ادامه مخالفت ها با والی جدید فاریاب؛ نقیب الله فایق سناتور انتصابی تعیین شد

توسطتحریریه خبرنامه

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

اداره مستقل ارگان های محل اعلام کرده است که نقیب‌الله فایق، والی پیشین فاریاب از سوی رییس جمهور غنی به عنوان عضو انتصابی مجلس سنا تعیین شده است.

اداره مستقل ارگان های محلی امروز چهارشنبه (8ثور) گفته است که شمیم خان کتوازی رییس این اداره جهت برسی اوضاع عمومی حکومتداری و دیدار با اقشار مختلف مردم صبح امروز به ولایت فاریاب سفر کرده است.

این اداره افزوده که آقای کتوازی همچنان فرمان رییس جمهور مبنی بر انتصاب آقای فایق والی پیشین فاریاب را به صفت سناتور انتصابی مجلس سنا باخود برده است.

این اداره افزوده که رییس جمهور غنی در یک فرمان دیگر مدال غازی میربچه خان را نیز به نقیب الله فایق تفویض کرده است.

نقیب‌الله فایق در ماه سرطان سال ۱۳۹۷ به حیث والی فاریاب تعیین شده بود اما در چند روز گذشته برکناری او از مقام ولایت و تعیین محمد داوود بجای وی نارضایتی های زیادی به خصوص حزب جنبش به رهبری مارشال دوستم را به همراه داشته است.

ادامه اعتراضات بر ضد والی جدید فاریاب

اداره مستقل ارگان‌های محل صبح روز جمعه، سوم ثور، اعلام کرد که محمدداوود به عنوان والی جدید فاریاب براساس پیشنهاد این اداره و منظوری ریاست جمهوری تعیین شده است.

باشندگان ولایت فاریاب در چند روز گذشته نسبت به برکناری آقای فایق اعتراضات گسترده در فاریاب به راه انداخته بودند و در کنار این حزب جنبش به رهبری مارشال دوستم و هواداران آن در ولایت های جوزجان و بلخ نیز با تعیین والی جدید برای  فاریاب مخالفت کرده اند.

به تازگی عنایت الله بابر فرهمند معاون اول شورای مصالحه و از نزدیکان مارشال دوستم در واکنش به این اقدام ریاست جمهوری گفته است که اعتماد رییس جمهور نسبت به نقیب‌الله فایق به صفت سناتور انتصابی یک تصمیم شخصی است و هیچگونه ربطی به اعتراضات گسترده مردمی ندارد.

فرهمند تاکید کرده که تغییر و‌ تبدیل در ادارات یک اصل است اما به گفته او مردم فاریاب در قبال سرنوشت شان و وضعیت شکننده امنیتی آن ولایت بی تفاوت بوده نمی تواند.

فرهمند افزوده که اعتراضات گسترده مردم بخاطر تعیین سرنوشت چند ترکتبار به صفت سناتور یا والی در یک ولایت جنوبی نیست بلکه بخاطر پیشگیری از سقوط ولایت فاریاب و سایر ولایات شمال کشور است.

به گفته او: «تصمیم خودسرانه ارگ در قبال تعیین یک شخص نابلد و نا آشنا در جغرافیه و بافتهای اجتماعی به صفت والی فاریاب به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد.»

او خاطرنشان کرده که دادخواهی مردم تا تطبیق خواست های آنان ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *