جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عوارض جانبی واکسن کرونا: آنچه بعد از تزریق واکسن تجربه خواهید کرد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

واکسن کرونا به شما کمک می‌کند تا از خودتان در برابر ابتلا به کووید-۱۹محافظت کنید. ممکن است برخی از عوارض جانبی را نیز پس از تزریق واکسن تجربه کنید، اما غالب این عوارض نشانه‌های طبیعی هستند به این معنا که بدن شما در حال شکل‌دهی فرایند ایمنی است. این عوارض ممکن است بر توانایی شما در انجام فعالیت‌های روزمره تأثیر بگذارد، اما باید طی چند روز از بین برود. برخی از افراد هم که هیچ گونه عارضه جانبی را تجربه نمی‌کنند.

عوارض جانبی واکسن کرونا (در هنگام تزریق):

– درد

– سرخی

– تورم

در باقی قسمتهای بدن:

– تب

خستگی

سردرد

– درد عضلانی

-لرز

– حالت تهوع

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که باید قبل از دریافت واکسن کووید-۱۹ در ذهن داشته باشید

نکات مفید در مورد عوارض جانبی واکسن کرونا

در مورد مصرف داروهای بدون نسخه، مانند ایبوپروفن، استامینوفن، آسپرین یا آنتی هیستامین، برای هر درد و ناراحتی که پس از واکسیناسیون احساس می‌کنید، با پزشک‌تان مشورت کنید. اگر دلیل پزشکی دیگری که از مصرف طبیعی این داروها جلوگیری کند، برای شما وجود ندارد می‌توانید این داروها را برای تسکین عوارض جانبی پس از واکسیناسیون مصرف کنید.

توصیه نمی‌شود که به منظور تلاش برای جلوگیری از عوارض جانبی این داروها را قبل از واکسیناسیون مصرف کنید.

برای کاهش درد و ناراحتی محل تزریق:

– یک تکه پارچه تمیز، خنک و مرطوب را روی محل قرار دهید.

از بازوی‌تان استفاده کنید یا آن را ورزش دهید.

– برای کاهش ناراحتی ناشی از تب:

– به مقدار فراوان مایعات بنوشید.

– کم لباس بپوشید.

اگر شات دوم واکسن کرونا را دریافت کردید

عوارض جانبی بعد از شات دوم ممکن است شدیدتر از عوارضی باشد که بعد از شات اول تجربه کرده‌اید. این عوارض جانبی نشانه‌های طبیعی بدن شما برای آغاز روند محافظت است و باید طی چند روز از بین برود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در بیشتر موارد، ناراحتی ناشی از درد یا تب نشانه طبیعی محافظت بدن شما است. با پزشک یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در صورتی تماس بگیرید که:

– قرمزی یا حساسیت به لمس بعد از 24 ساعت بدتر شود

– عوارض جانبی شما را نگران کرده است یا چند روز گذشته و هنوز از بین نرفته‌است

اگر واکسن کووید-۱۹را دریافت کرده‌اید و فکر می‌کنید ممکن است پس از ترک محل واکسیناسیون واکنش آلرژیک شدیدی داشته باشید، به دنبال مراقبت‌های پزشکی فوری باشید.

یادتان باشد که…

– عوارض جانبی می‌تواند توانایی شما را در انجام فعالیت‌های روزمره تحت تأثیر قرار دهد، اما باید طی چند روز از بین برود.

– واکسن بیوان‌تک- فایزر و واکسن مدرنا هر دو برای داشتن بیشترین سطح از ایمنی به ۲ شات نیاز دارند. شما باید واکسن دوم را دریافت کنید حتی اگر بعد از اولین شات عوارض جانبی داشته باشید، مگر اینکه یک پزشک به شما گفته باشد که این کار را انجام ندهید.

– بعد از هر واکسیناسیون بدن شما نیاز به محافظت دارد. دو هفته پس از تزریق واکسن فایزر-بیوان‌تک یا مدرنا، یا دو هفته پس از واکسن تک دوز جانسون اند جانسون کووید-۱۹، افراد به طور کامل واکسینه می‌شوند. تا زمان واکسیناسیون کامل باید از تمام ابزارهای موجود برای محافظت از خود و دیگران استفاده کنید.

– بعد از واکسیناسیون کامل برای کووید-۱۹، ممکن است بتوانید برخی از کارهایی را که به دلیل همه گیری متوقف کرده‌اید شروع کنید.

– ما هنوز در حال یادگیری تأثیر واکسن بر شیوع کووید-۱۹هستیم. پس از واکسیناسیون کامل در مقابل کووید-۱۹، باید در مکان های عمومی اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، فاصله گیری اجتماعی، گرد هم آمدن به تعداد زیاد و عدم حضور در فضای دارای تهویه نامناسب و شستن دست‌ها به طور مرتب را ادامه دهید. CDC در حین اینکه اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم، به روز رسانی توصیه‌ها را ادامه خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان