جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کمک مالی اتحادیه اروپا؛ تا پایان سال روان آمار نیازمندان افغان به ۱۸ میلیون نفر می رسد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با اعلام کمک نزدیک به سه میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای افغانستان برنامه انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که شمار افغانهای نیازمند به کمک تا پایان سال 2021 به 18 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

برنامه انکشافی سازمان ملل امروز سه‌شنبه (17حمل) در گزارش تازه تحت عنوان «دستیابی به اهداف درازمدت افغانستان در میان ناهنجاری‌های کوتاه مدت» گفته است که اگر صلح پیشرفت نکند و حکومتداری در افغانستان بهبود نیابد رشد سریع جمعیت با توجه به رشد اندک اقتصادی، منجر به کاهش درآمد سرانه ملی و بلندرفتن گراف فقر در این کشور می‌شود.

در این گزارش آمده است که ممکن اقتصاد افغانستان در دو و یا سه سال آینده به سطح پیش از همه‌گیری کروناویروس بهبود یابد و عواید سرانه ملی در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ ده درصد کمتر باشد اما سطح فقر ممکن تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

در این گزارش تاکید شده تعداد کسانی که به کمک بشردوستانه نیاز دارند تا پایان سال ۲۰۲۱ ممکن به ۱۸ میلیون نفر برسند.

برنامه انکشافی سازمان ملل با تاکید بر مبارزه با فساد و بهبود حکومتداری تصریح کرده که اگر صلح در افغانستان برقرار شود و برای چهار سال ادامه یابد، احتمال دارد که تولید ناخالص داخلی هفت درصد افزایش یابد، درآمد و تامین بودجه در افغانستان افزایش خواهد یافت.

در این گزارش با اشاره به جریان گفتگوهای صلح خاطرنشان شده که اگر صلح در افغانستان تحقق یابد افغانستان می تواند از موقعیت استراتیژیک خود به عنوان چهار راه آسیای میانه، شبه قاره هند، خاور میانه و شرق آسیا بهره ببرد.

کمک 2.9 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا نیز امروز اعلام کرده است که برای کاهش بدهی و تعهد افغانستان برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار ۲،۹ میلیون یورو به این کشور کمک میکند.

اتحادیه اروپا افزوده که شیوع ویروس کرونا پیامدهای شدید صحی، اجتماعی و اقتصادی در جهان به ویژه در افغانستان وارد کرده است.

در اعلامیه اتحادیه اروپا آمده است: «در نتیجه بحران  ناشی از محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و تجارتی افغانستان مجبور است با کاهش شدید درآمد مقابله کند.»

این اتحادیه تاکید کرده در حالی که مصارف صحی و اجتماعی افزایش یافته، اما درآمدهای مالیاتی از ماه اپریل تا ماه می سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.

آرنوت پاولس، معاون اتحادیه اروپا در کابل گفته است: «اعلان امروز برای افغانستان یک خبر خوب است، زیرا این بودجه در پاسخ به شیوع ویروس کرونا باعث تقویت خدمات صحی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.»

به گفته او اتحادیه اروپا در کنار این کمک برای افغانستان کمک دوجانبه از طریق واکسین کواکس نیز فراهم کرده تا این کشوربا شیوع ویروس کرونا مبارزه کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان