۸ راه طبیعی تحریک رشد مو برای پرپشت شدن موها

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۱, ۱۴۰۰

برای غالب آدم‌ها، هم مردان و هم زنان، مو و سلامت و زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. دو درصد از مردم جهان در دوره‌ای از زندگی خود دچار ریزش مو می‌شوند. با توجه به اینکه مواد طبیعی فواید بسیار بیشتری برای سلامتی در مقایسه با مواد آرایشی شیمیایی دارند، در این نوشتار فهرستی از گیاهان و روغن‌های بسیار موثر را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که می‌توانند به تحریک رشد مو و دستیابی به موهایی شاداب و زیبا کمک کنند.

1- روغن نارگیل

این روغن فوق‌العاده پرخاصیت، عملکرد چند منظوره دارد. روغن نارگیل از پخت و پز گرفته تا رطوبت دهی به پوست و مو کاربرد دارد. روغن نارگیل برای موهای شما عالی است. این روغن تنها روغنی است که در صورت استفاده به عنوان یک محصول بهداشتی و زیبایی قبل و بعد از شستشو، آسیب مو را کاهش می‌دهد.

برای استفاده از خواص روغن نارگیل به منظور بهبود رشد موها می‌توانید قبل از شستن موها یا بعد از شستن موها، روغن نارگیل را به عنوان نرم کننده استفاده کنید. اگر به دنبال موهای سالم و بلند هستید، روغن نارگیل کاملاً ضروری است!

۲. عصاره چای سبز

 چای سبز علاوه بر داشتن مزایای فراوان برای سلامتی، می‌تواند به رشد موهای شما نیز کمک کند. یک مطالعه‌ روی موش‌ها نشان داد مصرف عصاره چای سبز رشد مو را پس از 6 ماه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر قصد دارید موهای‌تان را بلند کنید، نوشیدن منظم چای ممکن است احتمال داشتن آن گیسوان رویایی را افزایش دهد. به علاوه اگر زیبایی موهای‌تان اهمیت زیادی برای شما دارد، از این اشتباهات پرهیز کنید.

۳. گیاه دارویی قاصدک

قاصدک گیاهی است که مواد معدنی، ویتامین‌ها و خواص ضد التهابی دارد که در رشد مو نقش مهمی دارند. اگر به دنبال موهای سالم هستید، یک دستورالعمل وجود دارد که ممکن است در این زمینه به شما کمک کند:

– خیلی ساده مقداری گیاه قاصدک خشک یا یک کیسه چای ریشه قاصدک را به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید.

– ۲ قاشق غذاخوری تخم کتان را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید.

– پس از جوش آمدن، دانه‌های کتان را از آب خارج کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. بگذارید تا خنک شود.

– در یک بطری چای قاصدک، آب بذر کتان و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.

– خوب آن را تکان بدهید.

پس از شستن موها و استفاده از نرم کننده روی آنها، این مخلوط را روی پوست سرتان بریزید، سرتان را بپوشایند و بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید. این روش درمانی برای تحریک رشد مو عالی است.

۴. آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یکی دیگر از داروهای سنتی است که به دلیل فواید زیادی که برای پوست و خواص درمانی که دارد به شهرت رسیده است. آلوئه ورا می‌تواند باقی مانده سایر محصولات و چربی اضافی موهای شما را از بین ببرد. این ماده ملایم است و ویتامین‌هایی دارد که ممکن است روی رشد مو و جلوگیری از ریزش مو تأثیر بگذارند.

شما می‌توانید مرطوب کننده موی آلوئه ورا نیز برای موهای‌تان آماده کنید. در یک بطری، یک فنجان آب و نصف فنجان آب آلوئه ورا بریزید. آن را خوب تکان دهید و قبل از حالت دهی، روی موهای‌تان اسپری کنید. شما می‌توانید در صورت تمایل نرم کننده طبیعی نیز در خانه‌تان آماده کنید: با این ۶ روش فوق‌العاده!

۵. روغن نعناع فلفلی

نعنا فلفلی گیاه خوبی برای  تهیه دمنوش و چای است و بوی خوبی دارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که روغن نعناع همچنین می‌تواند با کمک به گردش خون در پوست سر، گزینه‌ای مناسب و کاربردی برای کمک به رشد مو باشد. چیزی که تعداد کمی از مردم می‌دانند این است که روغن نعناع فلفلی باید با روغن جوجوبا یا انگور با کیفیت خوب رقیق شود. نسبت باید 6 قطره روغن نعناع فلفلی به یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا باشد. این دو را با هم مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را به ریشه‌ها بمالید.

۶. رزماری

رزماری علاوه بر استفاده برای پخت و پز، تاثیری زیادی نیز در رشد مو دارد. روغن این گیاه دارویی نیز وقتی با درمان استاندارد ریزش مو مقایسه می‌شود، پس از 6 ماه نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. برای استفاده از این راهکار رشد مو، باید 10 تا 12 قطره روغن رزماری را در شامپویی که استفاده می‌کنید، رقیق کنید. برای دستیابی به موهایی با ظاهر کامل و سالم از آن روزانه استفاده کنید.

۷. تحریک رشد مو؛ آب پیاز

استفاده از آب پیاز برای رشد مو عجیب به نظر می‌رسد،‌ نه؟ بله شاید،‌ عجیب به نظر برسد اما در واقع برای جلوگیری از ریزش مو موثر است. در مطالعه‌ای که شرکت کنندگان از آب پیاز خام استفاده کردند، مشخص شد که مو با استفاده از این ماده رشد مجدد را نشان می‌دهد.

برای تهیه آب پیاز و استفاده از آن برای موها، این دستورالعمل را دنبال کنید:

– یک پیاز را پوست بگیرید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید.

– با استفاده از آبمیوه‌گیری یا مخلوط کن، آب آن را بگیرید.

– آب پیاز را روی پوست سرتان بمالید.

اگر در مورد شیوه انجام این روش درمانی کنجکاو هستید، استفاده از آب پیاز دو بار در روز به مدت حدود 6 هفته روی موهای شما ممکن است نتایج خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

۸. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس نه تنها برای ایجاد یک محیط آرامش بخش عالی است، بلکه در صورت استفاده برای رشد مو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. یک مطالعه نشان داد که روغن اسطوخودوس رقیق شده، هنگامی که یک بار در روز و به مدت حدود 4 هفته روی مو استفاده شود، منجر به پرپشت شدن مو و افزایش تعداد فولیکول‌های مو می‌شود.

باید این نکته را به یاد داشته باشید که چون روغن اسطوخودوس یک روغن معطر است، باید همیشه در روغن حامل دیگری مانند جوجوبا یا حتی شامپوی شما رقیق شود و سپس آن را روی ریشه مو بمالید.

۹. ماساژ کف سر

ماساژ دادن پوست کف سر به تحریک جریان خون در این ناحیه کمک می‌کند و به این ترتیب سبب تسریع رشد مو می‌شود. یک مطالعه‌ی کوچک جاپانی نشان داد که ماساژ دادن کف سر به مدت ۴ دقیقه در روز، به رشد موها کمک شایانی می‌کند. برای ماساژ دادن کف سرتان می‌توانید از نوک انگشتان‌تان استفاده کنید.

۱۰. روغن تخمه کدو

نویسندگان یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، به بررسی تاثیر روغن تخمه کدو روی رشد مو پرداختند. این مطالعه نشان داد مردانی که روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم روغن تخمه کدو را به مدت ۶ ماه مصرف کردند، شاهد یک رشد ۴۰ درصدی در حجم موهای‌شان بودند.

کدام یک از این مواد طبیعی را برای دستیابی به موهای پرپشت و رشد سریع موها امتحان کرده‌اید؟ درمان مورد علاقه شما چیست؟ آیا از سایر مواد طبیعی مفید برای رشد مو چیزی می‌دانید؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *