است که خودمان را خوشحال کنیم. اما اگر فقط یک چیز بدانم، این است که: وقتی کارهایی برای کمک به دیگران انجام می‌دهید، هم خوشحال‌ترین خواهید بود و – و بیشترین سود را برای جامعه دارید.
خانواده شما ممکن است داستان‌های مشابه و انگیزه ای طبیعی برای خدمت‌رسانی داشته باشند. شاید دقیقاً بدانید که من در زمان دانشجویی متقاعد شدم که می‌توانم جهان را تغییر دهم. اما اگر شما متقاعد نشوید چه؟ اگر به شما گفته شود که باید روی موفقیت شخصی تمرکز کنید و ندانید از کجا شروع کنید، چه؟
خوب، من خبر خوبی دارم: این هم چندان سخت نیست. اصلی‌ترین چیزی که نیاز دارید نگرش درست است – نگرش درست نسبت به خود و فرزندا‌ن‌تان. می‌توانید از کم شروع کنید. برای کار کوتاهی در جامعه خود داوطلب شوید. به جلسه شورای شهر بروید. درباره موضوعی که بر محله‌تان تأثیر می‌گذارد تحقیق کنید.
همه جا مشکلی وجود دارد که باید حل شود، کسی یا گروهی باید از آن حمایت کند و قهرمان شود. این واقعاً روشی درست و مناسب برای حضور در جهان است و وقتی صحبت از فرزندان‌مان می‌شود، ارزش دارد که این دیدگاه را هرچه زودتر شکل دهیم.
این مطلب گزیده‌ای اقتباسی از کتاب “چگونه آدم‌هایی بزرگ تربیت کنیم: آموزه‌هایی ساده برای نتایج اساسی”، از استر ووجیتسکی است که توسط هاوتن مفلین هارکورت در تاریخ 6 می 2019 منتشر شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان