جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اشرف غنی و داکتر عبدالله این هفته با رییس جمهور آمریکا دیدار می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (25 جون) در کاخ سفید با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه ملی (HCNR) عبدالله عبدالله دیدار خواهد کرد تا در مورد خروج نیروهای آمریکایی در میان افزایش درگیری‌ها بین افغانستان و طالبان در سراسر این کشور گفتگو کنند.

کاخ سفید روز یکشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد، بایدن در اولین ملاقات حضوری خود، در پی اطمینان دادن به غنی و عبدالله در مورد حمایت ایالات متحده از مردم افغانستان من جمله کمک‌های دیپلماتیک، اقتصادی و بشردوستانه است. بایدن همچنین تعهد خود را تکرار خواهد کرد تا تضمین کند که این کشور هرگز به پناهگاهی امن برای گروه‌های مسلح بدل نخواهد شد.

کاخ سفید گفت: “دیدار رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله همکاری پایدار بین ایالات متحده و افغانستان را به عنوان ادامه روند خروج نظامی برجسته خواهد کرد.”

طالبان گفت این دیدار “بی فایده” خواهد بود. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته: “آنها (غنی و عبدالله) با مقامات آمریکایی برای حفظ قدرت و منافع شخصی خود گفتگو خواهند کرد. و این دیدار به نفع افغانستان نخواهد بود.”

هیچ گونه واکنشی از سوی دفتر غنی صورت نگرفته اما یک مقام ارشد افغانستان گفته که رئیس جمهور افغانستان در پی کسب اطمینان از ادامه حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور خواهد بود. این دیدار همچنین به دلیل پیشرفت کند در مذاکرات بین طالبان و نمایندگان دولت افغانستان در قطر صورت می‌گیرد. مقامات در مورد عدم پیشرفت مذاکرات ابراز نگرانی کرده و گفته اند که طالبان هنوز یک پیشنهاد صلح کتبی ارائه نکرده اند که بتواند به عنوان نقطه آغاز مذاکرات اساسی مورد استفاده قرار گیرد.

از سویی دیگر، شورای امنیت ملی افغانستان (NSC) روز یکشنبه گفت که طالبان از کودکان به عنوان ابزار جنگ استفاده می‌کنند. طی یک رویداد دیگر در روز یکشنبه، شورای امنیت ملی “سیاست حمایت از کودکان در درگیری‌های مسلحانه” را مطرح کرد که هدف آن جستجوی راهکارهایی برای محافظت از کودکان در درگیری‌ها است.

این شورا همچنین از سازمان ملل متحد خواست که طالبان را تحت فشار قرار دهد تا از استفاده کودکان به عنوان ابزار جنگ دست بردارد. هارون رشید شیرزاد، معاون وزیر وزارت داخله گفت: “طالبان به هیچ گروهی اهمیت نمی‌دهند و از کودکان و زنان به عنوان سپری در میدان جنگ استفاده می‌کند.”

آلیس آکونگا، معاون نماینده یونیسف، که در این رویداد شرکت کرده بود، اظهار داشته که: “قدم بعدی ما اجرای این سیاست برای اطمینان از محافظت از کودکان در برابر قتل، سوء استفاده جنسی، استخدام به عنوان سرباز و آدم ربایی است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان