جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۴ درس‌ موفقیت از والت دیزنی برای کارآفرینان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

آنچه خارق‌العاده را از متوسط جدا می‌کند، نگرشی خاص و متفاوت است. و والت دیزنی از چهره‌های برجسته انیمیشن آمریکا و تمام دنیا این‌ را به خوبی می‌دانست – و به آن، نگرشِ موفقیت گفته می‌شود. بعضی از آدم‌ها با این نگرش متولد شده‌اند، برخی دیگر باید آن را بپرورانند، اما یک چیز قطعیت دارد – و آن اینکه افرادی که نگرشی برای میل به خوب عمل کردن دارند اغلب به خاطر زندگی‌های بزرگی که ساخته‌اند در یادها می‌مانند.

والت دیزنی و زندگی حرفه‌ای اش را ببینید. برای ما میراثی از جادو و خیال از او به جای مانده است، والت امروزه هم به عنوان نماد امکان‌پذیری و موفقیت در نظر گرفته می‌شود. مهم تر از همه اینکه اگر زندگی‌اش به ما یک چیز آموخته باشد، آن آموزه این است که هر چیزی شدنی و ممکن است.

باور تزلزل‌ناپذیر والت دیزنی به امکان‌پذیری و یک زندگی بدون محدودیت به او نگرش مثبتی ‌داد که کمک کرد به مرد بزرگی تبدیل شود و در یاد همه بماند. او با موفقیت زاده نشده بود؛ اما کسانی که او را ملاقات می‌کردند خلاف آن را تصور کرده بودند. تمام عمرش را با ذهنیتی مثبت زندگی کرد. گفته می‌شود وقتی والت برای دنبل کردن رویاهایش به غرب می‌رفت، هر چه داشت فروخت – فقط برای آن‌ که بتواند با یک بلیط درجه‌ی اول سفر کند. چه مثالی بهتر از این تا نشان دهد نگرش موفقیت که به او کمک کرد آغازگر همه چیز است؟

مطلب مرتبط: ۱۰ درس موفقیت از مارک کیوبن، یکی از بزرگ ترین کارآفرینان عصر حاضر

در صورتی که شما هم در نگرش موفقیت به مهارت برسید، توانایی‌ها و رویاهای‌تان سقفی نخواهد داشت. والت دیزنی نقل قول معروفی دارد که می‌گوید ”بیندیشید، باور کنید، رویا بسازید و جرات کنید “. اجازه دهید به هرکدام از این‌ها نگاه دقیق‌تری بیندازیم، تا درکی واضحی از نگرش موفقیت کسب کنید و یاد بگیرید که چگونه شما هم می‌توانید از آن برای زندگی جسورانه‌تر و شادتر استفاده کنید.

” بیندیشید، باور کنید، رویا بسازید و جرات کنید “ والت دیزنی

۱. فکر کنید و بیندیشید

هر کاری، هر رویای برآورده شده‌ای، و هر اشتیاق دنبال‌شده‌ای – همه باید با یک اندیشه شروع شوند. این همان چیزی است که قانون جذب به ما می‌آموزد، جایی‌که ذهن‌مان برود واقعیت‌مان نیز می‌رود. بنابراین، ذهن‌تان را از تمام محدودیت‌ها و منفی‌نگری‌ها آزاد کنید و بزرگ اندیشیدن را شروع کنید. به این ترتیب ستون‌هایی را که قرار است رویاهای‌تان را روی آن‌ها بسازید، بنا خواهید کرد.

۲. باور کنید

قبل از آنکه به موفقیتی برسید و چیزی دریافت کنید باید بیاموزید که چگونه باور کنید. داشتن یک رویا یا ایده کافی نیست؛ شما باید باور کنید که سیدن به آن‌ها برای ‌شما ممکن است. نکته‌ای که در این میان خیلی اهمیت دارد این است که وقتی چیزی برای شما باور کردنی نباشد، هرگز تمام انرژی و توجهی را که برای تبدیل شدن به یک واقعیت نیاز دارد، صرفش نخواهید کرد.

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

شاید شنیده باشید که والت دیزنی تمام دارایی‌هایش را به خاطر بلیط درجه‌ی یکی فروخت که هیچ تضمینی نداشت؟ والت آن بلیط را با این باور خرید که او را به سوی رویاهایش خواهد برد – و همین طور هم شد. یاد بگیرید که سطح مشابهی از باور را نسبت به رویاهایتان داشته باشید. باورشان کنید و بعد با تمام توان برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

۳. رویاسازی کنید

غالب ما آدم‌ها زمانی که بچه‌ بودیم مدام در مورد این که وقتی بزرگ شدیم چه کار می‌کنیم صحبت می‌کردیم. هرگز این خصلت کودکی را از دست ندهید. زندگیتان را در شگفتی و در انتظار برای رسیدن به رویاهایتان بگذرانید. وقتی به یکی از آن رویاها رسیدید – فراموش نکنید رویاهای دیگری بسازید.

نکته مهم دیگر اینکه رویاهای بزرگ بسازید. شما موجودی نامحدود هستید پس چرا چیزهای معمولی و کسالت‌بار را بپذیرید؟ همه چیز برای شما ممکن است – با این آگاهی زندگی کنید و اجازه دهید الهام بخش شما باشد که جسورانه‌تر، بزرگ‌تر و بهتر رویا بسازید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته برای مدیریت زمان که موفقیت و آزادی بیشتری به شما می‌دهد

۴. جرات به خرج بدهید

برای اینکه چیزهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز را دنبال کنید، باید جرات داشته باشید. والت دیزنی با شهامت و جرات زندگی کرد و زندگی هم آن را به خوبی برایش تلافی کرد. حال ببینید که چقدر برای تعقیب رویاهایتان شهامت دارید؟

بکوشید که یک رهبر باشید؛ رویاهایتان را مصرانه و با پایداری زیاد دنبال کنید و تلاش کنید غیرممکن را ممکن بسازید. جراتش را دارید؟

آن‌چه که می‌توانید باشید، به دست آورید یا داشته باشید، هیچ محدودیتی ندارد. مدت‌ها پیش از آن‌که شخص دیگری والت دیزنی را یک موفقیت بنامد، خودش این کار را کرد. چرا ما این کار را نکنیم؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان