جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پیام عیدی رهبر طالبان؛ دیدگاه شورشیان در باره آینده چیست؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ملاهئبت الله رهبر گروه طالبان در پیام عیدی اش بر ایجاد «حکومت خالص اسلامی» تاکید کرده است. او خواهان اجرای تمام مواد توافقنامه صلح دوحه شده و به امریکا نسبت به نقض این توافق‌نامه‌‌ هشدار داده است.

در پیام عیدی رهبر گروه طالبان که امروز یک‌شنبه (19ثور) از سوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه منتشر شده از کسانی که در مقابل این گروه قرار دارد خواسته شده که برای دوام جنگ تلاش نکنند.

رهبر این گروه حکومت را به سبوتاژ روند صلح متهم کرده از علما و شخصیت‌های سیاسی و ملی خواسته است که برای ایجاد «نظام خالص اسلامی» دست به دست هم بدهند.

او خاطرنشان کرده که گروه طالبان بخش مهم از قضیه است. به‌این‌ جهت هر روند سیاسی که در مورد حل مسئله‌ی افغانستان آغاز می گردد و توقع می رود گروه طالبان در آن اشتراک کند باید این گروه در جریان قرار گیرد.

هئبت الله در پیام اش به تاجران و سرمایه‌گذاران اطمینان داده که جان و مال شان مصوون است. او به جنگجویان اش همچنان توصیه کرده که از اماکن عام المنفعه حفاظت کنند.

رهبر طالبان آغاز روند خروج نیروهای بین المللی از افغانستان را گام خوب دانسته بر عملی شدن توافقنامه دوحه تاکید کرده است.

او آمریکا را متهم به سرپیچی از توافقنامه دوحه کرده گفته است که بر خلاف تعهد شماری از زندانیان این گروه که باید ظرف سه ماه پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی رها می‌شدند رها نشده‌ و نیز نام‌های رهبران طالبان از لیست‌ سیاه خارج نشده است.

رهبر طالبان تعویق خروج نیروهای امریکایی را نقض دیگر توافقنامه دوحه خوانده هشدار داده است که مسوولیت عواقب نقض تفاهم نامه به عهده آمریکاست.

هئبت الله بر روابط مثبت با جهان، منطقه و کشورهای همسایه تاکید کرده اطمینان داده که از خاک افغانستان به هیچ‌کشوری آسیب نمی رسد.

رهبر طالبان در این پیام عیدی اش از خواست حکومت و جهانی مبنی برکاهش خشونت ها و نیز آتش بس در روز های عید چیزی نگفته است.

پیام عیدی رهبر طالبان در حالی منتشر شده است که روند خروج نیروهای بین المللی از افغانستان آغاز شده و وزارت دفاع برای خروج دو هزار 600 نظامی و حدود شانزده هزار پیمان کار اش بمب افگن های «بی52» را در منطقه و نیز جنگنده های «اف 18» و راکت های دور برد را در افغانستان مستقر کرده است.

همزمان با آغاز روند خروج نیروهای بین المللی از افغانستان و ادامه بن بست در مذاکرات گروه طالبان به حملات شان در افغانستان افزایش داده اند و روز گذشته مسوولان ارشد امنیتی در نشست خبری گفته بود که گروه طالبان اراده برای صلح ندارد و می خواهند از طریق جنگ به قدرت برسند.

آنان گفته بودند که حملات گسترده طالبان که به منظور سقوط در هفت ولایت راه اندازی شده بود با شکست مواجه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان