درمان گرفتگی گردن: ۱۰ تکنیک که از شر خشکی و درد گردن خلاص شوید

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

مشکلات گردن در جوامع مدرن بسیار شایع است. تحقیقاتی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) انجام شده‌است نشان می‌دهند که بیش از 17٪ از زنان و بیش از 12٪ از مردان از نوعی درد گردن یا خشکی گردن رنج می ‌برند.

بنابراین، در این نوشتار برخی از نکات و تمرینات ساده را گردآوری کرده‌ایم که به شما در درمان گرفتگی گردن جلوگیری از درد گردن و تسکین خشکی گردن کمک می‌کنند.

1- تمرین کششی انجام دهید

متوقف کردن فعالیت‌های روزمره برای انجام تمرینات کششی به منظور جلوگیری از خشکی گردن بسیار مفید است. به عنوان یک نمونه از تمرینات کششی مخصوص گردن، مراحل زیر را دنبال کنید:

– شانه‌های‌تان را بچرخانید.

– تیغه‌های شانه را بارها به هم فشار دهید.

– گوش خود را به آرامی به سمت هر شانه پایین بیاورید.

– به آرامی سر خود را به چپ و راست بچرخانید.

دست‌ها را بالای گوش‌تان قرار داده و با انگشتان دست به آرامی فشار وارد کنید و در مقابل توسط عضله گردن مقاومت کنید تا سر به حالت ایستاده قرار گیرد و از جایش تکان نخورد.

مطلب مرتبط: ۸ راهکار موثر درمان درد گردن و شانه در خانه

2- از سرما یا گرما استفاده کنید

برای کاهش التهاب موضعی، یک کیسه سرمایشی یا گرمایشی ممکن است بهترین گزینه باشد. قرار دادن مقداری یخ روی ناحیه برای رفع التهاب مفید است و اعمال گرما روی گردن می‌تواند جریان خون را تحریک کند. هر دو روش درمانی موثر هستند و این بیماران هستند که باید انتخاب کنند کدام روش را بیشتر دوست دارند. حتی می‌توان از این روش‌ها به صورت یکی در میان استفاده کرد.

3- تعداد بالش‌ها را کم کنید

در هنگام خواب استفاده از تعداد زیادی بالش در تخت می‌تواند برای گردن شما مضر باشد. ارتفاع زیاد بالش، انحنای گردن را در حد زیاد نگه می‌دارد و منجر به درد به محض بیدار شدن می‌شود. از خوابیدن روی بالش‌های بسیار سفت نیز خودداری کنید، زیرا اجازه حرکت کافی به گردن نمی‌دهند.

مطلب مرتبط: معجزه یخ روی گردن؛ از این روش درمانی جالب غافل نشوید

4- ماساژ حرفه‌ای بگیرید

ماساژ ملایم در نواحی دردناک و خشک اگر به درستی انجام شود، می‌تواند باعث کشش عضلات گردن و پشت شود. علاوه بر این، ماساژ می‌تواند درمان گرفتگی گردن باشد و درد گردن را کاهش دهد، دامنه حرکت را افزایش دهد و حتی استرس را تسکین دهد.

۵- کمی در اطراف قدم بزنید

اگر در دفتر و پشت میز کار می‌کنید یا زمان زیادی را پشت کامپیوتر می‌نشینید، ممکن است گردن درد زیادی داشته باشید. اگر هر چند وقت یکبار بلند شوید و تمرین کنید، می‌توانید گردن خود را از ماندن در وضعیت ناسالم برای مدت طولانی رها کنید.

6- طب سوزنی را امتحان کنید

این روش برای هزاران سال در طب چینی مورد استفاده قرار گرفته‌است و شامل فرو کردن سوزن در نقاط فشار بدن است که تنش را برطرف می‌کند و به درد مزمن در ناحیه گردن کمک می‌کند.

۷- ماساژ گردن با روغن‌های معطر

برای تسکین فوری می‌توانید گردن خود را به آرامی با روغنهای معطر ماساژ دهید. چند قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس برداشته و آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید. با این معجون گردن خود را به آرامی ماساژ دهید.

۸- روی زبان‌تان چنگال بزنید

 زبان‌ شامل اطلاعات ارزشمندی در مورد مشکلات بدن، از جمله مشکلات گردن است. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، طب سوزنی می‌تواند به تسکین درد کمک کند، و نوع خاصی از آن وجود دارد که می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این روش، طب سوزنی لینگوال نام دارد و شامل تحریک 10 تا 30 باره نوک زبان با چنگال (یا انگشتان) است. با این روش درد در گردن شما به سرعت فروکش می‌کند.

۹- سر پایین به تلفن همراه‌تان نگاه نکنید

هنگام استفاده از تلفن همراه‌تان، آن را طوری در دست‌تان نگیرید که در موقعیت پایین‌تر از سرتان قرار بگیرد. نگه داشتن سر رو به پایین باعث تشدید خشکی گردن و افزایش درد می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که تلفنرا تا حد امکان در سطح چشم نگه می‌دارید.

۱۰- سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عالی برای رفع سفتی گردن است. آنتی‌اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی موجود در سرکه سیب تسکین دهنده استرس و درد عضلانی هستند.

برای استفاده از این درمان خانگی، یک دستمال را در مقداری سرکه سیب خیس کنید و آن را روی گردن قرار دهید. دستمال را به مدت یک ساعت در همان حالت بگذارید. این روش را دست کم دو بار در روز تکرار کنید.

مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن رخ می دهد

جلوگیری از گرفتگی گردن و درد گردن

اگر بیشتر روز پشت کامپیوتر یا میز کار می‌کنید:

– گردن خود را هر یک ساعت کمی تمرین کششی بدهید.

– وقتی با تلفن حرف می‌زنید از هدست استفاده کنید، خصوصاً اگر پاسخ دادن به تلفن یا استفاده از آن بخش اصلی کار شما باشد.

– هنگام خواندن یا تایپ کردن از روی مدارک روی میز، آنها را در یک نگهدارنده در سطح چشم قرار دهید.

– هنگام نشستن مطمئن شوید که صندلی شما دارای یک پشتی مناسب و قابل تنظیم دارد.

اقدامات دیگر برای کمک به جلوگیری از خشکی و درد گردن عبارتند از:

– از ایستادن به مدت طولانی خودداری کنید. اگر کارتان اینطور ایجاب می‌کند، یک چهارپایه کوتاه را کنار پاهایتان قرار دهید. هر از گاهی یکی از پاها را روی آن قرار دهید.

– کفش پاشنه بلند نپوشید. هنگام راه رفتن کفشی بپوشید که کف طبی داشته باشد.

– اگر مسافت طولانی رانندگی می‌کنید، هر یک ساعت مدتی را توقف کنید و راه بروید. اشیا سنگین را پس از رانندگی طولانی مدت، بلند نکنید.

– حتما تشک و بالش طبی داشته باشید.

– ریلکس کردن را یاد بگیرید. روش هایی مانند یوگا، تای چی یا ماساژ را امتحان کنی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *