جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

غنی: کسانی که در صف جمهوریت نمی ایستند در دولت جای ندارند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در آستانه نشست صلح ترکیه و خروج نیروهای بین المللی از افغانستان رییس جمهور غنی در یک صف بندی تازه تاکید کرده که یک صف جمهوریت است و صف دیگر «دشمن». به گفته او کسانی که در صف جمهوریت قرار نمی گیرند دیگر در دولت جای ندارند.

رییس جمهور غنی امروز یک‌شنبه (29حمل) در برگزاری جلسه امنیتی شش و نیم و مراسم اعطای مدال به 16 نیروی امنیتی گفته است که برای حفاظت از افغانستان آمادگی کامل دارد و اکنون وقت آن رسیده است که حاکمیت ملی افغانستان به گونه کامل تطبیق و این کشور بیطرفی خود را ثابت سازد.

او افزوده که طالبان بخاطر دوام جنگ، هیچگاه مشروعیت دینی ندارند و به گفته آقای غنی اجماع علمای جهان اسلام، جنگ افغانستان را نامشروع خوانده است.

غنی با اشاره به روابط منطقه ای افغانستان خاطرنشان کرده که روز تصمیم گیری برای پاکستان فراه رسیده است. به گفته او اگر افغانستان ناامن باشد پاکستان نیز ناارام خواهد و اگر این کشور آسایش افغانستان را بخواهد خود نیز در آسایش خواهد بود.

به گفته او انتخاب «دوستی و دشمنی» در دست پاکستان است و اگر این کشور دوستی را انتخاب کند، افغانستان آماده است که با افزایش همکاری کشورهای منطقه و جهان، با پاکستان همکاری کند.

او تاکید کرده که دیدگاه حکومت حاکمیت، جمهوریت، مردم سالاری، افغانستان آباد، آزاد و مستقل است و اگر طالبان در این چارچوب صلح می کنند آغوش افغانستان به روی آنان باز است.

به گفته او انتخاب جنگ و دوام آن، بهانۀ طالبان است و مردم افغانستان ترس نه بلکه اراده شان استوار است.

رییس جمهور با اشاره به اعلان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گفته است که در تاریخ معاصر، اولین بار است که برای افغانستان به همه فرصت مناسب فراهم شده است.

او تاکید کرده که از دو سال به اینسو آمادگی کامل دارد و بخاطر رفتن نیروهای بین المللی برنامه های همه جانبه ترتیب کرده است.

غنی در حالی به صف بندی ها اشاره می کند که قرار است تا چند روز آینده نشت ترکیه برای صلح افغانستان برگزار شود و شماری از سیاسیون افغانستان به دلیل اینکه در این نشست حکومت صلح ایجاد و رییس جمهور غنی از قدرت کنار زده می شود خوشبین اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان