۱۰ نکته که از یک ذهن ثروتمند برخوردار باشید

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰

راز میلیاردر شدن چیست؟ آیا باید ذهن میلیاردر داشته باشید تا میلیاردر شوید؟ برای داشتن یک ذهن ثروتمند یا میلیاردر چه کارهایی باید انجام داد؟ بسیاری از مردم بر این باور هستند که تنها با ازدواج کردن، ارث بردن و پس‌انداز کردن می‌توانند ثروتمند شوند. به هر دلیلی که آنها چنین اعتقادی داشته باشند، واقعیت این است که تنها آدم‌هایی میلیاردر می‌شوند که خودشان پول به ‌دست می‌آورند.

در واقع غالب میلیاردر ها آدم‌های خوش‌شانسی نیستند که اتفاقی مسیر خود را پیدا کرده باشند. اگر در حال راه‌اندازی یک کسب و کار هستید، دوست دارید یک حرفه‌ی پردرآمد را توسعه بدهید، پول‌تان را سرمایه‌گذاری کنید یا یک هنرمند حرفه‌ای هستید، باید ذهن میلیاردری داشته باشید.

وقتی ذهن‌تان آماده شد، پول هم خواهد آمد!

۱. صادق باشید

بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند باید برای ثروتمند شدن صداقت خود را زیر پا بگذارند. آنها تصور می‌کنند ثروتمندان برای مال‌اندوزی در پرداخت مالیات تقلب می‌کنند یا کلاه سایر آدم‌ها را برمی‌دارند. در حقیقت، این خلاف واقعیت است. شما تنها در صورتی می‌توانید ثروتمند شوید که صداقت داشته باشید. پول به سمت کسانی می‌رود که رفتاری صادقانه با آن دارند.

صداقت سنگ بنای داشتن یک ذهن میلیاردر است. مانند اسب اصیلی که پرسرعت به سمت خط پایان می‌دود، تنها کسانی که صداقت دارند می‌توانند سرعت مناسبی برای مدت زمان طولانی داشته باشند. اگر بدون صداقت وارد مسابقه شده‌اید، به آن ثروت نهایی نخواهید رسید. داشتن صداقت، ستون اصلی ثروت‌اندوزی و موفقیت واقعی است.

۲. اجتماعی باشید

در عصر جدید، کارآفرینان اجتماعی می‌توانند با گسترش نفوذشان، گام‌های مالی فوق‌العاده‌ای بردارند. غالب اوقات، شهرت می‌تواند پیش‌نیاز ثروت باشد. امروزه، می‌توانید با استفاده از برخی راه‌کارها، هوادارانی برای خود جمع کنید و در عین حال آدم‌های زیادی را جذب خدمات خود کنید. تاثیرگذار بودن می‌تواند به طور چشمگیری ثروت شما را افزایش بدهد.

به جای این‌که شما به سمت آدم‌ها بروید، می‌توانید کاری کنید که آدم‌ها به سمت شما بیایند. فرصت‌ها برای بسیاری از آدم‌های تاثیرگذار مدام تشدید می‌شوند به دلیل سودی که به هواداران‌شان رسانده‌اند. به علاوه اگر می‌خواهید دائما در حوزه‌ی مالی نتایج موفقیت‌آمیزی کسب کنید، باید یک تیم درست و در کنار آن یک استراتژی درست داشته باشید.

۳.یک هن ثروتمند؛  بهای آن را بپردازید

خانمی به سمت یک پیانیست بزرگ رفت و گفت: “حاضرم هر کاری بکنم که بتوانم مانند تو پیانو بنوازم! ” پاسخ او ساده اما تند و صریح بود: “بله، البته باید روزی ۸ ساعت طی بیست سال تمرین کنید! ” کلید موفقیت ساده و مشخص است- بهای آن را بپردازید. آن‌هایی که امروز می‌پردازند، بعدا می‌توانند بازی کنند. در مقابل، کسانی که امروز بازی می‌کنند، بعدا باید بهای آن را پرداخت کنند.

۴. ذهن‌تان را کنترل کنید

اگر می‌خواهید یک ذهن میلیاردر داشته باشید، باید کاملا ذهن‌تان را کنترل کنید. اگر ذهن‌تان را با مثبت‌اندیشی تغذیه کنید، علف‌های هرز موفق به نفوذ در ذهن شما نخواهند شد. در حالی که بیش‌تر آدم‌ها در اینترنت با اطلاعات متفرقه مانند میم‌های اینترنتی یا موضوعاتی که برای مدتی کوتاه حواس آنها را پرت می‌کنند، مخالف هستند، شما باید دائما به دنبال راه‌های جدیدی باشید برای این‌که ذهن‌تان را سرگرم کنید و به آن آموزش و الهام بدهید.

این توالی را به یاد داشته باشید: افکار » احساسات » عملکرد

برای این‌که واقعیت خود را تغییر بدهید، باید ذهنیت‌تان را عوض کنید.

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

۵. کسب مهارت کنید

شما برای پرداخت صورت‌حساب به مهارت نیاز دارید. در دنیای ما، بسیاری از آدم‌ها مصداق بارز این ضرب‌المثل هستند: “همه کاره و هیچ‌کاره! ” قرار نیست که شروع کردن یک تجارت جدید شما را ثروتمند کند؛ شما با این کار فقط یکی از خواسته‌های‌تان را به دست می‌آورید. پول فقط نزد کسی می‌رود که عملکردی عالی دارد، نه فرد آماتوری که کارهایش را با یک توانایی نصفه و نیمه انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید در کارتان خبره باشید.

اگر می‌خواهید به ثروت دلخواه تان برسید، خودتان را با جست‌وجو برای کسب مهارت‌های لازم به چالش بکشید. به طور کلی، ثروتمندترین آدم‌ها بسیار ماهر هستند و به خاطر خبرگی که در کارشان دارند بسیار معروف و شناخته شده هستند. راه‌کار ساده‌ای دارد: اگر روزانه ۸ ساعت را مشتاقانه به تقویت مهارت خود اختصاص بدهید، سررشته‌ای که در کارتان کسب می‌کنید در عرض ۵ سال شما را ثروتمند می‌کند- با فرض این‌که کار شما یک حاشیه‌ی سود بالا دارد. بنابراین آموزش و کسب مهارت برای داشتن یک ذهن ثروتمند اهمیت زیادی دارد.

۶. بر گفتار خود تسلط داشته باشید

سطح درآمد ما تا حد زیادی بستگی به سطح ارتباطات ما دارد. هرچند، بهتر کردن شیوه‌ی گفتار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد زمانی که آدم‌های اطراف‌تان آن را نابود می‌کنند. از آن‌جایی که ما طرز گفتار خود را از کسانی وام می‌گیریم که کاملا ارزش آن را نمی‌دانند، باید زمان برداشتن گام‌های عامدانه برای تغییر آن، هشیار باشیم.

گفتار نامناسب قابل پنهان کردن نیست. شخصی که گفتاری بی‌سوادانه دارد، معمولا از مشکل خود باخبر نیست، درست مانند کسی که دهان‌اش بو می‌دهد. آن‌هایی که در گفتار خود بی‌مبالات هستند، متحمل از دست دادن فرصت‌ها می‌شوند. اگر کلمات خود را به درستی مدیریت نکنید، ثروتی به‌دست نخواهید آورد. همه باید حداقل یک دوجین کتاب در خانه داشته باشند.

مطلب مرتبط: ۵ بزرگ ترین فاکتور موفقیت که باید از میلیونرهای خودساخته یاد بگیریم

۷. حقیقت را دنبال کنید

یکی از پیامبران می‌گوید: “حقیقت شما را آزاد خواهد کرد.” خوشبختانه، نتایجی که کسب می‌کنیم، حقیقت را در رابطه با خودمان آشکار می‌کنند. آنها آن‌چه آموخته‌ایم، آن‌چه انجام داده‌ایم و میزان زحمتی که کشیده‌ایم را نشان می‌دهند. نتایج شما چه چیزی درباره‌تان می‌گویند؟ خواه دوست داشته باشید و خواه نه، این نتایج بازخوردی به شما می‌دهند در رابطه با آن‌چه باید تغییر بدهید. حقیقت غالب، آزمون نهایی زمان است.

ثروت شما، مجموع نقش کلی شما در جامعه است. پاداش شما از سطح خدماتی ناشی می‌شود که در بازار ارائه داده‌اید. اگر پاداش خود را دوست ندارید، راهی برای به کار بردن حقیقت و خلق نتایج بهتر پیدا کنید. اگر پاداش‌تان را دوست دارید، از نیروی حقیقت برای رسیدن به سطح بالاتری از نتایج بهره بگیرید. این سوال را بپرسید: چگونه می‌توانم سود بیش‌‌تر به آدم‌های بیش‌تر و در زمان کم‌تر برسانم.

پاداش شما بر اساس نقش شما در جامعه تعیین می‌شود.

۸. هرگز رقابت نکنید

اغلب آدم‌ها احساس می‌کنند که باید برای پیشرفت رقابت کنند. در حالی که رقابت کردن در واقع شما را عقب نگه می‌دارد. رقابت وادارتان می‌کند از سبک شخص دیگری تقلید کنید به جای این‌که خودتان چیزی خلق کنید. در طول زمان، رقابت شما را خسته می‌کند زیرا به جای این‌که بکوشید خودتان باشید، دائما تلاش می‌کنید بهتر از دیگران باشید. گذشته از این، اگر تلاش کنید مانند شخص دیگری باشید، خودتان که خواهید بود؟

۹. برای پول احترام قائل شوید

بسیاری از آدم‌ها به راحتی پول به‌دست نمی‌آورند زیرا برای پول احترام قائل نیستند. اغلب می‌شنویم که مردم می‌گویند؛ “پول مهم نیست” یا “من پول لازم ندارم.” از آن‌جایی که آنها پول را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند، مال و ثروت کسب نخواهند کرد. قرار نیست به دنبال پاداش‌های مالی باشید، آنها خودشان جذب می‌شوند. شما برای جذب پول به حساب بانکی‌تان چه کاری انجام می‌دهید؟

کسی که یک ذهن ثروتمند  دارد می داند که پول سزاوار احترام است. برای این‌که احترام بیش‌تری به آن بگذارید، باید در امور مالی‌تان پشت‌کار داشته باشید. یعنی این عادات را در خود ایجاد کرده باشید: پس‌انداز کردن، پرداخت به موقع و با میل و رغبت صورت‌حساب‌ها، اطلاع از موجودی حساب(ها)، آگاهی دادن به همسر، بودجه‌بندی و غیره. وقتی برای پول احترام قائل شوید، قادر به کسب ثروت خواهید بود. اگر بتوانید از ۱۰۰۰ دالر مراقبت کنید، ۱۰۰۰۰ دالر هم وارد جیب‌تان خواهد شد.

آن‌هایی که نسبت به پول “کم” تعهد دارند، نسبت به پول “زیاد” نیز متعهد خواهند بود.” یک گفته باستانی

۱۰. هدف بزرگ‌تری داشته باشید

کسب ۱۰۰۰۰۰۰ دالر در سال فرقی با کسب ۱۰۰۰۰۰ دالر ندارد. تفاوت در این است که شما چه هدفی دارید و چه‌قدر برای رسیدن به هدف‌تان سرسخت هستید. اگر اهداف‌تان در حدی باشند که بتوانید رکورد بزنید، به احتمال زیاد موفق خواهید شد. بلندای اهداف شما تا کجا است؟

اغلب آدم‌ها اهداف بزرگی ندارند زیرا گرفتار کارهای روزمره هستند. آنها به حدی گرفتار هستند که به جای رسیدن به نوک قله و دیدن منظره‌ی کل جنگل، فقط از یک درخت بالا می‌روند. لحظه‌ای درنگ کنید و تصویر بزرگ‌تر را ببینید. اهداف‌تان را طوری تعیین کنید که عظمت‌شان خودتان را هم بترساند. اگر آنها شما را نترسانند، آمادگی و قدرت لازم را به شما نخواهند داد.

مطلب مرتبط: ۳ عاملی که سبب می شوند در رسیدن به اهداف تان شکست بخورید

اگر خودتان را باور کنید، دیگران نیز باورتان خواهند کرد.

برای ایجاد یک ذهنیت ثروتمند، باید هر روز خودتان را اصلاح کنید. زمانی که راه‌حل‌های مناسب را پیدا کردید، به سمت رویاهای‌تان قدم بردارید. همیشه رویکردتان را تغییر بدهید و راه‌های جدید را برای پیشرفت کردن پیدا کنید. خودتان را در نوک قله تصور کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *