جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
21 بازدید

تقویت ناخن؛ ۱۶ راهکار خانگی که ناخن های محکم و سالم داشته باشیم

خواندن 7 دقیقه
3.2
(6)

مراقبت مناسب از ناخن‌ها کار ساده‌ای است که می‌توانید برای بهبود ظاهرتان انجام دهید. برای حفظ سلامت ناخن‌ها لازم نیست به یک مرکز ناخن مراجعه کنید. تقویت ناخن در خانه می‌تواند کمک‌تان کند که ناخن های محکم و سالم داشته باشید.

۱۶ ترفند خانگی برای داشتن تقویت ناخن‌ها

1- ناخن‌ها را درست و تمیز کوتاه کنید

ناخن‌های مرتب و تمیز جذاب هستند. آنها به دیگران نشان می‌دهند که شما به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهید.

با این حال، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، کوتاه کردن ناخن‌ها به دلایل بهداشتی نیز اهمیت دارد. ناخن‌های شما می‌توانند میکروب، کثیفی و باکتری را در خود جای دهند.

2- از مواد مصنوعی استفاده نکنید

مانیکور و استفاده از ژل باعث می‌شود ناخن‌ها براق و زیبا به نظر برسند. به علاوه این روش به مدت طولانی ماندگار است و به نگهداری زیادی احتیاج ندارد.

با این حال، طبق آکادمی متخصصان پوست آمریکا، استفاده از کاورها و ژل‌ها می‌تواند به مدت طولانی به ناخن‌ها آسیب برسانند. استفاده مداوم از ژل ناخن می‌تواند ناخن‌ها را شکننده و ضعیف کند و حتی خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش داده و باعث پیری زودرس دستان‌تان شود.

3- به طور مرتب از رنگ ناخن (لاک) استفاده نکنید

استفاده از رنگ ناخن به طور مداوم می‌تواند باعث ضعیف شدن ناخن‌ها شود. بنابراین هر بار که رنگ ناخن را پاک می‌کنید، چند هفته را بدون استفاده از آن سپری کنید.

4- رژیم غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی بخورید

یک رژیم غذایی غنی از چربی‌های سالم، کلسیم و پروتئین می‌تواند به تقویت ناخن کمک کند. منابع سالم چربی عبارتند از بادام، روغن کانولا و روغن زیتون.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که دچار کمبود پروتئین هستید

۵. تقویت ناخن؛ مکمل بیوتین مصرف کنید

بیوتین (که به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 نیز شناخته می‌شود) یکی از ویتامین‌های گروه B است. از آنجایی که بیوتین محلول در آب است، توسط بدن ذخیره نمی‌شود، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که به طور روزانه آن را مصرف می‌کنید.

بیوتین می‌تواند به تقویت مو و داشتن ناخن های محکم و سالم کمک کند. این ماده را می‌توان در غذاهایی مانند ساردین، ​​تخم مرغ و حبوبات یافت، یا می‌توانید از مکمل استفاده کنید.

* قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک‌تان صحبت کنید تا مطمئن شوید که خطری برای‌تان ندارد.

مطلب مرتبط: ۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

۶. قرار دادن ناخن در معرض آب را به حداقل برسانید

خیساندن زیاد ناخن می‌تواند باعث ضعیف شدن و شکنندگی آن شود. هنگام شستن ظرف‌ها دستکش بپوشید. البته غیرممکن است که همیشه از آب زدن دست‌ها پرهیز کنید، اما این نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

۷. هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده می‌شوند. نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت ناخن و داشتن ناخن های محکم و سالم کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

۸. از لوسیون روی ناخن‌ها استفاده کنید

بعد از پاک کردن رنگ ناخن (لاک) یا هر زمانی که فکر می‌کنید ناخن تان به اندازه کافی هیدراته نیست یا تقویت ناخن برای‌تان لازم است، از کرم دست استفاده کنید و مطمئن شوید که ناخن‌های‌تان را مرطوب می‌کنید. این کار را می‌توانید هر بار که دست‌تان را می‌شویید، انجام دهید.

۹. از پاک کننده‌های خشن استفاده نکنید

از مصرف پاک کننده‌های حاوی استون خودداری کنید زیرا باعث خشک شدن و ضعیف شدن ناخن‌ها می شود.

مطلب مرتبط: شکل و رنگ ناخن چه ارتباطی با سلامتی دارند؟

۱۰. تقویت ناخن؛ روغن نارگیل

چربی اشباع موجود در روغن نارگیل برای ناخن‌های ضعیف و شکننده بسیار مغذی است. این ماده هم به داشتن ناخن های محکم و سالم کمک می‌کند و هم از بروز انواع عفونت‌های ناخن جلوگیری می‌کند.

مقداری روغن نارگیل را کمی گرم کنید و روی هر ناخن بمالید. به مدت پنج دقیقه به آرامی و به طور کامل ماساژ دهید. این روش درمانی را روزانه دو تا سه بار تکرار کنید.

۱۱. سرکه سیب

سرکه سیب مملو از مواد مغذی سالم برای تقویت ناخن ها است، از جمله ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن. به علاوه، دارای اسید مالیک و اسید استیک است که می‌توانند به مبارزه با عفونت ناخن کمک کنند.

مقادیر مساوی سرکه سیب خام و فیلتر نشده و آب را با هم مخلوط کنید. ناخن‌ها را چند دقیقه در این محلول خیس بگذارید. بلافاصله بعد از آن، کوتیکول‌ها را به آرامی فشار دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید و طی چند روز ناخن های محکم و سالم خواهید داشت.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه فوق العاده استفاده از سرکه سیب برای داشتن پوستی زیبا

۱۲. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E یک داروی عالی برای مرطوب نگه داشتن و تقویت ناخن ها است. این ماده همچنین به تقویت و تغذیه ناخن‌ها و کوتیکول‌ها کمک می‌کند.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید تا روغن آن خارج شود و به مدت 5 دقیقه به آرامی روی ناخن‌ها ماساژ دهید تا گردش خون در بستر ناخن افزایش یابد. این کار را روزانه قبل از خواب به مدت یک یا دو هفته تکرار کنید تا متوجه بهبود سلامت ناخن‌های خود شوید. برای برخورداری از مزایای بیشتر، می‌توانید کپسول ویتامین E را به صورت خوراکی مصرف کنید.

۱۳. تقویت ناخن؛ روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضدعفونی‌کننده قوی است که به مبارزه با عفونت‌ها و درمان تغییر رنگ ناخن کمک می‌کند.

یک و نیم قاشق چای خوری روغن ویتامین E و چند قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. این محلول را روی ناخن ها بمالید و به مدت چند دقیقه آرام ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. در نهایت ناخن‌ها را خشک کنید و یک لوسیون مرطوب کننده بزنید. این کار را دو بار در روز و به مدت یک ماه ادامه دهید.

۱۴. نمک دریا

 نمک دریا دارای مواد معدنی درمانی زیادی برای تقویت ناخن ها است که در عین حال به نرم شدن کوتیکول‌ها و درخشش ناخن‌ها کمک می‌کند.

دو قاشق غذاخوری نمک دریایی ریز را با کمی آب گرم مخلوط کنید. دو قطره روغن جوانه گندم و همین مقدار روغن کندر و لیمو اضافه کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه ناخن های خود را در این محلول خیس بگذارید. در نهایت آنها را با آب گرم بشویید، خشک کنید و کرم بزنید. این کار را هفته‌ای دو یا سه بار انجام دهید تا به نتیجه مورد نظرتان برسید.

۱۵. آب لیمو

آب لیمو می‌تواند به تقویت ناخن، داشتن ناخن های محم و سالم و همچنین روشن شدن آنها کمک کند.

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و آن را کمی گرم کنید. ترکیب حاصل را با استفاده از یک پنبه تمیز روی ناخن‌ها بزنید و دستکش بپوشید. این کار را روزانه قبل از خواب انجام دهید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. این روش را دو تا سه هفته ادامه دهید.

۱۶. عسل

عسل به مبارزه با رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به تغذیه و تقویت ناخن و کوتیکول کمک کند. 2 قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید، و با استفاده از ترکیب حاصل ناخن‌ها را ماساژ بدهید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند. در نهایت ناخن‌ها را بشویید و خواهید دید که ناخن های روشن‌تر، کوتیکول‌های نرم و در صورت استفاده منظم، پس از مدتی ناخن های محکم و سالمی خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان