جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تلفات و خسارات سیلاب ها در پانزده ولایت؛ 46 تن کشته و 15 تن مفقود شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث از آغاز کمک رسانی به متضررین سیلاب های اخیر خبرداده می گوید که در نتیجه این سیلاب‌‌ها در 15 ولایت در کنار خسارات هنگفت مالی 46 تن کشته، 15 تن ناپدید و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

احمدتمیم عظیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز چهارشنبه (15ثور) به خبرنامه گفت که از تاریخ  11 ثور بارندگی در شماری از ولایت های کشور آغاز و پس از تاریخ 12 ثور شدت پیدا کرد که منجر به سیلاب های شدید در شماری از ولایت ها شده است.

عظیمی افزود که این سیلاب ها و بارندگی در بعضی از ولایت ها تا صبح امروز نیز ادامه داشته است.

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تاکید کرد که بر اساس گزارش های که در اختیار این وزارت قرار گرفته 15 ولایت شاهد بارندگی و سیلاب های شدید بوده که در نتیجه آن 46 تن کشته، 15 مفقود و 6 نفر زخمی شده اند.

عظیمی خاطرنشان کرده که در این سیلاب ها 800 منزل مسکونی به گونه قسمی و 160 منزل مسکونی به گونه کلی تخریب و 460 خانواده نیز بیجا شده اند.

به گفته او بیشترین تلفات و خسارات در ولایت هرات بوده که شامل 13 کشته در ولسوالی ادرسکن، دو کشته در ولسوالی فرسی، دو کشته در ولسوالی گذره، دو کشته در ولسوالی شیندند، سه کشته در ولسوالی پشت کوه و 10 مفقود در ولسوالی اوبه این ولایت می شود.

او اضافه کرده که ولایت غور پس از هرات دومین ولایتی است که بیشترین تلفات و خسارات را داشته است.

عظیمی همچنان افزوده که ولایت های دیگری که از سیلاب متضرر شده شامل ولایت های بدخشان، بامیان، میدان وردک، بغلان، سمنگان، دایکندی، خوست، فراه، پنجشیر، سرپل، بادغیس، ارزگان و تخار است

عظیمی تاکید کرد که دو هزار 450 راس مواشی نیز در سیلاب ها تلف شده و بیش از 4 هزار 220 جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

تلاش برای رسیدگی به متضررین سیلاب ها

احمدتمیم عظیمی در ادامه گفته که کمیته های ولایتی، تیم های سروی خود را به ساحه فرستاده اند و این تیم ها از سوی ریاست های مبارزه با حوادث ولایت ها مدیریت می شود.

عظیمی تصریح کرده که تاکنون شماری از مواد غذایی و غیر غذایی توزیع شده و این روند ادامه دارد.

به گفته او برای وارثین کسانی که در سیلاب ها جانباخته اند 50 هزار و برای زخمیان 25 هزار افغانی قرار است توزیع شود

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث خاطرنشان کرد که در کنار این کمک ها برای برنامه های وقایوی و کاهش خطرات کار جریان دارد تا تلفات و خسارات سیلاب های دریایی و سیلاب های ناشی از باران ها کاهش یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان