جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

کمبود تستوسترون در مردان: ۹ نشانه کمبود این هورمون مهم را بشناسیم

خواندن 5 دقیقه
3
(2)

این طبیعی است که گاهی در اثر کار زیاد یا عدم استراحت کافی احساس خستگی داشته باشید، اما ‌این‌که همیشه صبح‌ها را با احساس خستگی از خواب بیداری شوید، ابدا مسئله‌ای طبیعی نیست؛ به علاوه، در هیچ کتابی نوشته نشده است که بدن انسان باید با گذشت زمان فرسوده و در هم شکسته شود. به هیچ آدم یا پزشکی اجازه ندهید بگوید کمبود انرژی، افزایش وزن، کاهش میل جنسی، و ضعف ماهیچه حقایق زندگی هستند. در واقع این‌طور نیست! چرا برخی آدم‌ها همیشه ظاهری جوان و در سراسر زندگی‌شان تناسب اندام دارند، در حالی‌که برخی دیگر نشانه‌های پیری را از دوران جوانی‌شان تجربه می‌کنند؟ کمبود تستوسترون در مردان می‌تواند در این فرایند مقصر باشد!

در صورتی که تا به حال تصور می‌کردید تستوسترون فقط به درد پرورش اندام می‌خورد، یا با آن فقط میل و اشتیاق جنسی مردان بیش‌تر می‌شود کاملا در اشتباه بوده‌اید. این دو مورد تنها بخشی از عملکردهای فراوان تستوسترون در بدن هستند. با این‌که غالبا تستوسترون را به عنوان هورمون جنسی مردانه می‌شناسیم، ولی باید گفت این هورمون برای همه‌ی آدم‌ها مفید است – هم برای زن و هم برای مرد به یک اندازه.

درست است که شما هر روز پیرتر می‌شوید، همه ما همین طور هستیم! ولی این حقیقت به این معنی نیست که دیگر کفش‌های پیاده‌روی‌تان را آویزان کنید، چوب‌های گلف‌تان را دور بیندازید، یا عضویت‌تان را در جیم لغو کنید! اگر علائم و نشانه‌ های کمبود تستوسترون را در بدن‌تان بدانید، با اطمینانی بیش‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا وقت آن رسیده است که به پزشک مراجعه کنید یا خیر.

کمبود تستوسترون چه نشانه هایی در مردان ایجاد می‌کند؟

۱. همیشه احساس خستگی می‌کنید – صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شوید، بعد از ظهرها بعد از صرف ناهار،‌ و شب‌ها بعد از بازگشت به خانه. باقی دلایل خستگی مفرط را در این مقاله بخوانید.

۲. دچار اضافه ‌وزن شده‌اید – مگر این‌که عادات غذایی‌تان را تغییر داده باشید و به تازگی غذا یا مشروبات الکی به مقدار زیاد مصرف می‌کنید؛ غالبا بزرگ شدن شکم نشانه‌ی به هم ریختن تعادل هورمون است. زنان نیز باید از این ۱۱ نشانه عدم تعادل هورمونی مطلع باشند!

۳. میل جنسی‌تان بسیار کاهش یافته است – وقتی شهوت جنسی‌تان از بین رفته باشد توانایی انجام عمل جنسی را نخواهید داشت، و باید مدتی زیاد طول بکشد تا بتوانید مقداری احساس برانگیختگی کنید

۴. یکی از علائم کمبود تستوسترون در مردان این است که دیگر نمی‌توانید به نعوظ کامل برسید یا در آن حالت بمانید – اختلال نعوظ حاکی از آن است که قطعا مشکلی در بدن‌تان پیش آمده است، و این مسئله می‌تواند از کاهش نعوظ صبحگاهی آغاز شود و تا ناتوانی در دستیابی به نعوظ یا اوج لذت جنسی ادامه یابد.

۵. حجم عضلات‌تان کاهش یافته است – تستوسترون به حفظ ساختار و قدرت ماهیچه‌ها کمک می‌کند، و اگر تمرین‌های ورزشی دیگر اثر مطلوب‌تان را ایجاد نمی‌کنند، احتمالا دچار کمبود تستوسترون شده‌اید.

۶. احساس افسردگی می‌کنید – افسردگی، تغییر در خلق ‌و خو، اضطراب، پرخاشگری، فقدان انگیزه، کاهش میل جنسی، احساس سرخوردگی – همه‌ی این‌ها نشانه‌های کمبود تستوسترون هستند.

۷. دچار فراموشی شده‌اید – از دست دادن حافظه، مشکل در انجام محاسبات ذهنی، اختلال در یادگیری مسائل یا به خاطر سپاری اطلاعات جدید، و عدم تمرکز می‌توانند از نشانه‌های کمبود تستوسترون باشند. سایر دلایل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند را در این نوشتار بخوانید.

۸. مبتلا به ریزش مو شده‌اید – طاسی یا نازک شدن موهای سر، و افزایش رشد موهای بدن از نشانه‌های کاهش تستوسترون هستند.

۹. دچار برخی از بیماری‌ها شده‌اید – اگر به یکی از بیماری‌های زیر مبتلا هستید، ممکن است کمبود تستوسترون در ابتلا‌ی‌تان به این بیماری‌ها نقش داشته باشد: بیماری قلبی، دیابت، چاقی مفرط، مشکلات تیروئید، پوکی استخوان، وقفه‌ی تنفسی در خواب، آلزایمر، زوال عقل، فشار خون، آرتروز، یا مشکلات پروستات.

چرا فشار خون را قاتل خاموش می‌نامند؟

۱۰. هم‌چنین احساس گُر گرفتگی و تعریق شبانه برای مردانی که دچار کمبود تستوسترون هستند، آن‌چنان غیرمعمول نیست؛ درست مانند زنانی که در دوران یائسگی به سر می‌برند. در حقیقت، به پدیده‌ی کمبود تستوسترون در مردان یائسگی مردانه می‌گویند. البته خبر خوب این است که راهکارهایی برای بهبود این وضعیت وجود دارد؛ تنها باید بدانید کجا و به چه کسی مراجعه کنید.

۸ راهکار که به طور طبیعی هورمون ها را متعادل کنیم

کدام پزشک قادر است کمبود تستوسترون را تشخیص دهد

در صورتی که فکر می‌کنید نشانه‌ها و علائمی از کمبود تستوسترون را دارید، برای اطمینان از این مسئله باید نزد پزشک مناسب و متخصص همین مسئله بروید. با آزمایش خون می‌توان به  کمبود تستوسترون یا هر هورمون دیگر پی برد. برخی از این قبیل هورمون‌ها بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند و به صورت زنجیروار باعث کاهش هورمون‌های دیگر می‌شوند. پزشکی که در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند متخصص هورمون‌درمانی جایگزین یا HRT است. این متخصص به زنان و مردانی بالای سی سال کمک می‌کند که به دلیل به هم ریختن تعادل هورمون‌ها دچار تغییراتی خاص در بدن‌شان شده‌اند.

متخصص HRT این علائم و نشانه‌ها را به پای افزایش سن‌تان نمی‌گذارد؛ بلکه می‌داند کمبود تستوسترون تا چه میزان می‌تواند برای بدن مخرب باشد، و اگر تشخیص داده نشود و درمان نگردد به بیماری‌هایی خطرناک منتهی خواهد شد. تشخیص صحیح این عارضه منجر به درمان سریع بیمار و رسیدن به نتایجی مطلوب و حیرت‌آور می‌شود.

شما مجبور نیست با این علائم و نشانه‌ها بسازید و تحمل‌شان کنید. متخصص هورمون‌درمانی جایگزین می‌تواند توانایی‌ها و زندگی قبلی‌تان را به شما بازگرداند. نشاط، میل جنسی، عشق و شور، و هیجان می‌تواند و باید بخشی از زندگی‌تان باشد. تستوسترون درمانی می‌تواند این شرایط را مهیا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان