مزایای واکسن کووید-۱۹: ۵ نکته مهمی که باید در مورد واکسن کرونا بدانید

توسطعارفه انصاری

خرداد ۲۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۲۹, ۱۴۰۰

۱. واکسن‌های کووید-۱۹  خطری ندارند

– واکسن‌های کووید-۱۹  با استفاده از علمی که دهه‌هاست وجود دارد تولید شده اند.

– واکسن‌های کووید-۱۹  آزمایشی نیستند. آنها تمام مراحل مورد نیاز آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشته‌اند. آزمایش و نظارت گسترده نشان داده است که این واکسن‌ها ایمن و موثر هستند.

– واکسن‌های کووید-۱۹  بیشترین نظارت بر ایمنی را در تاریخ ایالات متحده دریافت کرده و می‌کنند.

۲. واکسن‌های کووید-۱۹  موثر هستند

– واکسن‌های کووید-۱۹ موثر هستند. آنها می‌توانند مانع سرایت و شیوع ویروسی شوند که باعث ایجاد کووید-۱۹  می‌شود.

– واکسن‌های کووید-۱۹ همچنین به شما کمک می‌کنند تا حتی اگر مبتلا به کووید-۱۹  شدید، خیلی شدید بیمار نشوید.

– واکسن زدن همچنین ممکن است از اطرفیان‌تان، به ویژه کسانی که در معرض خطر بیشتری برای ناخوشی شدید ناشی از کووید-۱۹  هستند، محافظت کند.

پس از واکسیناسیون کامل، می توانید بسیاری از فعالیت‌های قبل را شروع کنید

– پس از واکسیناسیون کامل کووید-۱۹، می‌توانید فعالیت‌های زیادی را که قبل از همه گیری انجام داده‌اید از سر بگیرید. شما می‌توانید فعالیت‌های خود را بدون زدن ماسک یا فاصله‌گیری دو متری از یکدیگر از سر بگیرید، مگر در مواردی که قوانین و مقررات، از جمله مشاغل محلی و دستورالعمل‌های محل کار ایجاب کند.

– افراد تا 2 هفته پس از دوز دوم واکسن کووید-۱۹  فایزر-بیو‌ان‌تک یا مدرنا یا 2 هفته پس از تک- دوزِ واکسن جانسون اند جانسون کووید-۱۹، به طور کامل واکسینه شده در نظر گرفته نمی‌شوند. تا زمان واکسیناسیون کامل باید از تمام ابزارهای موجود برای محافظت از خود و دیگران استفاده کنید.

اما عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

۳. مزایای واکسن کووید-۱۹؛ واکسیناسیون کووید-۱۹  یک روش ایمن برای ایجاد محافظت است

– صرف نظر از اینکه قبلاً کووید-۱۹  داشته‌اید یا نه، واکسینه شوید. مطالعات نشان داده‌اند که واکسیناسیون در افراد بهبود یافته از کووید-۱۹، محافظت و ایمنی بالاتری ایجاد می‌کند.

– کووید-۱۹ هنوز تهدیدی است برای افرادی که واکسینه نشده اند. برخی از افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، ممکن است به شدت بیمار شوند، که می‌تواند منجر به بستری شدن آنها در شفاخانه شود و برخی از افراد چندین هفته یا حتی بیشتر از زمان آلوده شدن مشکلات سلامتی را تجربه خواهند کرد. حتی افرادی که هنگام ابتلا علائمی نداشتند نیز می‌توانند این مشکلات سلامتی را داشته باشند.

۴. ایمنی پس از واکسیناسیون کووید-۱۹

– هنوز در حال یادگیری چیزهای زیادی در مورد واکسن کووید-۱۹ هستیم و CDC دائماً شواهد را بررسی و راهنمایی‌ها را به روز می‌کند. ما نمی‌دانیم ایمنی کسانی که واکسینه شده اند، چه مدت طول می‌کشد.

– آنچه ما می‌دانیم این است که کووید-۱۹  باعث بیماری شدید و مرگ بسیار از افراد شده است.

– اگر به کووید-۱۹ مبتلا شوید، خطر سرایت آن به عزیزانی که ممکن است شدیدا بیمار شوند نیز وجود دارد. دریافت واکسن کووید-۱۹  انتخاب ایمن‌تری است.

– در حال حاضر، اطلاعات محدودی در مورد اثر واکسن در افرادی که دچار نقص ایمنی هستند، از جمله افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، وجود دارد.

۵. هیچ یک از واکسن‌های کووید-۱۹  نمی تواند شما را به کووید-۱۹  مبتلا کند

– هیچ یک از واکسن‌های کووید-۱۹  حاوی ویروس زنده که باعث ایجاد کووید-۱۹ ‌می‌شود، نیستند بنابراین واکسن کووید-۱۹  نمی‌تواند شما را به کووید-۱۹ مبتلا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *